Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe ABK] LPG zamula na zimnym, strzela, śmierdzi -sekwen.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 16 lut 2013, 16:27

aldi pisze:Myślę że czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu dałoby się zastąpić dobranym termistorem co obniżyłoby koszt naprawy.
Nowa przepływka 1200zł, samego czujnika nie da się kupić. Przepływka po regeneracji 300-400zł, ale nie ma pewności co do działania takiego czujnika, tj w przypadku przepływek uzywanych.

Także chętnie posłucham jakiejś rady co na co wymienić, jak etc...

Mógłbym teraz zalać do pełna i sprawdzić spalanie PB, tylko zastanawiam się czy jest sens, skoro na stagu i tak mapy rozjechane, więc chyba nadal jest coś zepsute i jedyne co teraz jest na rzeczy, to właśnie ten nieszczęsny czujnik temp powietrza

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lut 2013, 16:45

van_dall pisze:samego czujnika nie da się kupić.
Ten czujnik to po prostu termistor i można go kupić tylko trzeba by sprawdzić na sprawnej przepływówce ale podejrzewam że to jest jest http://nt-b.katalog-tme.pl/czujnik_-ter ... 2k2-b3950/ czyli taki jak w montowtrysku.

Jeszcze możesz poszukać bo może ktoś wsadził jakiś cudowny powerbox z allegro za 30-50zł, który jest rezystorem za kilka gorszy i oszukuje ECU silnika że temperatura zasysanego powietrza jest niższa.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 17 lut 2013, 12:26

aldi pisze:Jeszcze możesz poszukać bo może ktoś wsadził jakiś cudowny powerbox z allegro za 30-50zł, który jest rezystorem za kilka gorszy i oszukuje ECU silnika że temperatura zasysanego powietrza jest niższa.
Tzn, sugerujesz, że u mnie w audi jest takie coś zastosowane w tej chwili?

A czy taki czujnik jak pokazałeś, będzie prawidłowo współpracował z ecu w samochodzie - czy po prostu spełni swoją funkcję? Bo aż wierzyć mi się nie chce (z doświadczenia), że rozwiązanie może kosztować tylko kilka zl.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lut 2013, 12:39

van_dall pisze:
aldi pisze:Jeszcze możesz poszukać bo może ktoś wsadził jakiś cudowny powerbox z allegro za 30-50zł, który jest rezystorem za kilka gorszy i oszukuje ECU silnika że temperatura zasysanego powietrza jest niższa.
Tzn, sugerujesz, że u mnie w audi jest takie coś zastosowane w tej chwili?
Jakby było to byłoby niechlujnie zainstalowane gdzieś pod maską oraz wpięte kable do przepływomierza.

Tak w przepływomierzu siedzi zwykły termistor za parę groszy. Tylko nie jestem pewien czy pokazałem ci o odpowiednich parametrach, jeśli będzie nieodpowiedni to dalej będzie źle odczytywać temperaturę.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 18 lut 2013, 13:08

aldi pisze:van_dall napisał/a:
aldi napisał/a:
Jeszcze możesz poszukać bo może ktoś wsadził jakiś cudowny powerbox z allegro za 30-50zł, który jest rezystorem za kilka gorszy i oszukuje ECU silnika że temperatura zasysanego powietrza jest niższa.
Tzn, sugerujesz, że u mnie w audi jest takie coś zastosowane w tej chwili?
Jakby było to byłoby niechlujnie zainstalowane gdzieś pod maską oraz wpięte kable do przepływomierza.
Nie, to ja nic takiego nie dostrzegam. Jedyne nie ori elementy, to instalacja LPG i kable od car-audio.
aldi pisze:Tak w przepływomierzu siedzi zwykły termistor za parę groszy. Tylko nie jestem pewien czy pokazałem ci o odpowiednich parametrach, jeśli będzie nieodpowiedni to dalej będzie źle odczytywać temperaturę.
A nie wiesz, czy gdzieś znajdę jakieś dane na ten temat? Parametry tego ustrojstwa? Bo powiem szczerze, że nie wiem gdzie szukać, bo wszędzie przepływka występuje jako całość.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 18 lut 2013, 13:56

piszesz ze na paliwie auto smiga dobrze a na lpg strzela i ma muła.
U mnie z roku na rok był objaw poszarpywania autem dostawał kangura ale to w przypadku dłuzszych odcinków z czasem problem się nasilał,do tego stopnia że po każdym odpaleniu nierówno chodził okropnie telepotało silnikiem pomagało dodanie gazu wtedy przestał wariować ale wtedy też spalanie PB miałem kosmos ok 20 litrów na 100.Vag nie pokazywał błędów w blokach pomiarowych wszystko ok osprzęt pod maską ok wiec długo nie mysląc wymieniałęm po kolei .
Na końcu okazało sie ze czujnik w przepływce swirowal po wymianie przeplywki spokoj do dnia dzisiejszego .
Zastanawiam sie dlaczego u ciebie na PB smiga auto dobrze jak by czujnik byl uwalony to tez byly by problemy no chyba ze jak wyzej forumowicz napisal masz cos dopiete jeszcze

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 18 lut 2013, 14:20

tomek1982 pisze:Zastanawiam sie dlaczego u ciebie na PB smiga auto dobrze jak by czujnik byl uwalony to tez byly by problemy no chyba ze jak wyzej forumowicz napisal masz cos dopiete jeszcze
Dokładnie tak, czujnik w przepływomierzu jest odpowiedzialny za przekazywanie informacji do centralnego urządzenia sterującego. Jest wykorzystywany w instalacji zasilanej benzyną. Bez prawidłowych wskazań samochód nie pracowałby prawidłowo na benzynie.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 18 lut 2013, 21:52

Żadnych patentów pod maską nie widzę. Jedyna różnica to zamiast standardowego papierowego filtra powietrza, mam jakąś wkładkę SIMOTA. Ale to chyba nie powinno mieć wpływu na działanie czujnika.
piszesz ze na paliwie auto smiga dobrze a na lpg strzela i ma muła.
Problem strzałów rozwiązany. W STAGu w ustawieniach był nieodpowiedni czujnik wybrany z listy.
Na zimnym silniku przy zejściu z wysokich obrotów nieraz stuknie w wydech, ale to zarówno na pb jak i lpg.

tomek1982 pisze:U mnie z roku na rok był objaw poszarpywania autem dostawał kangura ale to w przypadku dłuzszych odcinków z czasem problem się nasilał,do tego stopnia że po każdym odpaleniu nierówno chodził okropnie telepotało silnikiem pomagało dodanie gazu wtedy przestał wariować ale wtedy też spalanie PB miałem kosmos
U mnie takie objawy właśnie są, ale TYLKO zimą. I to w tym roku, dużo rzadziej niż rok temu. Tzn nie wiem jak wygląda spalanie PB w lato bo nigdy nie sprawdzałem.
LPG spala mi 12L w mieście, ale to przy naprawdę delikatnym obchodzeniu się z gazem. Wystarczy raz na jakis czas pojechać dynamiczniej (nie mówię o żadnym upalaniu) i już się robi z tego 13-14L.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl