[B4 ABT] Stukanie panewek
[B4 ABT] Stukanie panewek
Witam serdecznie. Mam problem z audi, a mianowicie non stop słychać stukanie tłoków tak jakby było za mało oleju. Dolałem 10-W40 do poziomu max a stukot nie ustępuje. W czym problem? Domyślam się, że może być to wina filtra oleju bo już bardzo długo nie był wymieniany. A i nie ma miesiąca żeby nie dolać 1-1,5 litra oleju..
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 01:02 przez Liquid, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jeśli słyszysz stuk to raczej z trzech możliwych powodów:
źle ustawiony rozrząd i zawór spotyka sie z tłokiem
stukają panewki (intensywność będzie tym większa im się silnik zacznei dogrzewać)
hydropopychacze zaworów (najczęściej na zimnymsilniku a jeśli jednostajnie to możliwe, że już umarły)
Nie mniej jednak...warto zbadać skąd dobiega stukot, czy silnik stracił moc, jak wygląda sprawa spalania oraz ile tego oleju dolewasz (na ile przejechanych km)
EDIT:
po tym co piszesz stawiam na szklanki (hydropopychacze)
źle ustawiony rozrząd i zawór spotyka sie z tłokiem
stukają panewki (intensywność będzie tym większa im się silnik zacznei dogrzewać)
hydropopychacze zaworów (najczęściej na zimnymsilniku a jeśli jednostajnie to możliwe, że już umarły)
Nie mniej jednak...warto zbadać skąd dobiega stukot, czy silnik stracił moc, jak wygląda sprawa spalania oraz ile tego oleju dolewasz (na ile przejechanych km)
EDIT:
po tym co piszesz stawiam na szklanki (hydropopychacze)
Witam.
Na początek trzeba się zastanowić nad tak dużym zużyciem oleju. Czy kopci na niebiesko? Jeżeli tak, to zużyte pierścienie i olej przedostaje się do komory spalanie, dlatego będzie kopcił. Jeżeli nie kopci, to do wymiany uszczelniacze zaworów i popychacze hydrauliczne. Dodatkowo trzeba szukać miejsc wycieku i co tu dużo mówić uszczelniać. Poza tym z pierwszego postu kolegi wynika, że kolega kiepsko dba o auto. Sorry, ale ja tak to odbieram.
Na początek trzeba się zastanowić nad tak dużym zużyciem oleju. Czy kopci na niebiesko? Jeżeli tak, to zużyte pierścienie i olej przedostaje się do komory spalanie, dlatego będzie kopcił. Jeżeli nie kopci, to do wymiany uszczelniacze zaworów i popychacze hydrauliczne. Dodatkowo trzeba szukać miejsc wycieku i co tu dużo mówić uszczelniać. Poza tym z pierwszego postu kolegi wynika, że kolega kiepsko dba o auto. Sorry, ale ja tak to odbieram.
Auto nie kopci, także to raczej ta druga opcja. Panewki powiedziały papa? Tzn z jakimi kosztami muszę się liczyć? Mam nadzieję, że nie czeka mnie wymiana silnika.. A co do dbania o auto to przyznam niestety, iż jest w tym trochę prawdy. 80-tką jeżdżą na zmianę 3 osoby, nawet jak jedna dba to pozostałe dwie już nie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Przed wymianą panewek sprawdź pozostałe elementy silnika, ich stan, być może pozostałe elementy są tak mocno zużyte, że taniej wyjdzie Ciebie nowy silnik.karolas123 pisze:Panewy sie nie obróca jak jest choc troche oleju. Musiało by byc sucho zeby panewki poobracało.
Sprawdź poziom ciśnienia sprężania(potocznie kompresję) na wszystkich cylindrach.