Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Ściaga w prawo, mechanicy rozkładają ręce

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

[80 B4] Ściaga w prawo, mechanicy rozkładają ręce

Post autor: yaho71 » 05 lut 2013, 15:40

Panowie, mam poważny problem..
Wymieniałem sworznie wahaczy ostatnio i po tym zabiegu pojechałem na ustawienie geometrii i zbieżności. Na stacji okazało się że kąty pochylenia kół są ok. Została tylko zbieżność.
Ustawili ją, po czym odjechałem do domu. W drodze zauważyłem że ściąga go na prawo, pierwsza myśl wyrównać ciśnienie w oponach co też zrobiłem ale to nic nie dało.
Pojechałem znowu do nich, zostawiłem im auto na cały dzień. Gdy wróciłem mechanik oznajmił mi że mi odda pieniądze bo nie są w stanie tego zrobić. Jak by nie ustawili ciąglę go ściąga w prawo.
Co ciekawe zauważył że gdy się wyrzuci na luz to jedzie prosto...
Panowie, co robić? Jechać do innego warsztatu?
Tuleje na wahaczach mam nowe, końcówki drążków, sworznie też.
najlepsze jest to że jak wymieniłem sworznie bez ustawiania czegokolwiek to auto jechało prosto...
Gdzie szukać przyczyny, skoro Panowię z warsztatu rozłożyli ręce?? :cry:

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 05 lut 2013, 16:49

Sprawdź poduszkę od skrzyni biegów bo może być wyrobiona i dlatego ściąga w prawo podczas jazdy pod obciążeniem skrzyni.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 05 lut 2013, 18:54

U mnie w AAZ prawa poduszka można powiedzieć że nie istniała i auta nie ściągało.
A może prawy zacisk trochę trzyma?

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 05 lut 2013, 20:31

Więc tak, w akcie desperacji podjechałem do pewnego chłopaka który ma warsztat.
powiedziałem jaka sytuacja. Ten bez chwili zastanowienia wziął auto na podnośnik.
Przy pomocy "kijka" zmierzył odległości między kołami (zbieżność) uśmiechnął się i powiedział że zjebali :-> wyregulował jedno koło na końcówce drążka. Następnie przy pomocy poziomicy sprawdził kąty pochylenia. Mówi że ok jedź się przejedź. Przejechałem kawałek - szok Auto jedzie prosto!
Nie idealnie ale w porównaniu do tego co oni zrobili przez cały dzień przy pomocy profesjonalnego sprzętu to jest bajka! Wracam do niego mówię że jest lepiej ale jeszcze delikatnie go ciągnie. On na to że opony są zjechane krzywo - fakt nadają się już na śmietnik ale do końca zimy dojeżdże..
Jutro założę letnie i jeśli się okaże że jest OK to pojadę na tą stację do "mechaników" i niech mi sprawdzą zbieżność na maszynie oraz ich uświadomię że stracili klienta.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 05 lut 2013, 21:38

yaho71 pisze:Jechać do innego warsztatu?
Tylko tyle wystarczyło zrobić <ok>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 05 lut 2013, 23:21

Do yaho 71
Ten gościo od "kijka" ma rację - to mogą być opony. Też tak miałem i przez kilka lat ciągnęło mnie lekko w prawo. Nic nie robiłem, bo po to się siedzi za kierownicą żeby ją trzymać.
Trzeba było tylko pilnować ciśnienie żeby było po równo i nie było żle.
No i przyszło że zmieniłem opony i jak mówisz szok, czyli ideał. Pół kilometra można puściś kółko i nic. Szkoda że nie miałem wtedy zwyczaju zmieniać na zimę opon , bo bym zatrybił od razu .

I na koniec. Nie jedż do tych elektronicznych ustawiaczy, bo nic nie wskórasz i szkoda Twoich nerwów. Trzymaj się w materii zawieszenia faceta który widać że jest kumaty.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 lut 2013, 01:56

Nie w każdym warsztacie umią ustawić zbieżność w audi :mrgreen:

Ja jak kiedyś pojechałem na shella, to nie byli w stanie ustawić mi zbieżności, gdyż mechanika nie było w pracy. Nie ważne, że mieli świetny sprzęt, najnowsze komputery. Jeśli ktoś nie wie co to zbieżność to nigdy jej nie ustawi.

Niestety kolego trafiłeś właśnie na takich ludzi.
Szukaj lepszego warsztatu, z tamtymi ludźmi to strata czasu.

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 06 lut 2013, 18:45

Powiem wam że trafiłem na niezłego Magika.
Przerzuciłem dzisiaj opony tył na przód.
Teraz to auto nie prowadziło się tak odkąd go mam (2 lata).
Jest idealnie wszystko, przy skręcaniu 90C po puszczeniu
kierownicy idealnie wraca do jazdy na wprost. Prowadzi się super.
Dzisiaj byłem u niego i mówi że kiedyś robił w jakimś serwisie,
gdzie potrafił ustawić zbieżność w pięciu autach dziennie za pomocą tego właśnie sprzętu.
I to w dosyć luksusowych autach, wszyscy się go pytali jak on to robi,
że przecież nie da się w takich autach ustawić bez użycia komputerów.
A on im mówi że normalnie, PATRZY <ok> <ok>

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 lut 2013, 23:37

To elegancko, że auto śmiga:)
A że ustawić bez komputerów się da to prawda, znam takiego mechanika, który do tej pory ustawia bez komputera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl