Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK] obroty silnika, falowanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mateusz1321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2013, 16:50

[b4 ABK] obroty silnika, falowanie

Post autor: Mateusz1321 » 17 sty 2013, 14:40

Witam!
Z gory przepraszam jeżeli zle umiejscowiłem ten temat i prosze o przeniesienie w razie koniecznosci. Mam problem jak wielu posiadaczy Audi 80 b4 ABK a mianowicie obroty, czytałem sporo na ten temat i cały czas nie wiem co moze bym mojej Audi. Mianowicie na zimnym silniku (silnik krokowy wyłączony) samochód gasnie, nie może utrzymac niskich obrotów, na cieplym silniku samochód chodzi równo, trzyma idealnie 960 obrotów. Teraz opisze sytuacje gdy silnik krokowy jest wpięty, na zimnym silniku na benzynie oraz na gazie samochód faluje obrotani, zaś na ciepłym trzyma ok 2tyś, 2,2tys obtotów. Wymieniłem niebieski czujnik, świece, kable, kopułke, przekaźnik 30, przepustnice, silnik krokowy po wyczyszczeniu i cały czas nic, bez zmian. Jeszcze to ze jak wczesniej auto paliło mi 12LPG teraz cieżko sie jest jej zmieścić w 14LPG. Próbowałem rownież z VAG ale nie chce mi się wogóle połączyć przez zaden z programów. Jeżeli ktoś wie co może jej być prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 18:23 przez Mateusz1321, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 17 sty 2013, 16:12

Sprawdź przekaźnik nr 30, pełno o nim na forum.

Mateusz1321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2013, 16:50

Post autor: Mateusz1321 » 17 sty 2013, 17:07

Wymieniłem go na nowy, nawet nie brałem sie za przelutowanie tylko go wymieniłem. Chyba podstawy pod przekażnikeim nie trzeba poprawiać.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 sty 2013, 17:11


Mateusz1321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2013, 16:50

Post autor: Mateusz1321 » 04 lut 2013, 15:46

Mam nadzieje że ten post pomoze komuś, a mianowicie, po wymianie w/w podzespołów i braku rezultatu przyszła kolej na drozsze rzeczy (silnik krokowy, przepływomierz) lecz zanim kupiłem jakąś urzywke wziąłem i wyczyściłem silnik krokowy ze wszystkiego co może go blokować (kupiłem taki srodek do czyszczenia gaźników 20zł) i wziąłem się za czyszczenie, gdy wszystko zaczęło się świecic w srodku podłączyłem i silnik zaczął trzymać obroty na wysokości ok 2tys wtedy wziąłem się za przepływomierz, naciagłem tą spręzyne ok 1.5 obrotu, tak ze ten potencjometr (jesli moge to tak nazwac) przy zapalonym silniku znajduje sie delikatnie poniżej srodka i samochód odrzył, musiałem niestety też jeszcze lekko przekrecic taka sróbka na silniku krokowym w prawo ok 1/3 obrotu, ponieważ w czasie jazdy na wysokich obrotach i wciśnieciu sprzęgła lubial silnik szarpnąć. (śruba na torksa na króćcu w silniku krokowym, naprzeciw wtyczki) mam nadzieje ze komuś mój post pomoże. Zycze powodzenia i nie zalamywania się, ja męczyłem sie kilka miesięcy. ;-)

[ Dodano: 2013-02-04, 15:48 ]
Dopisze jeszcze że silnik krokowy to 457D a przepływka jest Boscha

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 16:04

Mateusz1321 pisze:Wymieniłem niebieski czujnik, świece, kable, kopułke, przekaźnik 30, przepustnice, silnik krokowy po wyczyszczeniu i cały czas nic, bez zmian.
Świece, kable, niebieski czujnik nie podwyższą obrotów do 2 tysięcy. Nie potrzebnie to wymieniałeś.
Możliwe, że LPG uszkodziło przepływomierz, miałeś wcześniej jakieś strzały do filtra powietrza?

Mateusz1321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 sty 2013, 16:50

Post autor: Mateusz1321 » 04 lut 2013, 19:22

Swiece i kable wymieniłem z powodu przerywania silnika a niebieski czujnik bo według innych kolegów to miał być powód falowania obrotów w moim silniku, lecz doszedłem do tego co było przyczyną.

[ Dodano: 2014-01-05, 13:24 ]
Po długim czasie nie obecności chciałbym pomóc tym wszystkim którzy męczą się w swojej audi utrzymującymi się obrotami na wysokości ok 2tys. W moim przypadku był to czujnik położenia przepustnicy, wymieniłem go na inny urzywany i wszystko się uspokoiło, samochód sam zaczął trzymać normalne obroty, nic nie faluje itd. Nie dzieliłem się tą informacją od razy ponieważ na tym starym czujniku samochód miewał ze czasem przez tydz jezdził normalnie a później znów problem, lecz teraz jeżdże już dobre pare miesięcy i ani raz nie miałem takiego problemu. :) Może jeszcze jedno zdanie jak sprawdziłem ze mój czujnik jest zepsuty, wyciągnąłem całą przepustnice i zacząłem sprawdzać oporność miedzy stykami np 1 a 3 i tak miałem założony miernik i ruszałem przepustnica tak jakbym jadąc dodawał gazu i wkońcu za którymś razem (ok. setnym) miernik zaczął wsazywać zero, znów pare razy ruszyłem pokazało sie i znów zero, to mnie zaciekawiło i go zmieniłem na inny, pomogło. Mam nadzieje że chciaż jednej osobie to pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl