Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Jaka powinna być rezystancja szarego czujnika temp

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

[B4 ABK] Jaka powinna być rezystancja szarego czujnika temp

Post autor: winiar » 06 lut 2013, 15:38

Jak w temacie mógłby ktoś mi podać rezystancje tego czujnika jak jest silnik zimny i ciepły?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 lut 2013, 23:59

Już podaję informacje, ostatnio u siebie sprawdzałem, więc pewne na 100%.

Rezystancja szarego czujnika temperatury w audi 80 b4 jest następująca:
*na zimnym silniku - 2,31k omów(odczyt wykonany przy temperaturze zewnętrznej 3 stopni celsjusza),
*na ciepłym silniku - 130 omów(temperatura 90' C, po wyłączeniu się wentylatorów chłodnicy)

Nie pomyl się w odczycie, za wartością na zimnym silniku jest k(kilo), czyli 10^3.
Wartości mogą się nieznacznie różnić.

Podaj jakie Ty uzyskałeś to zweryfikuję czy są dopuszczalne.

Mam nadzieję, że pomogłem.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 00:45 przez paw1131, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 07 lut 2013, 07:44

U mnie przy 90 stopniach jest 103 om a na liczniku pokazuje mi 110 stopni. Na zimnym nie sprawdzałem jeszcze.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 08 lut 2013, 19:08

winiar pisze:na liczniku pokazuje mi 110 stopni
Mam nadzieję, że silnik nie ma 110 stopni.

Skąd wiesz kiedy silnik ma 90 stopni, skoro wskaźnik pokazuje aż 110?

[ Dodano: 2013-02-08, 19:59 ]
Czy ktoś z forum może się wypowiedzieć, jaką ma rezystancję na szarym czujniku po pierwszym wyłączeniu się wentylatorów na chłodnicy(gorący silnik)?

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 09 lut 2013, 18:03

Bo mierzyłem temperature termometrem w zbiorniku wyrównawczym a termostat sprawdzałm w garnku (też termometrem) przed założeniem.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 lut 2013, 18:12

winiar pisze:termostat sprawdzałm w garnku
I jak zachowywał się termostat? Działał poprawnie?

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 09 lut 2013, 18:35

Tak

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lut 2013, 18:45

paw1131 pisze:*na zimnym silniku - 2,13k omów(odczyt wykonany przy temperaturze zewnętrznej 3 stopni celsjusza),

*na ciepłym silniku - 125 omów(po wyłączeniu się wentylatorów chłodnicy)
A skąd to masz? bo ja mam inne dane
50st-288ohm
110st-38ohm

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 lut 2013, 20:52

Jarewa pisze:A skąd to masz? bo ja mam inne dane
50st-288ohm
110st-38ohm
Nie jesteś w stanie sprawdzić rezystancji szarego czujnika przy 110' C.

Pomiary wykonane przy użyciu multimetru, na 100% prawidłowe.

Jarewa, powiedz, jak uzyskałeś wynik 38ohm, w jakich warunkach wykonywałeś pomiar?
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 01:07 przez paw1131, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lut 2013, 21:00

To są dane techniczne z Workshop Manual Electrical System edycja z 07.96 (serwisówka)
Obrazek

Tylko nie patrz co tam piszą bo jest jeszcze przelicznik VAG rzeczywistej oporności.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 17 lut 2013, 00:54

Poprawiłem rezystancję szarego czujnika. Pomiary przeprowadzone na oryginalnym czujniku wolkswagen audi firmy ELTH o numerach: 053 919 501 A.

Termistor jest bardzo czuły nawet na zmiany rezystancji 0 1 ohm.
Idealne czujniki powinny posiadać rezystancję (130 +- 1)ohm przy 90' C.
W przypadku innych wskazań czujnik jest uszkodzony.

Pomiar wykonywany przy precyzyjnie wyskalowanym termometrze laboratoryjnym do 100' C.

Awatar użytkownika
Damianos1151
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2012, 22:00
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Damianos1151 » 17 lut 2013, 01:56

Siemka paw1131 ma 1000% racji.W moim ABT jest wszystko malina i rezystancje się pokrywają z paw1131 heh. <ok>

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 13 gru 2013, 16:51

Odświeżę temat. Od kilku dni źle pokazuje mi temp silnika jest 90st a na wskaźniku około 70st. Dziwna te jest rezystancja 78 lub 283 mierząc na tych samych pinach a zamieniając bieguny na mierniku. Czyli wygląda że czujnik padł ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl