Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8S 90r.] dobre przyspieszenie po wolnej jezdzie..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

[80 b3 1.8S 90r.] dobre przyspieszenie po wolnej jezdzie..

Post autor: Duch » 05 lis 2007, 22:48

Witam ;-)
Jestem posiadaczem Audi 80 b3 1.8S ( wtrysk jednopunktowy) +GAZ 2 letni .
Moj problem polega na tym iz gdy jezdze dajac wiecej gazu (szybciej) to nie mam takiego przyspieszenia jak po jezdzie np 5-cio minutowej na nie duzych obratach tak jak by mi sie zbieralo paliwo gdzies i wtedy mam bardzo dobre przyspieszenie i samochod przez jakis czas dobrze reaguje na pedal gazu aha i jeszcze uslyszalem ze pompa paliwa jak jest na benzynie dosc glosno chodzi slychac syczenie jak by mi paliwo uciekalo ale to chyba tak powina pracowac ale nie wiem licze na pomoc ;-) ps: resetowalem ECU odlaczajac minus z akumulatora na 15 minut .. i pracowal do uzyskania 90C na benzynie po zgaszeniu jeszcze raz odpalilem i przelaczylem na gaz po raz pierwszy hmm .. pomoglo ale na nie dlugo reagowal na gaz tylko przez jakis czas tak dobrze jak po wolnej jezdzie .. :roll: :cry: co moze byc przyczyna?? aha samochod ni ebyl pod komputerkiem chyba od czasow zalozenia instalacji gazowej :-P ale filtr gazu i jakies zawory w butli byly przeczyszczane bo nie podawal wystarczajacej ilosci gazu proszeo pomoc :)

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 05 lis 2007, 23:41

a przewody miałeś przedmuchane?? nie mrozi ci przewodów do parownika?? przy wymianie filtra gazu wszystko dobrze poskładałeś??

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 05 lis 2007, 23:51

Filtr gazu był tylko przedmuchany i oczyszczony znajomy gazownik powiedzial ze ten filtr jest w dobrym stanie i mozna smialo jezdzic i on skladal to wszystko .. tak sprawdzalem nic nie widac na tych przewodach sa suche .. zapłon ustawiony w warsztatcie kable , świece , palec i filtr powietrza wymienione na nowe .. aha i nie widzialem zeby przedmuchiwal przewodow ale podlaczal pod bezpiecznik i sprawdzal czy podaj dorbze gaz i test wyszedl bdb .. ale jadac na benzynie to jest bardzo dobrze ciągle tylko po puszczeniu gazu trzyma mi obroty na 2 tysiacach przez jakies 3 sekundy chyba ze dotke gazu to spada ..

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 06 lis 2007, 00:03

no u mojego kolegi było to samo tyle ze mu przewody szroniały, przedmuchiwaliśmy je to były zapchane i właśnie w butki zawory były trefne to wymienił butle i było okey

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 06 lis 2007, 00:13

ale na benzynie tylko trzyma mi obroty tak przez jakis czas ale da sie jezdzic bez problemu :) na gazie spadaja odrazu .. myslalem o tej sondzie lambda ze moze juz nadchodzi jej czas bo troche kopci za mna jak stoje np ale oleju silnik nie bierze mialem maxymalny poziom i mam dalej .. a moze te kopcenie jest spowodowane zbierajaca sie woda w koncowym tlumiku (wiadomo gaz )

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 lis 2007, 08:43

Kolego Duch, po pierwsze to zacznij, proszę, używać znaków interpunkcyjnych, bo naprawdę bardzo trudno się czyta Twoje posty. Po drugie może jednak sprecyzujesz co się dzieje i na jakim paliwie. Na razie nie bardzo mogę się połapać w Twoich wypowiedziach. Po trzecie napisz jaką masz instalację gazową (z komputerkiem czy bez, jeśli bez, to czy masz wstawiony emulator sondy lambda). Po czwarte Silnik na monowtrysku to PM, silnik JN to wtrysk wielopunktowy KE-Jetronic, popraw profil. Bo to dość znaczna różnica.
Kopcenie na czarno to objaw mocno za bogatej mieszanki, przyczyną może być nie wyłączanie wtryskiwacza rozruchowego (do sprawdzenia czujnik termiczny wtrysku rozruchowego), w przypadku JN. Natomiast dla PM czujnik temperatury silnika (niebieski) i czujnik zasysanego powietrza (na zespole wtrysku), odpowiedzialne za skład mieszanki. Woda w wydechu daje podobny objaw jak spalanie płynu chłodzącego czyli białą chmurę, ale teraz, w niskich temperaturach to normalne zjawisko (szczególnie podczas jazdy na LPG).
Skoro po resecie ECU Jest dobrze do momentu przełączenia na LPG (tak zrozumiałem Twoje wypowiedzi) to wiele wskazuje jednak na to, że jest to wina złej lub braku emulacji sondy lambda podczas jazdy na LPG (zapraszam do lektury artykułu w dziale download/lpg).

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 06 lis 2007, 11:17

JUŻ POPRAWIŁEM W PROFILU ;-)
Ciężko mi stwierdzic jaka to instalacja gazowa .. bo nie mam do niej papierów jeszcze ..Tak jest przy silniku wstawiony system kontroli Lambda jakoś tak pisze na czarnym pudełeczku i jest podlączony 3 kabelkami do rury pomiedzy parownikiem a filtrem powietrza.Zauważyłem też że z pod silniczka krokowego jest lekko mokro ale naprawde malo co widać .Dym wydobywający sie z rury wydechowej jest barwy białej.Aha i może się orientujecie ile kosztuje badanie zeby stwierdzic czy sonda lambda jest dobra ??
Ostatnio zmieniony 06 lis 2007, 20:23 przez Duch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 lis 2007, 14:10

Tak przy okazji, zmniejsz to zdjęcie z podpisu. Dozwolony maksymalny rozmiar to 70x350 pikseli. Przeczytaj może uważnie regulamin, bo zdaje się jeszcze tego nie zrobiłeś :-( .

Wracając do tematu, jak możesz to zrób jakieś fotki tej Twojej instalki (tego pudełka, urządzenia do którego idą te kabelki i przełącznika wewnątrz - tylko tak, żeby było widać co tam jest napisane), bo coś mi się zdaje , że masz jakąś prostą instalację i nie masz emulatora sondy. Albo dokładnie się mu przyjrzyj i napisz co tam "nabazgrali".
Jeśli nie masz emulatora i sterownik okaże się jakimś "badziewiem" to najlepszym wyjściem będzie wymiana całego ustrojstwa na porządny sterownik z wbudowanym emulatorem, np. Stag 100 lub Bingo M.
Sprawdzenie sondy moim zdaniem nie powinno kosztować więcej niż 10-20 złotych, ale przedtem, musisz zrobić reset ECU i adaptację, bo jak masz rozjechaną mapę wtrysku to sonda będzie stała na "bogato" i "fachman" Ci powie, że sonda kaput 8-)

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 06 lis 2007, 20:27

oki jutro postaram sie to zrobic i wzuce je tutaj sobie obejrzycie ;-) aha tak ps: samochód oszalał zaczą palić mi chyba z 17 L na 100 jak by mu sie tryb awaryjny zalaczą a palił 8 L itrów gazu w miescie moze dla nieszczelnie wczoraj zlozylem bo zdejmowalem calą obudowe od filtra i sprawdzalem uszczelki :cry:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 lis 2007, 21:18

Kurcze Duch, weź przeczytaj ten swój post ze cztery razy uważnie i zobacz coś Ty tu naskrobał. Zanim wyślesz cokolwiek na forum to sprawdź proszę tekst, bo normalnie oczy z orbit wyłażą, a mózg się gotuje jak się to czyta :evil: . Następnym razem takie posty będę usuwał.

Wracając do tematu, nie zapomniałeś czasem o podłączeniu cieniutkiego wężyka podciśnienia pod obudową filtra powietrza? Coś musiałeś źle złożyć.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 06 lis 2007, 22:36

Przepraszam Danek następnym razem jak bede zakładał zrobie wszystko jak w regulamienie :-|
A tak co do tego cieniutkiego wezyka pod obudową bardziej od strony przedniej szyby to on był od czasów mojego kupienia zakrecony śrubką na dole wiec jest odłączony ale dlaczego nie wiem .. właśnie wyszedłem z garazu i napisze co zoabczylem na tym czarnym pudełeczku itd .. wiec:
Lecho elektronika autogaz MINI 37/04 system kontroli sondy lambda
Na prawowniku:
TIPO AT90E elekttro - assistito BRC ITALY to wszystko co dalo sie przeczytać zdjęcia postaram sie wzucic jutro jeżeli Danek nie usuniesz mojego postra :-/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lis 2007, 09:04

"Postra" nie usunę tym razem, ale po kiego grzyba wsadzasz po dwie kropki, dlaczego zdanie zaczynasz małą literą, nie używasz przecinków.

Wracając do tematu, wygląda na to, że nie masz emulatora, a sterownik to badziewie. Wyjmij ok. 3 stówki z kieszeni i zmień to paskudztwo na porządny sterownik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl