[B4 2.0E ABK] Problem po wymianie kół na zimowe
[B4 2.0E ABK] Problem po wymianie kół na zimowe
WItam serdecznie.
W sobote wymieniłem mojej niuni koła na zimowe. Zimówki dostałem przy zakupie auta, są z 2002 roku. Dziś po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach zauważyłem dziwne drgania na kierownicy. Drgania zaczynały się od prędkości 30km/h do ok 80km/h. Dodatkowo z przodu auta dochodził dziwny hałas, słyszany szybciej i wyraźniej przy większych prędkościach. Na letnich alu nie takiego się nie działo. Wracając do domu podjechałem do wulkanizatora z pretensjami ze źle wyważył mi koła. Wrzucił je na maszyne i okazało się że jest OK. Stwierdził ze w oponach popękany jest "kord" i przy obciążeniu tak się zachowują. Czy jest to możliwe ?? czy jest ryzyko że opona strzeli ??
Pozdrawiam
Krzysztof
W sobote wymieniłem mojej niuni koła na zimowe. Zimówki dostałem przy zakupie auta, są z 2002 roku. Dziś po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach zauważyłem dziwne drgania na kierownicy. Drgania zaczynały się od prędkości 30km/h do ok 80km/h. Dodatkowo z przodu auta dochodził dziwny hałas, słyszany szybciej i wyraźniej przy większych prędkościach. Na letnich alu nie takiego się nie działo. Wracając do domu podjechałem do wulkanizatora z pretensjami ze źle wyważył mi koła. Wrzucił je na maszyne i okazało się że jest OK. Stwierdził ze w oponach popękany jest "kord" i przy obciążeniu tak się zachowują. Czy jest to możliwe ?? czy jest ryzyko że opona strzeli ??
Pozdrawiam
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lis 2007, 18:06 przez Krzysztof_Suliko [usunięt, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jest to możliwe że osnowy w oponach są popękane. Dużo zależy od tego jak opny były składowane. Sam kiedyś kupiłem opony Pirelli dwuletnie naszczęście nowe po przejechasniu kilunastu kilometrów tak koła zaczęły bić że myślałem że buda się rozleci pojechałem z powrotem a tam niby wszystko ok dopiero jazda próbna i dostałem zwrot kasy. Więc w oponach pięcioletnich sądze że jest to jak najbardziej możliwe.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I pewnie ma racje bo jak byłem w jednej wulkanizacji co magazynuje koła klientów sezonowo to faktycznie przechowywane były na specjalnych stojakach poziomo.Krzysztof_Suliko pisze:Moj Ojciec twierdzi z kolei ze powinno się przechowywać na płasko, najlepiej na stojaku albo stosować przełożenie z cienkich listewek. No ja niestety z braku miejsca musze mieć opony na pion
Co do dębicy frigo2 to jak są nowe z gwarancją i oczywiście nie zleżałe to ja bym je brał. Miałem w oplu Vetrze dębice frigo i nie było źle.
- Daniello85
- Audi 80 Klub
- Posty: 793
- Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
za cenę 226,50 zł za sztukę możesz w sklepie Netcar.pl zakupić nówki opony GOODYEAR Ultra Grip 7 195/65R15 91T TL czyli o "dwie klasy" lepsze od Dębicy Frigo 2 (Dębica Frigo 2 = GoodYear UltraGrip 5)
polecam te oponki, jeśli zakupisz przynajmniej 2 szt. to przesyłkę masz za free kurierem, na drugi dzień są u ciebie, za samo założenie i wyważanie u gumiarza nie dasz więcej niż 12 zł/szt, za tą cenę te oponki, naprawę warto !
oponki założone na kołach należy przechowywać leżąco, można jedna na drugiej, co jakiś czas przełożyć, co miesiąc lub dwa, a przede wszystkim nie przechowywać w miejscu gdzie mogą sie zetknąć ze smarami olejami itp chemikaliami...
oponki same przechowuje sie stojąco i co miesiąc obracamy je o 1/4 obrotu żeby nie wyleżały sie w jednym miejscu
polecam te oponki, jeśli zakupisz przynajmniej 2 szt. to przesyłkę masz za free kurierem, na drugi dzień są u ciebie, za samo założenie i wyważanie u gumiarza nie dasz więcej niż 12 zł/szt, za tą cenę te oponki, naprawę warto !
oponki założone na kołach należy przechowywać leżąco, można jedna na drugiej, co jakiś czas przełożyć, co miesiąc lub dwa, a przede wszystkim nie przechowywać w miejscu gdzie mogą sie zetknąć ze smarami olejami itp chemikaliami...
oponki same przechowuje sie stojąco i co miesiąc obracamy je o 1/4 obrotu żeby nie wyleżały sie w jednym miejscu
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja tak jak Skuciok zakupiłem GOODYEAR Ultra Grip 7 195/65R15 91T TL
Dałem 225 pln z założeniem i wyważeniem. Żeby było weselej to są ori niemieckie
a nie te produkowane w polsce. Chciałem kupić Klebery ale różnica była 20 pln
więc zaryzykowałem :-| Ale już teraz widzę że dobrze zrobiłem :mrgreen:
Moja rada jak masz zamiar pojeździć co najmniej 2 sezony warto zainwestować.
Dałem 225 pln z założeniem i wyważeniem. Żeby było weselej to są ori niemieckie
a nie te produkowane w polsce. Chciałem kupić Klebery ale różnica była 20 pln
więc zaryzykowałem :-| Ale już teraz widzę że dobrze zrobiłem :mrgreen:
Moja rada jak masz zamiar pojeździć co najmniej 2 sezony warto zainwestować.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dużo jest jeszcze ludzi którzy patrzą na opone pod takim względem: a jeszcze trochę bierznika jest to można śmigać. A tak naprawdę to od dobrej opony naprawdę dużo zależy. W jeden z przednich opon miałem uszkodzoną siatkę. Nie uwieżycie jak ta opona mi waliła. Normalnie jak bym miał łożysko przednie na skraju rozpadu i to wszytsko nawet przy małych prędkościach.