Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Zimny ciężko pali + wysadzony olej z silnika ;/

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

[B3 1.6 PP] Zimny ciężko pali + wysadzony olej z silnika ;/

Post autor: Kostek80 » 03 lut 2013, 19:56

Tak jak w temacie silnik na zimnym strasznie cięzko pali a jak pali to zaraz gaśnie trzensie się i po kilku takich próbach silnik łapie strasznie niskie obroty i na nich chodzi z dwie trzy minuty i jak się rozgrzeje to ju ż wszystko okey. Sszukam propozycji bo juz nie wiem co. Dodam że wymieniłem uszczelke pod głowicą i przy składaniu przy gaźniku pomyliłem dwie wtyczki i auto jak jechało po wciśnięciu sprzęgła rosły obroty ( zimny silnik odpalal normalnie ) po zamianie tyh wtyczek zaczeło dziac się to co się dzieje.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 19:48 przez Kostek80, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lut 2013, 20:02

Zobacz ten temat: https://audi80.pl/80-b3-16-pp-pb-lpg ... htm#247232

Możesz jeszcze sprawdzić kody błyskowe.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 03 lut 2013, 20:18

W tym temacie doszedłem do wniosku że są dwie opcje na gwałt do sprawdzenia pierwsze:
1. Odpalić bez sondy lambdy
2. CZujnik temperatury na króćcu od wody
Jutro z rana sprawdze i napisze czy pomogło.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 09:44

Sprawdź, czy gaźnik 2-EE jest sprawny. W pierwszej kolejności do sprawdzenia przesłona rozruchowa. W wyniku uszkodzenia tej przesłony silnik będzie bardzo ciężko palił na zimno. Sprawdź podgrzewacz kolektora dolotowego.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 04 lut 2013, 12:07

Nie wiem czy o ta przesłone chodzi ale przy rozruchu jest w takiej pozycji:
Obrazek
Dodam że wyżej wymienione sposoby nied dały rezultatów może dlatego że odlączałem tylko wty czki a silnik jak ciężko palił tak pali więc może jakiś czujnik walnięty. Dodam ze jak już jeździ to po wciśnięciu pedału gazu silnik zostaje przymulony musze go popuścić i dawać pomału dopiero jedzie dodam że jest to na każdym biegu.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 04 lut 2013, 12:13

zamknij tą przesłonę ręcznie i spróbuj odpalić auto i napisz co i jak

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 04 lut 2013, 12:22

Całkiem mam ją przymknąć ?
A może jakoś pokombinować i spradzić kodami usterki co wy na to ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lut 2013, 13:01

Rusza się choć trochę ta przesłona po odpaleniu silnika? Po włączeniu zapłonu bez odpalania powinna drżeć i powinno być słychać buczenie. Może przekaźnik który ją odłącza na lpg się zepsuł albo jego podłączenie.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 13:23

Kostek80 pisze:Całkiem mam ją przymknąć ?
A może jakoś pokombinować i spradzić kodami usterki co wy na to ?
Przesłona rozruchowa jest sterowana za pomocą nastawnika przesłony rozruchowej.
Sprawdź, czy ta przesłona obraca się z oporami, jeśli tak to trzeba je usunąć.

Sprawdzenie kodów usterek jest dobrym pomysłem. Jak odczytasz jakieś kody to zapodaj, od razu będziemy wiedzieli gdzie szukać. A gaźnik 2-EE ma wiele elementów, w wyniku których niesprawności powstają problemy.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 04 lut 2013, 14:35

ALdi tak po odpalniu silnika zmienia pozycje i przymyka się troszkę.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 15:11

Kostek80 pisze:ALdi tak po odpalniu silnika zmienia pozycje i przymyka się troszkę.
To znaczy, że nastawnik przesłony rozruchowej pracuje dobrze. Jeśli możesz to sprawdź rezystancję nastawnika przesłony rozruchowej, nastawnika przepustnicy (piny 1,2 oraz oddzielny test dla piny 6,7) czujnika temperatury cieczy chłodzącej oraz czujnika temperatury kolektora dolotowego(może te czujniki przekłamują). Podaj wartości rezystancji tych elementów gaźnika.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 04 lut 2013, 16:12

Pany usterka według mnie zdjagnozowana. Kiedy zapłon jest wyłączony blaszka stoi na maxa otwarta kiedy włączam zapłon to blaszka gwałtownie się przymyka i od skakuje na znowu maxa otwartą kiedy silnik uruchamiam kręce i nie łapie jak pisałem wcześniej. Kiedy ktoś po włączeniu zapłonu przytrzyma palcem blaszke aby była przymknięta prawie na max to silnik odpala od strzału. Czyli w czym tkwi problem? Czujnik ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lut 2013, 16:23

Ja stawiam na czujnik cieczy. Z tego co pamiętam ta przesłona i w moim po włączeniu zapłonu momentalnie się zamykała.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 04 lut 2013, 17:12

a u mnie momentalnie się zamyka i zaraz odskakuje jakby nie trzymała lub coś to co to będzie wina czujnika cieczy na króćcu ?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 17:13

Czyli w celu wskazania winnego sprawdź rezystancję czujnika temperatury cieczy chłodzącej, przy temperaturze 80 stopni powinna wynosić od 280 do 360 omów.

Podaj jakie Ty masz wartości.

[ Dodano: 2013-02-04, 17:32 ]
Przesłoną tą steruje nastawnik przesłony rozruchowej. Warto też sprawdzić rezystancję tego nastawnika, powinna wynosić od 900 do 1700 omów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl