[80 B4 1,9 TDI 1Z+] Problem z odpaleniem
[80 B4 1,9 TDI 1Z+] Problem z odpaleniem
Witam,
wiem, że podobne problemy były omawiane milion razy, ale rozwiązania na swój problem nie znalazłem dlatego zakładam nowy.
Problem polega na tym, że auto źle odpala jak są mrozy, trzeba długo kręcić zanim odpali( ok 10 sek. przy temperaturach -5 bo im zimniej tym dłużej było kręcić). Im dłużej stoi tym trzeba dłużej kręcić, wiadomo że jak z nocy i rano odpalam to nie te 10 sek tylko szybciej ale jak już np po stoi 24 godziny to przykładowo 6 sek i im dłużej stoi tym dłużej kręcę. Objaw taki jak przy odpowietrzaniu układu, bo najpierw próbuje odpalić na jeden i później chyta i już chodzi. Zostało zrobione:
-filtr paliwa założony z 1,6 D żeby pominąć głowiczke
-zmienione przewody paliwowe
-inne wtryski ( po regeneracji 216)
-sprawdzane ciśnienie sprężania ok 27 BAR na każdym z cylindrów
-sprawdzona dawka paliwa ok 20 jednostek na VAG
-sprawdzony kąt ok 62 ( kąt i dawka sprawdzone na rozgrzanym silniku)
-sprawdzone świece żarowe
-wycieku z pompy nie ma, tzn, jest coś na pewno od przodu pompy bo koło zębate jest ubrudzone pyłem i ten pył śmierdzi ropą ale to jest coś tam mikro, chyba że się mylę?
Co mogę jeszcze sprawdzić bo już powoli tracę cierpliwość do tego auta i portfel też coraz chudszy a efektu zero.
Auto ma wsadzony soft od Kostrza, wtryski 216( kupione od muszki) sterowanie bosch.
Proszę o jakieś propozycje co mogę jeszcze sprawdzić żeby nie kupować czegoś w ciemno i nie robić ogniska w lutym z tego auta.
Trochę dużo czytania ale musiałem dosyć dogłębnie opisać.
Dzięki za odpowiedź
wiem, że podobne problemy były omawiane milion razy, ale rozwiązania na swój problem nie znalazłem dlatego zakładam nowy.
Problem polega na tym, że auto źle odpala jak są mrozy, trzeba długo kręcić zanim odpali( ok 10 sek. przy temperaturach -5 bo im zimniej tym dłużej było kręcić). Im dłużej stoi tym trzeba dłużej kręcić, wiadomo że jak z nocy i rano odpalam to nie te 10 sek tylko szybciej ale jak już np po stoi 24 godziny to przykładowo 6 sek i im dłużej stoi tym dłużej kręcę. Objaw taki jak przy odpowietrzaniu układu, bo najpierw próbuje odpalić na jeden i później chyta i już chodzi. Zostało zrobione:
-filtr paliwa założony z 1,6 D żeby pominąć głowiczke
-zmienione przewody paliwowe
-inne wtryski ( po regeneracji 216)
-sprawdzane ciśnienie sprężania ok 27 BAR na każdym z cylindrów
-sprawdzona dawka paliwa ok 20 jednostek na VAG
-sprawdzony kąt ok 62 ( kąt i dawka sprawdzone na rozgrzanym silniku)
-sprawdzone świece żarowe
-wycieku z pompy nie ma, tzn, jest coś na pewno od przodu pompy bo koło zębate jest ubrudzone pyłem i ten pył śmierdzi ropą ale to jest coś tam mikro, chyba że się mylę?
Co mogę jeszcze sprawdzić bo już powoli tracę cierpliwość do tego auta i portfel też coraz chudszy a efektu zero.
Auto ma wsadzony soft od Kostrza, wtryski 216( kupione od muszki) sterowanie bosch.
Proszę o jakieś propozycje co mogę jeszcze sprawdzić żeby nie kupować czegoś w ciemno i nie robić ogniska w lutym z tego auta.
Trochę dużo czytania ale musiałem dosyć dogłębnie opisać.
Dzięki za odpowiedź
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Te wtryski jakiej firmy mają końcówki? Być może Twoja Ori pompa jest już za słaba na 216`stki i przez to ciężko odpala. Możesz założyć stare, ori wtryski i zobaczyć co się będzie działo.
Poza tym, jak auto już odpali, to silnik równo pracuje? Silnik na przepływce Boscha? Jak na pierburgu, to jeszcze korekcje wtrysków zobacz.
Poza tym, jak auto już odpali, to silnik równo pracuje? Silnik na przepływce Boscha? Jak na pierburgu, to jeszcze korekcje wtrysków zobacz.
jeżeli chodzi o wtryski to na starych tak samo odpala, tzn mam trzy komplety i na każdym bardzo podobnie. Z tym że wtryski mam ustawione na 190/300 więc za wielkiej różnicy między ori to nie ma tylko że końcówka 216 siedzi.
Jak już odpali to wiadomo szarpnie ale to nie trwa nawet sekundy później równo bez niczego. Mam na boschu także nie za wiele zawojuję VAG-iem.
Jak już odpali to wiadomo szarpnie ale to nie trwa nawet sekundy później równo bez niczego. Mam na boschu także nie za wiele zawojuję VAG-iem.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
co do powrotu to nie wiem bo mam nie przeźroczysty przewód, ale to nie problem go zmienić. A to się dzieje od grudnia a może wcześniej też w sumie już dokładnie nie pamiętam. Komputer nie ma nic wspólnego bo podłączałem stary (seria) i objaw dokładnie ten sam. Dzisiaj go odpalałem koło 14, stał od wczoraj mniej więcej od 19 i koło 8 sek kręcenia było czyli nie polepsza się a pogarsza. Jak odpali to siwo jest za mną ale zaraz cały dym znika. Odpala ewidentnie na jeden cylinder i później chyta reszta( tak twierdze ze słuchu). A bąble na powrocie o czym będą świadczyły??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Zacznij od uszczelnienia układ a później szukaj innych przyczyn.Nawet najmniejsza nieszczelność może powodować że układ będzie się zapowietrzał.Niekiedy ropa nie cieknie a układ i tak się zapowietrza.Zrób prosty test.Postaw samochód przodem z górki i zobacz czy lepiej będzie odpalał.U mnie przy nieszczelnej pompie też nie chciał palić.Nigdzie nie było widać nieszczelności ale jak postawiłem samochód by przód był niżej niż tył to palił od kopa...mody86 pisze: tzn, jest coś na pewno od przodu pompy bo koło zębate jest ubrudzone pyłem i ten pył śmierdzi ropą ale to jest coś tam mikro, chyba że się mylę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mam nadzieję że sprawdzałeś też w ten sposób obwód świec ,a nie tylko napięcie na przewodach ale jak stare świece ,to czasem mimo że mają obwód prawidłowo ,to grzeją marnie ,tylko końcówki ...także taki sposób nie jest do końca miarodajny 8-) Jęśli to nie wina świec ,to albo paliwo ci się cofa ,i tu jeśli masz nie przezroczyste przewody do pompy ,to lipa bo się nie dowiesz ,puki nie założysz przezroczystych .Jak po jakimś czasie ,przewód zasilający pompę będzie w połowie pusty,to masz przyczynę ...jak pompa puszcza ropę przodem przez uszczelniacz ,też będzie się paliwo cofać .Objawy wskazują albo na nie grzejące świece ,albo na cofające się paliwo .Kąt wtrysku sprawdzałeś oczywiście w BS :?: bo jak w blokach ,to zawsze będzie dobry ,mimo że nie będziemody86 pisze:Po obciążeniu przez żarówkę 21W świeci, sprawdzane na wszystkich przewodach, więc prąd dochodzi.
oczywiście że w BS, ja mam zawsze auto pochylone do przodu takie usytuowanie placu. Co do świec to grzeją w całości tzn wiadomo od końca zaczyna grzać ale po chwili cała się żarzy. Zmienię przewody paliwowe jutro na przeźroczyste i napiszę co i jak. A jeżeli cieknie z przodu to wystarczy wymienić tylko oring czy też te tulejki co są w środku, bo nie wiem jak się ewentualnie na to nastawić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tam jest symering ,nie oring i to specjalny wzmacnianymody86 pisze:jeżeli cieknie z przodu to wystarczy wymienić tylko oring
Sama wymiana symeringu nic nie da ,jak są wydarte tulejki ,guma ci nie utrzyma wałka Ja nigdy sobie nie zawracam głowy wymianą w takim przypadku ,bo korpusów pomp ,bez wyczuwalnych luzów na wałku ,mam sporo ALe jak ci się tylko tam od przodu lekko wilgotno robi ,to raczej nie bedzie aż takich problemów z odpalaniem ...mody86 pisze:czy też te tulejki co są w środku,
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 18:43 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
na zasilaniu pompy mam wsadzony zaworek zwrotny to powinno utrzymać, tak się mi zdaje bynajmniej. Co do tego wycieku z przodu to jak pisałem wyżej czyli coś tam jest ale to naprawdę jest nie wielka nieszczelność.
Miałem na myśli zimer a nie oring ale dzięki za poprawę.
A zapowietrza na jakim odcinku? Miedzy pompą a wtryskami czy między pompą a filtrem paliwa?? Gdzie szukać i w jaki ewentualnie sposób?? Może przewody na silikon osadzić dla pewności?? co Wy na to??
Miałem na myśli zimer a nie oring ale dzięki za poprawę.
A zapowietrza na jakim odcinku? Miedzy pompą a wtryskami czy między pompą a filtrem paliwa?? Gdzie szukać i w jaki ewentualnie sposób?? Może przewody na silikon osadzić dla pewności?? co Wy na to??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Między pompą a filtremmody86 pisze:A zapowietrza na jakim odcinku? Miedzy pompą a wtryskami czy między pompą a filtrem paliwa??
Bez przesady najpierw upewnij się że paliwo się nie cofa ,czyli załóż przezroczysty przewód miedzy filtrem a pompą ...Zadne silikony nie są potrzebne Hmm nie masz czasem jakichś problemów z obrotami :?: bo masz nastawnik potencjometryczny i w takim przypadku on też może być potencjalnym sprawcą ...ale to można domniemywać dopiero jak wszystko inne będzie sprawdzone ...zostało ci tylko upewnić się ze się paliwo nie cofaGdzie szukać i w jaki ewentualnie sposób?? Może przewody na silikon osadzić dla pewności?? co Wy na to??