Witam mam taki problem posiadam b3 z silnikiem 1.8 na mono wtrysku i po założeniu gazu podczas jazdy na gazie zaświeca sie kontrolka silnika jak ujmne gazu to gaśnie.Mam założony sterownik stag 50 doczytałem sie że nie ma on emulatora wtryskiwacza a u mnie nie ma takiego założonego tylko sam sterownik.Czy to może być przyczyna świecenia sie tej kontrolki to brak tego emulatora czy to co innego?tez słabo zapala czasem na benzynie czy to coś ma wspólnego? czy to słabe zapalanie bierze sie ze złej emulacji sondy?jak napisał Danek w artykule ?
prosze o porady pozdrawiam
[80 b3 1.8]Świeci kontrolka silnika na gazie
[80 b3 1.8]Świeci kontrolka silnika na gazie
Ostatnio zmieniony 04 lis 2007, 16:07 przez chlopasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Check się zapala pewnie z powodu emulacji sondy, a nie wtrysku. Gdyby to była wina emulacji wtrysku to świeciłby się non-stop, a piszesz, że gaśnie jak zamykasz przepustnicę. To mi nasuwa myśl, że masz emulator sondy wogóle nie podpięty i sonda podaje rzeczywisty sygnał na ECU podczas jazdy na LPG, a nie emulowany. Ewentualnie źle ustawiona emulacja i na wysokich obrotach sygnalizuje błąd mieszanki. Trudności z zapalaniem mogą być tym spowodowane. Sprawdź jak masz podpiętą sondę (czy jest rozcięta i puszczona przez kompa LPG), jeśli tak to jak jest ustawiona emulacja (ma być "masa"), zrób reset ECU i adaptację na benie.
Poszukałem troche i znalazłem że żeby zresetować ECU to trzeba odpiąć kleme na min 30 sekund a póżniej odpalić i ma chodzić na benzynie na wolnych obrotach do włączenia wentylatora:czy dobrze zrozumiałem tak mam zrobić? u mnie b3 88rok monowtrysk
a drugie to ta adaptacja na benie?bo nie zczaiłem o co chodzi dokładnie?na benzynie?
a drugie to ta adaptacja na benie?bo nie zczaiłem o co chodzi dokładnie?na benzynie?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Adaptacja to właśnie ten drugi etap, czyli odpalenie silnika i poczekanie do włączenia wentylatora. Wspomniałem o "adaptacji na benzynie" bo najczęstszym błędem popełnianym przez użytkowników jest to, że po podpięciu aku i odpaleniu autka po pierwsze nie czekają na zagrzanie silnika, po drugie od razu przełączają na LPG, po trzecie od razu jadą nie gasząc silnika. To powoduje, że ECU: po pierwsze ma bardzo zmienne warunki pracy i nie bardzo wie co ma robić, po drugie przełączenie na LPG powoduje, że ECU otrzymuje dane albo ze spalania LPG albo dane z emulatora co powoduje niewłaściwe zaprogramowanie mapy wtrysku, po trzecie zgaszenie silnika informuje ECU, że tryb adaptacji jest zakończony, w przeciwnym razie ECU cały czas pracuje w trybie adaptacji.
Danek jesteś Gość, zrobiłem tak jak pisałeś tą adaptacje i teraz normalnie zapala i chodzi na benzynie nie ksztusi sie nie dymi.Kontrolka silnika nadal zaczeła sie zaświecać ale chodzi normalnie,troche sie boje żeby ten komputer sie znowu nie przestawił ale narazie jest ok,masz odemnie punkta,DZIĘKI POZDRAWIAM