Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9E b3] KE-Jetronic - dlaczego ciężko pali?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

[1.9E b3] KE-Jetronic - dlaczego ciężko pali?

Post autor: maqubis » 11 lut 2013, 20:48

Witam, od ostatniej zimy ciężko odpala na mrozach. Ale tylko przy niższych temperaturach. Przychodzi wiosna, lato i pali dobrze. Dzieje się tak zarówno na benzynie i gazie. Co już sprawdziłem:
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej - nowy Hella
- wtryskiwacz rozruchowy działa - sprawdzony - na zimnym ładnie rozpyla po chwili się wyłącza
- ciśnienie podawane na wtryskiwacz rozruchowy - ok. 6 bar
- termowłącznik wtryskiwacza rozruchowego - raczej sprawny wniosek z pkt. wyżej, oprócz tego założyłem inny i dalej to samo
- klapa przepływomierza chodzi płynnie
- pompa paliwa po samym przekręceniu na zapłon nabija do ok. 10bar
- ciśnienie w układzie raczej jest utrzymywane, po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka pali tak samo tzn. na zimnym i tak ciężko
- nasmarowana prowadnica w BLOSie
- kable roczne beru
- świece nowe NGK
- kopułka, palec beru 10 000km
- gumy na moje oko szczelne
- uszczelki wtrysków wymienione jakieś 30 tys. temu
- ciśnienie sprężania ok. 12 bar na jednym 14?

Jedyne co w tej chwili jest niesprawne to sonda-lambda - ale raczej nie wpływa na sam rozruch?

Byłem prawie pewien że to coś z wtryskiwaczem rozruchowym bo na gazie też ciężko pali a dawniej od strzała, ale chyba nie bo sprawdziłem i niby działa prawidłowo.

Zaczyna mi brakować pomysłów? Stwierdziłem że pozostaje mi regulacja KE-jetronica? Chociaż to zostawiłem jako ostateczność bo nikt tam jeszcze nigdy nic nie regulował. Na gazie chodzi dobrze. Na benzynie ma delikatne wahania obrotów, ale ciągnie równo i do końca - sonda odpięta. Dodam jescze, że zawsze zaraz po odpaleniu wskakiwał normalnie na ponad 1000 po czym na niższe obroty ok. 400 i równał do normalnych, ale odpalał od strzała. Czy jest coś jeszcze odpowiedzialne za rozruch na zimnym?

GrocH69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 paź 2012, 18:17
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: GrocH69 » 11 lut 2013, 22:19

Te falujące obroty to już chyba standard w motorach które posmakowały gazu ;p
Specem nie jestem ale z tego co czytałem w podobnych tematach za falujące obroty odpowiada przekaźnik nr. 30 , warto też rzucić okiem na 27 i 28

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2013, 07:12

GrocH69 pisze:za falujące obroty odpowiada przekaźnik nr. 30 ,
no nie przy tym motorze :!:

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 12 lut 2013, 08:56

o przekaźnikach nie myślałem, zbadam ten temat. Dodam jeszcze że od soboty jeżdżę z odpiętym wtyskiwaczem rozruchowym i powiem że pali lepiej. Wcześniej kręcił, i ciężko łapał ale kręciłem aż złapie na wszystkie cylindry. Teraz też chwilę kręci ale odrazu łapią wszystkie i wskakuje na jakieś 1300obr. Mam wrażenie że go zalewa? Ale dlaczego na gazie i benzynie to samo? Rozruchowy ładnie rozpyla, nie leje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl