Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Stukanie panewek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Liquid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2008, 15:36

[B4 ABT] Stukanie panewek

Post autor: Liquid » 10 lut 2013, 17:54

Witam serdecznie. Mam problem z audi, a mianowicie non stop słychać stukanie tłoków tak jakby było za mało oleju. Dolałem 10-W40 do poziomu max a stukot nie ustępuje. W czym problem? Domyślam się, że może być to wina filtra oleju bo już bardzo długo nie był wymieniany. A i nie ma miesiąca żeby nie dolać 1-1,5 litra oleju..
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 01:02 przez Liquid, łącznie zmieniany 1 raz.

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 10 lut 2013, 19:47

W pierwszej kolejności należy mieć pewność co stuka tak naprawdę.
Jeśli miałoby to mieć związek z olejem i filtrem to bardziej stawiałbym na hydraulikę i zawory.
Stuka non stop? czy jak zimny? itp napisz więcej szczegółów

Awatar użytkownika
Liquid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2008, 15:36

Post autor: Liquid » 10 lut 2013, 19:51

Stuka non stop, czy to na zimnym czy to na rozgrzanym. Wyraźniej słychać podczas wciskania pedału gazu. Kiedyś sprawę rozwiązywała dolewka oleju..

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 lut 2013, 19:51

Jeśli słyszysz stuk to raczej z trzech możliwych powodów:
:arrow: źle ustawiony rozrząd i zawór spotyka sie z tłokiem
:arrow: stukają panewki (intensywność będzie tym większa im się silnik zacznei dogrzewać)
:arrow: hydropopychacze zaworów (najczęściej na zimnymsilniku a jeśli jednostajnie to możliwe, że już umarły)

Nie mniej jednak...warto zbadać skąd dobiega stukot, czy silnik stracił moc, jak wygląda sprawa spalania oraz ile tego oleju dolewasz (na ile przejechanych km)

EDIT:

po tym co piszesz stawiam na szklanki (hydropopychacze)

sta44kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 kwie 2010, 14:22

Post autor: sta44kr » 10 lut 2013, 19:54

Liquid pisze:Stuka non stop, czy to na zimnym czy to na rozgrzanym.Kiedyś sprawę rozwiązywała dolewka oleju..
Proponuję sprawdzenie ciśnienia oleju jak będzie ok to ściągnij pokrywę zaworów i obadaj hydro. Jak jest miękki to do kosza (choć to nie reguła niestety)

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 10 lut 2013, 21:58

Witam.
Na początek trzeba się zastanowić nad tak dużym zużyciem oleju. Czy kopci na niebiesko? Jeżeli tak, to zużyte pierścienie i olej przedostaje się do komory spalanie, dlatego będzie kopcił. Jeżeli nie kopci, to do wymiany uszczelniacze zaworów i popychacze hydrauliczne. Dodatkowo trzeba szukać miejsc wycieku i co tu dużo mówić uszczelniać. Poza tym z pierwszego postu kolegi wynika, że kolega kiepsko dba o auto. Sorry, ale ja tak to odbieram.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 lut 2013, 22:10

wg mnie panewki powiedziały papa. Ktoś nie dbał o auto.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 10 lut 2013, 22:13

Jak się nie wymienia oleju i filtrów to tak się kończy zabawa.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 10 lut 2013, 22:25

Leo,
Panewki mogą być zużyte, ale nie tłumaczą tak dużego zużycia oleju. Ja u siebie muszę mieć ponad pół miarki, bo inaczej pukają mi zawory.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 lut 2013, 23:06

opiłki z panewek w oleju robią za tarkę na gładziach cylindrów, a od tego to już prosta droga do zuzycia oleju.
Jeśli Ci stukają popychacze (nie zawory!) przy połowie stanu oleju, to sprawdź ciśnienie oleju manometrem, być może pompę szlag trafia, a być może popychacze do wymiany są.

Awatar użytkownika
Liquid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2008, 15:36

Post autor: Liquid » 10 lut 2013, 23:08

Auto nie kopci, także to raczej ta druga opcja. Panewki powiedziały papa? Tzn z jakimi kosztami muszę się liczyć? Mam nadzieję, że nie czeka mnie wymiana silnika.. A co do dbania o auto to przyznam niestety, iż jest w tym trochę prawdy. 80-tką jeżdżą na zmianę 3 osoby, nawet jak jedna dba to pozostałe dwie już nie.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 lut 2013, 02:54

Liquid pisze:80-tką jeżdżą na zmianę 3 osoby, nawet jak jedna dba to pozostałe dwie już nie.
Biedna 80 :-(

Przed wymianą czegokolwiek namów kumpli, żeby przestali traktować audicę jak stary traktor.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 11 lut 2013, 07:13

Widze jestes z lsw, trzeba bylo wpasc na spota wczoraj i by Ci ktos powiedzial co i jak. Jak nie dojdziesz co jest nie tak to daj znac na pw polece Ci kogos

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 11 lut 2013, 11:09

Panewy sie nie obróca jak jest choc troche oleju. Musiało by byc sucho zeby panewki poobracało.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 lut 2013, 16:59

karolas123 pisze:Panewy sie nie obróca jak jest choc troche oleju. Musiało by byc sucho zeby panewki poobracało.
Przed wymianą panewek sprawdź pozostałe elementy silnika, ich stan, być może pozostałe elementy są tak mocno zużyte, że taniej wyjdzie Ciebie nowy silnik.

Sprawdź poziom ciśnienia sprężania(potocznie kompresję) na wszystkich cylindrach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl