[B4 ADA] Remont silnika
[B4 ADA] Remont silnika
Witam. W moim Audi B4 Avant 1.6 ADA 101KM zaczął chyba klękć silnik. Pali jakiś litr oleju na 2-3tyś km, trochę cieknie olejem, mocno cieknie płynem chłodniczym z tych króćców przy bloku i jak ostatnio jechałem za nim to widzę, że już troszkę potrafi na niebiesko buszka puścić. Ma już 293tyś przejechane i było przede mną 4 właścicieli więc może mieć dużo więcej. Chyba się obraził po kupnie drugiego wozu Skoda mi go oddawać bo dużo w niego włożyłem i prowadzi się super, a jest to jednocześnie wygodny samochód, którym się człowiek nie przejmuje zostawiając przed marketem czy pod pracą.
Na ten moment chciałbym wymienić uszczelniacze zaworów wraz ze szklankami, wszystkie uszczelnienia wałów i pokryw, nowe pierścienie, nowe króćce od układu chłodzenia, poduszkę przy skrzyni biegów, nowy rozrząd, pompa wody, zastanawiam się nad pompą oleju, jakaś diagnostyka może nowa sonda lambda...
Panowie napiszcie co warto robić przy takim remoncie i jakie to mniej-więcej koszty są.
Na ten moment chciałbym wymienić uszczelniacze zaworów wraz ze szklankami, wszystkie uszczelnienia wałów i pokryw, nowe pierścienie, nowe króćce od układu chłodzenia, poduszkę przy skrzyni biegów, nowy rozrząd, pompa wody, zastanawiam się nad pompą oleju, jakaś diagnostyka może nowa sonda lambda...
Panowie napiszcie co warto robić przy takim remoncie i jakie to mniej-więcej koszty są.
heh masz ten sam problem co ja miałem ...jak juz uszczelka to i przymusowo zrób planowanie głowicy nowe szpilki nakretki ,jak zrobisz góre silnika sprawdz cisnienie oleju .w poprzednie b3 wymieniłem chyba wszystko .warto chyba robić ale w 1500 -max 2000 poweinno sie zmiescic .swiece nowe heh kable zapłonowe .jak było 4 włascicieli wczesniej to sam wiesz
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Spoko dobrze wiedzieć. Najpierw zrobię pomiary stabilności ciśnienia w cylindrach, jak nie będzie spadać za mocno to głowica nie będzie ruszana, jak się okażę, że nie trzyma to policzę koszty i wtedy się odezwę. Na bank idą nowe króćce od wody na blok, uszczelnienia zaworów i szklanki bo już troszkę grają.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
króćce od wody to częsta dolegliwość całej grupy VAG pękają, niektóre się odkształcają z wiekiem można motor zajechać przez to. co do oleju to warto uszczelnić silnik ( 4 simeringi uszczelka misy i pokrywki, niekiedy głowicy, czasami odma ) co do dymu to na pewno gumki zaworowe i możliwe pierścienie tu przyczyną mogą być nieszczęsne króćce od wody silnik może się przegrzewać z powodu niskiego stanu chłodziwa bądź poduszki w układzie
Na ten moment wymieniłem boczny króciec od wody (ASO 70zł), lewą poduszkę od silnika (udało mi się znaleźć ori z 2007r za 50zł), poduszkę pod skrzynią i środkowy tłumik. Silnik się wysuszył i ogólnie wszystko jest takie fajnie sztywniejsze. Za jakiś czas będę miał termin wymiany rozrządu to przy okazji wymienię te szklanki i uszczelniacze a głowicy na razie nie będę ruszał, bo silnik pracuje ładnie i od niskich obrotów przyspiesza bez jakiegoś dzwonienia zaworami itp...
Sprawdź tak jak pisałeś ciśnienie sprężania, jeśli będzie dobre to pierścienie i głowica OK.
Do wymiany uszczelniacze zaworowe, szklanki, wałek rozrządu(jeśli widać ślady zniszczeń spowodowanych złym smarowaniem lub zmęczeniem materiału).
Wymieniaj wszystkie gumki, uszczelki, króćce jakie możesz. Polecam victora reinza, robi bardzo dobre uszczelki.
Ogólnie silniczek po takiej operacji będzie chodził super i pewnie przeżyje nie jedno auto:)
Do wymiany uszczelniacze zaworowe, szklanki, wałek rozrządu(jeśli widać ślady zniszczeń spowodowanych złym smarowaniem lub zmęczeniem materiału).
Wymieniaj wszystkie gumki, uszczelki, króćce jakie możesz. Polecam victora reinza, robi bardzo dobre uszczelki.
Ogólnie silniczek po takiej operacji będzie chodził super i pewnie przeżyje nie jedno auto:)
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
LOQ:
Żeby stwierdzić co jest do roboty oprócz samego sprężania potrzebna jest również próba olejowa. Czyli czy nie cieknie coś przez pierścienie. Wykonuje się to na każdym cylindrze w GMP.
Jeżeli masz ubytki oleju to wystarczy:
1. Zdjąć głowicę do regeneracji (wymiana uszczelniaczy, dotarcie gniazd zaworów, ewentualna wymiana prowadnic zaworów wydechowych i muśnięcie głowicy celem wyrównania krzywizn i wżerów jeżeli takowe są (gruntowne planowanie to wymysł polski z czasów FSO i FSM bo fachowo głowice się prostuje jeżeli silnik był przegrzany)). Z wszystkim oddanie do regeneracji to koszt 400 PLN.
2. Skoro szklanki grają to zostaje ich wymiana. Koszt to 15-20 za sztukę firmy INA (INA to ori a zamienników nie widziałem).
3. Koniecznie nowa uszczelka Victor Reinz i nowe śruby (uszczelka chyba 80 a śruby 50).
4. Uszczelka pokrywy zaworów. Jeżeli była metalowo-gumowa taką zakładaj. Jeżeli była korkowa 3-częściowa kup taka samą. Żeby przejść z korkowej na metalowo-gomową trzeba zmieniać szpilki w głowicy. Jest inna procedura zakładania itp.
5. Jeżeli nie ma wałek rozrządu znacznych rys to można go zostawić w spokoju. Zwłaszcza chodzi o place jakie sie tworzą na wierzchołku krzywki w momencie całkowitego otwarcia zaworu. Znając życie za fachowy pomiar zapłacisz tyle co za w miarę pewny wałek używany.
Tyle głowica i przy własnej pracy da się zamknąć w zakresie 600-700 plus bzdury typu uszczelki kolektorów, cybanty itp.
Akurat same uszczelki głowicy rzadko same puszczają ale trzeba je wymienić niestety obligatoryjnie przy takim zabiegu.
Poza tym daj jakieś foto albo opisz dokładnie gdzie cieknie.
Żeby stwierdzić co jest do roboty oprócz samego sprężania potrzebna jest również próba olejowa. Czyli czy nie cieknie coś przez pierścienie. Wykonuje się to na każdym cylindrze w GMP.
Jeżeli masz ubytki oleju to wystarczy:
1. Zdjąć głowicę do regeneracji (wymiana uszczelniaczy, dotarcie gniazd zaworów, ewentualna wymiana prowadnic zaworów wydechowych i muśnięcie głowicy celem wyrównania krzywizn i wżerów jeżeli takowe są (gruntowne planowanie to wymysł polski z czasów FSO i FSM bo fachowo głowice się prostuje jeżeli silnik był przegrzany)). Z wszystkim oddanie do regeneracji to koszt 400 PLN.
2. Skoro szklanki grają to zostaje ich wymiana. Koszt to 15-20 za sztukę firmy INA (INA to ori a zamienników nie widziałem).
