Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ADA] Remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 08 lut 2013, 08:55

Jakbym miał sillnik 7A to bym się zastanawiał nad ściągnięciem głowicy i remontem ale to cienkie 1.6 to szkoda rozbierać. Pali na dotyk i chodzi równo więc ewentualnie wymienię szklanki i uszczelniacze zaworów przy robieniu rozrządu. Na szczęście nie trzeba do tego ściągać głowicy.

Wolałbym chyba zrobić swapa na 1.8T niż podejmować się kpl. remontu tego cieniasa....

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lut 2013, 15:15

U mnie swego czasu w moim starym sedanie była kompilacja silnika ADA (jego słupek) oraz osprzęt ABK. I powiem, że chodziło to całkiem fajnie.

Zastanawiam ile by szło wyciągnąć z słupka ABK sterowanego przez osprzęt ADA. Szczerze to listwa i układ paliwowy w ADA są bardziej wydajne (lepsze hitachi z ADA) i nie wiem czy nie byłoby więcej niż seryjne 110 KM.

Koszt to 800-1000 za zdrowy słupek plus robocizna. Jak dalej mało to szukać turbo.

Pewnie 2.0 T zrobione z ABK wyjdzie porównywalnie cenowo co swap na ADR.

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 09 lut 2013, 10:09

Ktoś tu już próbował wymienić zajechany silnik ADA na ten 2.0 115KM i się poddał bo się okazało, że jest trochę szczegółów które różnią te dwie kompilacje. Może zabrakło wytrwałości...

Jakby był na to czas to najchętniej poszukałbym całego 7A quattro i zrobił kpl przekładkę napędu do mojego Avanta, po drodze wykonując remonty.... Pięknie chodzi ten motorek... 1.8T ma lepsze możliwości ale nie ma tego dźwięku ;)

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 lut 2013, 10:25

Francis1982, nie unoś się, to ze zaplaciles wiecej to Twoja sprawa, moze slabo negocjuszesz albo wygladasz na dzianego goscia wiec na wejsciu masz inny cennik.

Sprawdziłem cene w swoim poście dot. historii mojego B4, dałem 280zł, bez faktury. Jestem 22tyś km po remoncie i wszystko gra. Remont robiłem tutaj:

Technicom:
ul. Obrzeżna Północna 15a
41-400 Mysłowice

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lut 2013, 10:31

Dokładnie tam robiłem. 350 mnie wyszło. Nie unoszę się tylko czytałem już dużo na forum, że komuś coś udało się tanio załatwić. A jak ktoś pojechał sam lub ja poszedłem tym śladem to zawsze było inaczej i drożej.

Czegoś musieli ci nie zrobić. Wynegocjować można 20-30 zlotych ale nie 70.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 lut 2013, 10:40

Podobno nie wstawili zaworow dlatego wyszlo taniej ;-)

Chcesz to Ci wysle na maila kosztorys jaki zrobilem przed remontem silnika. Robilem od uszczelki glowicy w gore (rozrzad, pompa, uszczelki, simmeringi, etc.) + uszczelka miski olejowej od dołu. Lacznie kupilem 17 nowych czesci, markowych (Bosch, Elring, Goetze). Cena maksymlna za te same czesci wynosila: 780zł, a minimalna (za dokladnie to samo, te same firmy) 515zł ... 34% taniej, da sie? Da tylko trzeba sie troche postarac, tak jest wszedzie.

Mechanik za cala robocizne wzial 350zl, 2 dni pracy. Koles z Sosnowca tutaj masz na niego namiar: http://naszgaraz.oferia.pl/

Zdjecie na stronie glownej pokazuje moja glowice z cylindrami przed czyszczeniem cylindrow. Koles po zrobieniu remontu pokazal mi zdjecia z remontu, ktore pozniej wyslal mi na maila. Robilem u niego pierwszy raz w zyciu, da sie dobrze i tanio? Da sie, tylko trzeba poswiecic kilka dni na znalezienie dobrej oferty i weryfikacje goscia na miejscu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lut 2013, 14:52

Widać masz sposób zaoszczędzić na cenach i ludziach (robociźnie).
Odkąd mam swoje klucze nigdy nie oddam swojej niuni do warsztatu. Za żadne skarby. Jedyne co to chyba na zbieżność bo nie mam sprzętu.

Specjalnie zaopatrzyłem się w czerwoną strzałę bez metallica by samemu ją obrobić. Metallic pięknie wygląda i pięknie kosztuje w renowacji.

P.S. Co znaczyło bez montowania zaworów? Sam musiałeś wciskać sprężyny i zakładać te pół okrągłe tulejeczki na zewnątrz w parach przypominające stożek?

Przecież to jest najgorsza robota przy głowicy i najdroższa. Razem z wymianą gumek.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 lut 2013, 19:33

LOQ pisze:Ktoś tu już próbował wymienić zajechany silnik ADA na ten 2.0 115KM i się poddał bo się okazało, że jest trochę szczegółów które różnią te dwie kompilacje. Może zabrakło wytrwałości...

Jakby był na to czas to najchętniej poszukałbym całego 7A quattro i zrobił kpl przekładkę napędu do mojego Avanta, po drodze wykonując remonty.... Pięknie chodzi ten motorek... 1.8T ma lepsze możliwości ale nie ma tego dźwięku ;)
Quattro ma inną płytę podłogową trochę. Co do silnika to na bloku mojego ADA jest znak 2.0 a pojemność 1,6 wychodzi z głowicy i osprzętu ( twierdzę ) myślę, że motor 2,0 na kolektorze i osprzęcie ADA powinien działać normalnie ( robiłem podobne rzeczy w golfach od sprzęgieł na skrzyniach i silnikach kończąc )

[ Dodano: 2013-02-10, 19:41 ]
a dlaczego chcesz zmieniać w swoim szklanki ? czy grają ? jak nie to po co to robić ? ja w PM zmieniałem tylko gumki i simeringi ( tylko z przodu bo się na wale pocił ) wraz z rozrządem. zużycie oleju spadło do zera ( b3 91r w 97r przyprowadzona do polski 280 tyś przejechane od 230 na LPG ). Teraz po kolizji stoi czekając na lepsze czasy :-(

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 lut 2013, 19:53

dzikx pisze: Quattro ma inną płytę podłogową trochę
B4 avancie i sedanie taką samą jak ośka ;-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 lut 2013, 20:43

Co do POWERU polecam silnik ACK 192 KM z audi a4. Też benzyna i też są wersje FWD. 2.8 i 30 zaworów. Niutony podobne do mocno i dobrze zmodzonego 1,9 TDi. Nie bawiłbym się w ADR. A w a4 masz chyba łapki takie same. I tak do przeróbki wiązka z ECU jak w ADR.

Tylko licz się ze spalaniem....

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 lut 2013, 20:46

ale w b3 jest inna tak samo vw syncro ma inną tym się kierowałem twierdzeniem że b4 quattro ma inną od zwykłego. To ciekawe wtedy ciekawe czy jest gdzie to zamocować znaczy czy są miejsca i nie trzeba nic przerabiać ( poza wydechem bo to na pewno trzeba przerobić chyba :mrgreen: )

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 lut 2013, 20:54

dzikx pisze:ale w b3 jest inna tak samo vw syncro ma inną tym się kierowałem twierdzeniem że b4 quattro ma inną od zwykłego. To ciekawe wtedy ciekawe czy jest gdzie to zamocować znaczy czy są miejsca i nie trzeba nic przerabiać ( poza wydechem bo to na pewno trzeba przerobić chyba :mrgreen: )
Tak się składa że przerabiałem to nie dawno u siebie, także miłej lektury ;-)

P.s sorry za spam :-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lut 2013, 21:00

sagem pisze:
dzikx pisze:ale w b3 jest inna tak samo vw syncro ma inną tym się kierowałem twierdzeniem że b4 quattro ma inną od zwykłego. To ciekawe wtedy ciekawe czy jest gdzie to zamocować znaczy czy są miejsca i nie trzeba nic przerabiać ( poza wydechem bo to na pewno trzeba przerobić chyba :mrgreen: )
Tak się składa że przerabiałem to nie dawno u siebie, także miłej lektury ;-)

P.s sorry za spam :-)
czytałem troszkę ciekawa sprawa i gratuluje uporu (kiedyś myślałem nad syncro do MKI (golfI) ale za dużo do przerobienia ) ja bym się chyba nie zapuścił tak daleko. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 lut 2013, 21:31

Francis1982 pisze:P.S. Co znaczyło bez montowania zaworów? Sam musiałeś wciskać sprężyny i zakładać te pół okrągłe tulejeczki na zewnątrz w parach przypominające stożek?
to byl tylko ironiczny zart ;-)

Co do kosztow to po prostu szanuje swoje pieniadze i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl