Witam!
Udalo mi sie dostac nową gume od przeplywki, talerzyk wyprostowalem, wyglada jak nowka, swiece i przewody WN nowe (tzn maja juz 3 miechy) a Auto nadal strzela na gazie i nie chce chodzic na benzi. Rece opadaja poprostu, wszystko robilem krok po kroku tak jak mi doradzali koledzy z forum, milimetr po milimetrze sprawdzalem czy gumowe wężyki sa cale, no i cale... gdzie szukac dalej? jak mi rozerwie druga gume od przeplywki bede musial sprzedac auto dla handlarzy, bo tak to sie zyc nie da.
Swiece jakiej firmy sa najlepsze do tego modelu auta? Mam orginalne Beru, niedawno slyszalem, ze lepsze sa NGK(kolejny wydatek? czy moze zostac te Beru?)
Wczesniej audi mi w miare chodzila na benzi, czasem gasla kiedy nie mogla utrzymac wolnych obrotow, wyczyscilem krokowca (chodz w sumie nic dziwnego czy brudnego w nim nie bylo) oczywiscie wezyki od niego sa cale.
Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad wyje... gazu bo tylko szwankuje, ale zanim to zrobie musze doprowadzic auto do stanu w jakim bede mogl bez problemowo jezdzic na benzi.
Ma ktos dobrej jakosci zdjecie z tej naklejki (ta ze wskazowkami od regulacji) na talerzu przeplywki? U mnie jej nie ma, moze zle ustawilem talerzyk, w co jednak watpie...
Strzaly moga byc wina zle wyregulowanego aparatu zaplonowego? zlej dawki gazu? prosze o jakies sugestie, juz mi brakuje pomyslow co dalej sprawdzac
[ Dodano: 2013-02-16, 17:22 ]
znalazlem w googlach jak ustawic ten talerzyk od przeplywomierza, jest ustawiony ksiazkowo, mierzony suwmiarka po 4 "bokach" i mam 2mm od lejka, wszystko szczelne - guma ogladnieta dokladnie, nawet malych spekan nie ma, drugi raz wymylem krokowca. poskladalem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwieniu audiola nie chce zagadac ani na benzi ani na gazie... Co moglem zrobic zle?
No ze benzi nie chce zagadac, to jeszcze moge zrozumiec, bo nie sprawdzilem wtrysku rozruchowego, reszta wtryskow chyba bedzie ok, bo normalnie moglem jezdzic na benzi(jak byl cieply), ciagnal jak rakieta tylko sie dlawil na wolnych obrotach
Ale co za chu... ze na gazie nie chce zapalic? Moze byc winna temu zle ustawiona dawka gazu? Palil mi nawet jak po strzale gume rozerwalo, tak ze moglem dlon wsadzic... a teraz nic..
Ten zaworek na wezu od parownika do kolektora ssacego za co odpowiada?
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Pomoze ktos?
[80 B4 2,3 NG] Nie chodzi na benzynie, strzela na gazie
Odpowiada za dawkę gazu, skład regulujesz na parowniku. Jaką masz generację instalki I & IITen zaworek na wezu od parownika do kolektora ssacego za co odpowiada?
Co do odpalenia na benz. jest bardzo wiele wiele przyczyn, natomiast na gazie nawet po odpięci wszystkiego powinien zagadać w trybie awaryjnym. Za strzały na Lpg odpowiada układ WN lub źle ustawiony zapłon i tylko tyle. Więc kable, świece, kopułka, palec, cewka i czujnik halla. Zaraz się odezwą głosy że LPG i mechaniczny wtrysk to pomyłka, ale da się to pogodzić, oczywiście kosztem dynamiki i osiągów, pod warunkiem że ogarniasz wszystko sam inaczej nie zarobisz na (mechaników), których nie ma do wtrysków mechanicznych z pojedynczymi wyjątkami. Największą kopalnią wiedzy jest nasze forum więc szukaj, czytaj i nie poddawaj się. Powodzenia.
Ps.
Piszę te słowa mając dwie Audiczki w domy 2.0 3A i 2.3 NG obydwie USA edyszyn.
3A od 11 lat a NG od 4 lat i korzystając z pomocy forum, wspartego własnym doświadczeniem, udaje mi się je eksploatować bez pomocy warsztatów.
Czujnik Halla jest w aparacie zapłonowym i z niego wychodzi ta 3pinowa kostka.PS. a gdzie szukac czujnika halla?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2013, 12:05 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Powoli sam wszystko ogarniam za pomoca wskazowek z forum, mam gaziol 1 generacji, gaz tez juz rozpracowalem. Powoli zaczyna zyc audiola. tzn na gazie chodzi, a na benzi absolutnie nie ma sily. Jak mam szczescie to zapali na benzi i trzyma obroty na 900+- ale gaz w podloge i max 3tys obrotow osiaga, tak jakby sie dlawila. to juz koniec wtryskiwaczy bedzie czy gdzie indziej szukac przyczyny? Dodam, ze jakis miesiac temu byla rakieta na benzi, tylko ze palic musialem na gazie, bo nie trzymala obrotow na benzi i dlawila sie, teraz zkoleji obroty na luzie sa ok, a jechac nie moge.
PS. a gdzie szukac czujnika halla?
PS. a gdzie szukac czujnika halla?
hejka. kiedyś miałem podobne objawy. sam przy tym nie grzebałem ale mam dobrego mechaniora. nie wiem co on tam dokładnie robił ale autko śmiga jak wściekłe już ponad trzeci rok , a przez pierwsze trzy lata to myślałem że zwątpię . wiem że wyczyścił wtryski przestawił dawkę paliwa no i przede wszystkim silnik nie może zasysać lewego powietrza.
Barti06 skąd masz tego magika od NG? Ja mam coś poknocone w swoim. Niby chodzi na Pb i na LPG ale nie jest to tak jak być powinno. ogólnie jakiś ''specjalista'' udrutował w moim dopływ powietrza bo wcześniej wcale nie chciał na LPG chodzić. Teraz niby chodzi, ale osiągi ma porównywalne z ABK.
[ Dodano: 2013-02-26, 01:32 ]
jeszcze jedno zdjęcie
[ Dodano: 2013-02-26, 01:32 ]
jeszcze jedno zdjęcie