Witam panów. :mrgreen:
Otóż mam taki problem. Aktualnie posiadam B3 z silnikiem ABF. Silnik zamontowałem na sankach tak jak oryginalny 3A, misę olejową zapodałem od 3A, żeby silnik siadł jak najniżej. Podczas montażu silnika dowiedziałem się że różni się od ACE wysokością bloku. Dodatkowo silnik ten pochodzi z seata , gdzie montowany był poprzecznie. W budzie audi przepustnice mam z przodu co również uniemożliwiało zamykanie maski. Bez kolektora ssącego maska się zamyka ok. Postanowiłem więc zrobić tzw.wlot powietrza na masce żeby wszystko było ok. Dodatkowo bardzo rzuca się to w oczy. Ale nie w tym problem. :shock: Musiałem usunąć także trochę wzmocnienia maski , podczas spawania "budki" poszycie maski pofałdowało się. Trzeba było szpachlować.. Silnik niestety miał oryginalne poduszki, a przy ostrym bucie unosił się do góry i bił o maskę. Poduchy wymieniłem i jest ok. Ale na masce popękała szpachla i będę za niedługo musiał poprawiać i malować.
Chodzi mi o to żeby zmienić kolektor ssący aby był z boku silnika , tak jak jest w AEB. Może ma ktoś pomysł jak to rozwiązać. Może kolektor z 1.8T i dorobić taki dystans do bloku??
Mógłbym zapodać wtedy ori maskę i problem by znikł.
Zaznaczę tylko że budowa tego autka pochłonęła parę tys. i teraz dopiero cieszę się jego eksploatacją. Silnik jest w b.przyzwoitym stanie, ani grama oleju, czyściutki , mocny, .
Chciałbym zrobić tak aby nie ucierpiał na mocy :mrgreen: :mrgreen:
[2.0ABF] Pomoc z kolektorem ssącym
[2.0ABF] Pomoc z kolektorem ssącym
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 20:20 przez Boski;), łącznie zmieniany 1 raz.
skizo
Jeśli by to było takie proste to nie pisał bym o tym postu. Po za tym pewnie nigdy nie miałeś doczynienia z tym silnikiem. Jest on na wysokim bloku, i kolektor od ACE nic tutaj nie pomoże, nawet nie wiem czy pod nim zmieściły by się wtryski ABf. silnik nie da rady niżej opuścić bo przeszkadza belka zawieszenia.. \chodziło mi raczej o kolektor z 1.8T przespawać trochę aby był z boku. Ale widzę że na tym forum to tylko bezsensowne odpowiedzi niektórzy piszą, udają fachowców a nic nie wiedzą.
Jeśli by to było takie proste to nie pisał bym o tym postu. Po za tym pewnie nigdy nie miałeś doczynienia z tym silnikiem. Jest on na wysokim bloku, i kolektor od ACE nic tutaj nie pomoże, nawet nie wiem czy pod nim zmieściły by się wtryski ABf. silnik nie da rady niżej opuścić bo przeszkadza belka zawieszenia.. \chodziło mi raczej o kolektor z 1.8T przespawać trochę aby był z boku. Ale widzę że na tym forum to tylko bezsensowne odpowiedzi niektórzy piszą, udają fachowców a nic nie wiedzą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kolektor z turbo do wolnossącego silnika pogorszy elastyczność silnika. Kolega Lukaszbroz z forum wrzucił do siebie silnika ADR i zanim zdobył "odstawkę" przepustnicy z cabrio adr (przepustnica w kolektorze ADR wychodzi tam gdzie w audi 80 jest serwo hamulców) jeździł na kolektorze z 1.8 turbo i z tego co pamiętam nie jechało to za dobrze.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mam Ci napisać jak masz pospawać?Boski;) pisze:Ale widzę że na tym forum to tylko bezsensowne odpowiedzi niektórzy piszą, udają fachowców a nic nie wiedzą.
Bier w ręce kolektory, spawarkę i działaj, możesz dać kolektor z 1.8T i go troche przerobić, a jak nie to wyspawać sobie swój własny. Wycinanie dziur w masce zostawił bym jako ostateczną ostateczność. Linijka i do przodu, metodą prób i błędów znajdziesz rozwiązanie, o ile masz zaparcie.
Pozdro