3. Koniecznie nowa uszczelka Victor Reinz i nowe śruby (uszczelka chyba 80 a śruby 50).
4. Uszczelka pokrywy zaworów. Jeżeli była metalowo-gumowa taką zakładaj. Jeżeli była korkowa 3-częściowa kup taka samą. Żeby przejść z korkowej na metalowo-gomową trzeba zmieniać szpilki w głowicy. Jest inna procedura zakładania itp.
5. Jeżeli nie ma wałek rozrządu znacznych rys to można go zostawić w spokoju. Zwłaszcza chodzi o place jakie sie tworzą na wierzchołku krzywki w momencie całkowitego otwarcia zaworu. Znając życie za fachowy pomiar zapłacisz tyle co za w miarę pewny wałek używany.
Tyle głowica i przy własnej pracy da się zamknąć w zakresie 600-700 plus bzdury typu uszczelki kolektorów, cybanty itp.
Akurat same uszczelki głowicy rzadko same puszczają ale trzeba je wymienić niestety obligatoryjnie przy takim zabiegu.
Poza tym daj jakieś foto albo opisz dokładnie gdzie cieknie.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Z całym szacunkiem.
Mysłowice na przeciw giełdy robota głowicy 350 bez prowadnic(uszczelniacze, planowanie plus sprawdzenie szczelności ew. docieranie gniazd).
W moim drugim silniku 1Z robota głowicy z prowadnicami w Mikołowie koszt 430 złotych(to samo co w ABK plus prowadnice zaworów wydechowych czyli wymiana samych prowadnic 20 od sztuki) .
250 to mocno niepoważna kwota (bez obrazy).
Chyba, że jesteś mechanikiem i masz rabaty albo masz jakieś chody.
To niemożliwe by za mniej niż 500 obrobić głowicę plus uszczelki we własnym zakresie.
Prędzej uwierzę, że wcisnęli ci chłam. Podałem ceny (Mysłowice polecany przez Pana Strzelczyka w Katowicach na Warszawskiej) oraz Mikołów znaleziony w internecie.
A Strzelczyk w Katowicach to raczej renoma tyle, że się ceni i sam wolę wykonywać swoje czynności niż komuś za to płacić.
Chyba mojemu przedmówcy nie do końca zrobili co trzeba z głowicą w ABK lub może tego nie wymagała i to ukryli.
Monkanhead: 250 to koszty jakbym sam kompleksowo robił głowicę plus zlecone planowanie.
P.S. Daj znać na forum jak masz takie fajne chody.
Broń Boże nie chcę nikogo obrażać.
Mysłowice na przeciw giełdy robota głowicy 350 bez prowadnic(uszczelniacze, planowanie plus sprawdzenie szczelności ew. docieranie gniazd).
W moim drugim silniku 1Z robota głowicy z prowadnicami w Mikołowie koszt 430 złotych(to samo co w ABK plus prowadnice zaworów wydechowych czyli wymiana samych prowadnic 20 od sztuki) .
250 to mocno niepoważna kwota (bez obrazy).
Chyba, że jesteś mechanikiem i masz rabaty albo masz jakieś chody.
To niemożliwe by za mniej niż 500 obrobić głowicę plus uszczelki we własnym zakresie.
Prędzej uwierzę, że wcisnęli ci chłam. Podałem ceny (Mysłowice polecany przez Pana Strzelczyka w Katowicach na Warszawskiej) oraz Mikołów znaleziony w internecie.
A Strzelczyk w Katowicach to raczej renoma tyle, że się ceni i sam wolę wykonywać swoje czynności niż komuś za to płacić.
Chyba mojemu przedmówcy nie do końca zrobili co trzeba z głowicą w ABK lub może tego nie wymagała i to ukryli.
Monkanhead: 250 to koszty jakbym sam kompleksowo robił głowicę plus zlecone planowanie.
P.S. Daj znać na forum jak masz takie fajne chody.
Broń Boże nie chcę nikogo obrażać.