[2.0 ABT B4] Kosmiczne spalanie gazu ABT
[2.0 ABT B4] Kosmiczne spalanie gazu ABT
Witam
Zacznę od tego że instalacje gazową mam od 6 lat, niecale 3 dni temu wymieniłem parownik bo miałem wstawioną czeską podróbke lovato o nazwie lovtec, parownik został wymieniony na lovato R92. Wymieniłem też świece, przewody zapłonowe, kopułke zapłonową czujnik halla, czujnik temperatury, pompka paliwowa, filtr gazowy, filtr powietrza i filtr od benzyny.
Dodam że auto ma czasami problemy z jazdą na benzynie, ale po przestawieniu zapłonu jako tako chodzi. Co do sondy lambda podaje mase bo była sprawdzana, przekaźnik tak samo odłącza i rozłącza.
Auto w cyklu miejskim przy spokojnej jezdzie pali mi 19litrów gazu na 100km. Co jest nie tak ? Instalacja była regulowana u gazowników, co jest charakterystyczne przy postoju wydobywa się duża ilość białego dymu ale wydaję mi się że jest to efekt spalania gazu.
Proszę was o pomoc bo już załamuję recę i nie wiem co dalej robić, wszystko to co miało wpływ na spalanie zostało wymienione ale zadnego efektu nie dało. Czy np. może być tak że czasami wejdzie więcej gazu a czasami mniej bo moze nie dziala juz elektrozawor ktory odlacza doplyw gazu gdy w butli jest juz pełno, zresztą może akurat ktoś borykał się z tym problemem i wie jak go rozwiązać bo napewno musi być wyjście z tej sytuacji.
Zacznę od tego że instalacje gazową mam od 6 lat, niecale 3 dni temu wymieniłem parownik bo miałem wstawioną czeską podróbke lovato o nazwie lovtec, parownik został wymieniony na lovato R92. Wymieniłem też świece, przewody zapłonowe, kopułke zapłonową czujnik halla, czujnik temperatury, pompka paliwowa, filtr gazowy, filtr powietrza i filtr od benzyny.
Dodam że auto ma czasami problemy z jazdą na benzynie, ale po przestawieniu zapłonu jako tako chodzi. Co do sondy lambda podaje mase bo była sprawdzana, przekaźnik tak samo odłącza i rozłącza.
Auto w cyklu miejskim przy spokojnej jezdzie pali mi 19litrów gazu na 100km. Co jest nie tak ? Instalacja była regulowana u gazowników, co jest charakterystyczne przy postoju wydobywa się duża ilość białego dymu ale wydaję mi się że jest to efekt spalania gazu.
Proszę was o pomoc bo już załamuję recę i nie wiem co dalej robić, wszystko to co miało wpływ na spalanie zostało wymienione ale zadnego efektu nie dało. Czy np. może być tak że czasami wejdzie więcej gazu a czasami mniej bo moze nie dziala juz elektrozawor ktory odlacza doplyw gazu gdy w butli jest juz pełno, zresztą może akurat ktoś borykał się z tym problemem i wie jak go rozwiązać bo napewno musi być wyjście z tej sytuacji.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
masz na wężu od gazu co idzie do wtrysku śrubkę czy przepustnice elektryczną?? ( takie czarne coś ) Wychodzi że jest źle wyregulowany gaz. Co do napełniania butli to zależy od stacji i pogody ile gazu wejdzie co do wielozaworu to jak nie działa ( nie słychać prr przy napełnianiu ) to nie jest dobrze bo butla nie powinna być napełniana więcej niż w 80%
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Skoro ma pierwszą to nie ma sondy do LPG.no to w takim razie kolego pada Ci sonda...
Wiec niech jeszcze raz napisze co to oznacza-
I generacji, jednopunktowy wtrysk.
I generacja nie ma jednopunktowego regulatora gazu, wiec skoro pierwsza to nic nie ma z elektryką tylko włącz/wyłącz LPG reszta to mechanika parownik i elektrozawory do on/off
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
tak weź wkręć tą śrubkę na wężu do końca potem wykręć z 1.5 obrotu następnie niech ktoś przytrzyma silnik na 2.5 tuś obrotów i wtedy odkręć jeszcze śrubkę tak góra do 3 obrotów musisz ustawić tak że jak będziesz wkręcać to będzie słabnąć wtedy tyci cofnąć i powinno być git. co do instalacji to sam zakładam gaz fakt bez uprawnień ale w I generacji ta śruba na wężu to dawka, duża śruba na parowniku to sprawność membrany która puszcza gas inaczej tłumacząc silnik zaciąga gas z parownika jeżeli śruba jest wkręcona (sprężynka ściśnięta) to lżej mu zaciągnąć więcej gazu i ma wyższe wolne obroty bądź się zalewa przy odpalaniu więc lepiej ją wykręcić a na wężu skręcić, można tak ustawić że będzie palić 6 ale kosztem frajdy ( ledwo będzie jechać ) albo 16 i jechać lepiej niż na PB z II generacją już tak nie zrobisz chyba że za przepustnicą masz jeszcze ową śrubkę
[ Dodano: 2013-02-16, 12:48 ]
co do sądy i spalania gazu w I generacji to nie ma nic do rzeczy. Z doświadczenia wiem że monowtrysk tak optymalnie jadąc w trybie mieszanym pali 8-9 spalanie też zależy od kondycji silnika i ustawienia zapłonu. Z gazem zawsze jest różnica wolnych obrotów na benzynie są troszkę wyższe wina zwężki ( miksera ) ale tak już jest
[ Dodano: 2013-02-16, 12:48 ]
co do sądy i spalania gazu w I generacji to nie ma nic do rzeczy. Z doświadczenia wiem że monowtrysk tak optymalnie jadąc w trybie mieszanym pali 8-9 spalanie też zależy od kondycji silnika i ustawienia zapłonu. Z gazem zawsze jest różnica wolnych obrotów na benzynie są troszkę wyższe wina zwężki ( miksera ) ale tak już jest