VW Passat Variant B3 1,6 Turbo D RA - back on the road :)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Pranie tapicerki obowiązkowo, ale dopiero wiosną jak się zrobi ciepło :roll:
[ Dodano: 2013-02-09, 14:00 ]
Prace nad Pasiem trwają. Niestety zawieszenie przód kwalifikuje się do remontu :evil:
Niedługo trzeba będzie wymienić obydwa swożnie wahaczy, oraz końcówki drążka kierowniczego, a także łożyska
Obecnie jestem na etapie demontażu przegubów, zastanawiam się czy wystarczy je tylko dokładnie umyć bez rozbierania na części pierwsze, czy lepiej rozłożyć je na części pierwsze a wtedy umyć i złożyć od nowa na nowym smarze z nowymi osłonami.
Jako ciekawostkę dodam, że mój Pasiu wyposażony jest w turbosprężarkę Garrett T3 z chłodzeniem wodno-olejowym <zly>
Docelowo turbawka ta trafi do Audi w miejsce zabawkowego Garretta T2, a póki co poeksperymentuje z nią w Passku :mrgreen:
[ Dodano: 2013-02-09, 14:00 ]
Prace nad Pasiem trwają. Niestety zawieszenie przód kwalifikuje się do remontu :evil:
Niedługo trzeba będzie wymienić obydwa swożnie wahaczy, oraz końcówki drążka kierowniczego, a także łożyska
Obecnie jestem na etapie demontażu przegubów, zastanawiam się czy wystarczy je tylko dokładnie umyć bez rozbierania na części pierwsze, czy lepiej rozłożyć je na części pierwsze a wtedy umyć i złożyć od nowa na nowym smarze z nowymi osłonami.
Jako ciekawostkę dodam, że mój Pasiu wyposażony jest w turbosprężarkę Garrett T3 z chłodzeniem wodno-olejowym <zly>
Docelowo turbawka ta trafi do Audi w miejsce zabawkowego Garretta T2, a póki co poeksperymentuje z nią w Passku :mrgreen:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Na 100% nie jest to turbina T2, wala mi się po warsztacie zdechłe T2 więc mam porównanie
Dojście do turbo w Passku jest fatalne, ale postaram się zrobić jakieś foty.
W dniu dzisiejszym zostały wymienione osłony przegubów a same przeguby dokładnie umyte i wyposażone w nowy smar, zaciski hamulcowe zostały rozebrane, dokładnie wyczyszczone (syf okrutny był w środku), złożone od nowa a układ zalany świeżym DOT-4.
Wymienione zostały gumowe osłony na końcówce drążka kierowniczego oraz swożniu wahacza z prawej strony (sama końcówka oraz swożeń trzymają się jeszcze dobrze).
W najbliższym czasie do wymiany są klocki hamulcowe, oraz cylinderki hamulcowe (urwane odpowietrzniki :evil: ). Muszę też wymienić włącznik kierunkowskazów oraz ramkę która trzyma radio i panel sterowania nawiewami :roll:
Dojście do turbo w Passku jest fatalne, ale postaram się zrobić jakieś foty.
W dniu dzisiejszym zostały wymienione osłony przegubów a same przeguby dokładnie umyte i wyposażone w nowy smar, zaciski hamulcowe zostały rozebrane, dokładnie wyczyszczone (syf okrutny był w środku), złożone od nowa a układ zalany świeżym DOT-4.
Wymienione zostały gumowe osłony na końcówce drążka kierowniczego oraz swożniu wahacza z prawej strony (sama końcówka oraz swożeń trzymają się jeszcze dobrze).
W najbliższym czasie do wymiany są klocki hamulcowe, oraz cylinderki hamulcowe (urwane odpowietrzniki :evil: ). Muszę też wymienić włącznik kierunkowskazów oraz ramkę która trzyma radio i panel sterowania nawiewami :roll:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
w audi 80 SB miałem takie turbo chłodzone wodą i olejem. Czemu to taki biały kruk ? :mrgreen: naczytałem się trochę co można z tego silnika zrobić ale Audi tego nie dożyło dzięki pewnej miłej Pani ;/ auto było uderzone w bok, silnik itd sprawny to dosłownie zrobiłem licytację o całe audi a wszystkim chodziło głownie o ten silnik..... dostałem 2200 z ubezpieczalni i za 2 tyś sprzedałem uszkodzone a kupiłem od kolegi za 2500 więc krzywdy nie było :mrgreen: podejrzewam że to przez silnik wlasnie
A takiego passka jak masz też kiedyś miałem przez pół roku męczyłem 1.6 lpg i to od pierwszego właściciela na czarnych tablicach ale sprzedałem bo młoda nie chciała tym jeździć ze mną bo przyzwyczaiła się że nic innego jak audi nie miałem:P:D
A takiego passka jak masz też kiedyś miałem przez pół roku męczyłem 1.6 lpg i to od pierwszego właściciela na czarnych tablicach ale sprzedałem bo młoda nie chciała tym jeździć ze mną bo przyzwyczaiła się że nic innego jak audi nie miałem:P:D
ślepak, T2 lub K14 chłodzone wodą to nie jest żaden unikat, za to T3 lub K24 chłodzone wodą to już jest naprawde unikat, ja miałem tylko raz okazję widzieć takie T3 chłodzone wodą ale auto było w rodzinie właściciela od nowości i jeszcze nigdy nie miało nic robione przy turbinie,
tam był silnik RA.
SB zawsze ma K14/T2
tam był silnik RA.
SB zawsze ma K14/T2
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No właśnie u mnie siedzi RA i turbo wygląda mimo wszystko na większe od T2/K14 :roll:
Spróbuje się w końcu doczytać jakie to turbo i zrobić mu dokładne foty.
Dziś Passat został pierwszy raz od kiedy go kupiłem umyty (pewno też pierwszy raz od paru lat :evil:) i od razu lepiej się prezentuje
Nigdy jeszcze nie myłem aż tak usyfionego samochodu, musiałem szorować go CIFem bo inaczej nie szło pozbyć się brudu, no ale udało się, jeszcze tylko wosk i będzie jako tako <ok>
Później zrobię jakieś foty
[ Dodano: 2013-02-28, 18:17 ]
Umyty i nawoskowany Passat
<ok>
Spróbuje się w końcu doczytać jakie to turbo i zrobić mu dokładne foty.
Dziś Passat został pierwszy raz od kiedy go kupiłem umyty (pewno też pierwszy raz od paru lat :evil:) i od razu lepiej się prezentuje
Nigdy jeszcze nie myłem aż tak usyfionego samochodu, musiałem szorować go CIFem bo inaczej nie szło pozbyć się brudu, no ale udało się, jeszcze tylko wosk i będzie jako tako <ok>
Później zrobię jakieś foty
[ Dodano: 2013-02-28, 18:17 ]
Umyty i nawoskowany Passat
<ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Staram się go doprowadzić do jako takiego wyglądu, bo pomimo że jest to auto do pracy, to będzie się przyjemniej nim jeździć jeśli będzie w miarę ładnie wyglądał.
W piątek mój Passat otrzymał szklany szyberdach - spełniłem jedno ze swoich marzeń, w końcu mam w którymś z moich samochodów szklany szyberdach, szkoda tylko że nie kompletny, bo brakuje mi tego elementu tapicerki zasuwanego do zasłaniania szyberdachu od środka :roll:
A co do kołpaków to jestem jak najbardziej zainteresowany, a felgi mam 14 calowe
Dzisiaj wziąłem się za wypranie dywanu w bagażniku oraz rolety bagażnika. Z roletą poszło bez problemów - szare mydło techniczne doprowadziło ją do czystości
Niestety z wykładziną bagażnika było o wiele gorzej :evil:
Mydło techniczne zupełnie nie dawało rady, karcher z dyszą rotacyjną także więc postanowiłem że wypróbuje pranie tapicerki CIFem <ok>
CIF poradził sobie z syfem bez żadnego problemu - usunął cały ten oleisty syf (coś oleistego musiało się wylać w bagażniku tego Passka kiedyś) i teraz wykładzina jest jednolicie szara <ok>
Okazuje się, że w przypadku ekstremalnie zasyfionego samochodu CIF jest dobry na wszystko <ok>
W piątek mój Passat otrzymał szklany szyberdach - spełniłem jedno ze swoich marzeń, w końcu mam w którymś z moich samochodów szklany szyberdach, szkoda tylko że nie kompletny, bo brakuje mi tego elementu tapicerki zasuwanego do zasłaniania szyberdachu od środka :roll:
A co do kołpaków to jestem jak najbardziej zainteresowany, a felgi mam 14 calowe
Dzisiaj wziąłem się za wypranie dywanu w bagażniku oraz rolety bagażnika. Z roletą poszło bez problemów - szare mydło techniczne doprowadziło ją do czystości
Niestety z wykładziną bagażnika było o wiele gorzej :evil:
Mydło techniczne zupełnie nie dawało rady, karcher z dyszą rotacyjną także więc postanowiłem że wypróbuje pranie tapicerki CIFem <ok>
CIF poradził sobie z syfem bez żadnego problemu - usunął cały ten oleisty syf (coś oleistego musiało się wylać w bagażniku tego Passka kiedyś) i teraz wykładzina jest jednolicie szara <ok>
Okazuje się, że w przypadku ekstremalnie zasyfionego samochodu CIF jest dobry na wszystko <ok>
- damian_xyz
- Moderator
- Posty: 656
- Rejestracja: 10 wrz 2007, 15:34
- Imię: Damian
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1.3 FY
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: