[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
jeśli auto chodziło na gazie znaczy sie było uruchomione to możliwe "nieszkodliwe" błędy to błąd lambdy i przepływomierza chyba...
jeśli auto jest zgaszone to jeszcze błąd czujnika halla wyskakuje i nic więcej...
po uruchomieniu i skasowaniu błędów na benzynie i powiedzmy przegazowaniu nie powinno sie nic pojawić... tak jest przynajmniej w ABT
ja bym polecał skasować błędy przejechać pare metrów na benzynie i znowu podpiąć i patrzeć co pokazuje... a potem ew. grzebać
jeśli auto jest zgaszone to jeszcze błąd czujnika halla wyskakuje i nic więcej...
po uruchomieniu i skasowaniu błędów na benzynie i powiedzmy przegazowaniu nie powinno sie nic pojawić... tak jest przynajmniej w ABT
ja bym polecał skasować błędy przejechać pare metrów na benzynie i znowu podpiąć i patrzeć co pokazuje... a potem ew. grzebać
No i pojechałem wczoraj do serwisu, podłączyłem kumputer i tym razem wyszły dwa błęby :
- sonda lambda
- potencjometr przepustnicy (kod SAE 00552 Czujnik poziomu przepływu powietrza (czujnik pozycji) – G19)
Zeby było ciekawiej okazało się że sonda lambda nie działa na benzynie, cały czas 0,4V, natomiast po przełączeniu na gaz ożyła i pracowałą poprawnie (napięcie wahało się). Czy to jest OK ? Na benzynie jade rano ok 3 minut i używam jej tylko do odpalenia. Czy ma to jakieś znaczenie ze na PB sonda nie chodzi ?
A co do potencjometru ... czy mam sie martwić ? Za co on odpowiada i co może się stać jak będe jeździł z uszkodzonym potencjometrem.
Jaki interfejs polecacie kupić aby działał z moim autkiem i programem VAGCom 311.2 ?
Pozdrawiam.
Krzysiek
- sonda lambda
- potencjometr przepustnicy (kod SAE 00552 Czujnik poziomu przepływu powietrza (czujnik pozycji) – G19)
Zeby było ciekawiej okazało się że sonda lambda nie działa na benzynie, cały czas 0,4V, natomiast po przełączeniu na gaz ożyła i pracowałą poprawnie (napięcie wahało się). Czy to jest OK ? Na benzynie jade rano ok 3 minut i używam jej tylko do odpalenia. Czy ma to jakieś znaczenie ze na PB sonda nie chodzi ?
A co do potencjometru ... czy mam sie martwić ? Za co on odpowiada i co może się stać jak będe jeździł z uszkodzonym potencjometrem.
Jaki interfejs polecacie kupić aby działał z moim autkiem i programem VAGCom 311.2 ?
Pozdrawiam.
Krzysiek
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tak jak pisał Skuciok, błąd od potencjometru przepływomierza, musisz go zmienić. Ten błąd powoduje, że ECU wchodzi w tryb awaryjny i nie bierze pod uwagę wskazań sondy tylko podstawia sygnał zastępczy. Dlatego na benzynie sonda stoi w miejscu. Dłuższa jazda w takim stanie może być przyczyną uszkodzenia sondy i katalizatora.
Witajcie.
Dziś postanowiłem kupić interfejs diagnostyczny. Pojechałem do sklepu i kupiłem interfejs na COM zbudowany na układzie MAX232. (sklep polecany na początku postu).
Podłączyłem wszystko do starego laptopa 200MHz, zainstalowałem VAG-COM 311.2,podłaczyłem do autka i zaczołem "diagnozować"
Na pierwszy ogień poszła funkcja "Auto Scan". Znalazło dwa błeby o których pisałem wcześniej-skasowałem je oczywiście.
Następnie kliknąłem na "select" i wybrałem to co mnie interesuje... i tu pierwsze rozczarowanie. Działa tylko funkcja 01 Engine. Po kliknięciu na inne, program coś sobie czyta i wystakuje komunikat :
Co to oznacza ? Czy niemoge zdiagnozować nic innego jak tylko silnik ?
Próbowałem podłaczyć interfejs do B4 z silnikiem 1Z niestety nie udało mi się to i wyświetliło tym razem taki komunikat :
CO moge zrobić u siebie w samochodzie tym interfejsem ?
Jak sprawdzić działanie czujników,sondy lambda i innych ważnych elementów?
Co to jest zakładka "Measuring Blocks" ? Widziałem w niej pola "Group", z kąd mam wiedzieć co tam wpisać ?
Do czego służy VAG Scope ? i jak ten program powinien działać ?
Bardzo prosze o odpowiedź na moje (może i głupie) pytania.
jak narazie jestem troszke rozczarowany działaniem programu i interfejsu,spodziewałem się troszke wiekszej ilości informacji. A może poprostu nie umię ich zlaleść
[ Dodano: 2007-11-08, 22:38 ]
A tu : http://www.dte.com.pl/ znalazłem cos dla posiadaczy silników 1Z (zakładka "Pobieranie")
[ Dodano: 2007-11-08, 23:01 ]
Moi drodzy a macie może VAG COMa po polsku takiego aby współpracował z moim autem i interfejsem ?? jeśli tak to prosze o info. Dziękuje.
Dziś postanowiłem kupić interfejs diagnostyczny. Pojechałem do sklepu i kupiłem interfejs na COM zbudowany na układzie MAX232. (sklep polecany na początku postu).
Podłączyłem wszystko do starego laptopa 200MHz, zainstalowałem VAG-COM 311.2,podłaczyłem do autka i zaczołem "diagnozować"
Na pierwszy ogień poszła funkcja "Auto Scan". Znalazło dwa błeby o których pisałem wcześniej-skasowałem je oczywiście.
Następnie kliknąłem na "select" i wybrałem to co mnie interesuje... i tu pierwsze rozczarowanie. Działa tylko funkcja 01 Engine. Po kliknięciu na inne, program coś sobie czyta i wystakuje komunikat :
Co to oznacza ? Czy niemoge zdiagnozować nic innego jak tylko silnik ?
Próbowałem podłaczyć interfejs do B4 z silnikiem 1Z niestety nie udało mi się to i wyświetliło tym razem taki komunikat :
CO moge zrobić u siebie w samochodzie tym interfejsem ?
Jak sprawdzić działanie czujników,sondy lambda i innych ważnych elementów?
Co to jest zakładka "Measuring Blocks" ? Widziałem w niej pola "Group", z kąd mam wiedzieć co tam wpisać ?
Do czego służy VAG Scope ? i jak ten program powinien działać ?
Bardzo prosze o odpowiedź na moje (może i głupie) pytania.
jak narazie jestem troszke rozczarowany działaniem programu i interfejsu,spodziewałem się troszke wiekszej ilości informacji. A może poprostu nie umię ich zlaleść
[ Dodano: 2007-11-08, 22:38 ]
A tu : http://www.dte.com.pl/ znalazłem cos dla posiadaczy silników 1Z (zakładka "Pobieranie")
[ Dodano: 2007-11-08, 23:01 ]
Moi drodzy a macie może VAG COMa po polsku takiego aby współpracował z moim autem i interfejsem ?? jeśli tak to prosze o info. Dziękuje.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
przede wszystkim "zarejestruj" sobie ten program bo na razie widać że korzystasz z "Shareware version", jak go zarejestrujesz keygenem dostępnym na przykład na e-mule wtedy przediagnozuj autko...dopóki nie zarejestrujesz tego programu wszystkie skany są o kant dupy rozbić...
jak nie znajdziesz na mule to podaj mi na pw maila to ci wyśle
co do sterowników to masz silnik... jak masz absy to od nich jest osobny sterownik i od poduszek jest osobny, od klimy osobny, jak tego nie masz to masz tylko sterownik silnika...
co do jeden zeta to opisałem możliwe rozwiązanie problemu komunikacji w tym wątku, poczytaj... (trzeba zewrzeć linie k i l chyba... nie wiem jak bo nie próbowałem tego...)
co do reszty to nie wiem bo specem nie jestem, a na tym forum jak widzę nikt sie nie zna na tyle by te "głupie pytania" które ja też mam rozwiać
jak nie znajdziesz na mule to podaj mi na pw maila to ci wyśle
co do sterowników to masz silnik... jak masz absy to od nich jest osobny sterownik i od poduszek jest osobny, od klimy osobny, jak tego nie masz to masz tylko sterownik silnika...
co do jeden zeta to opisałem możliwe rozwiązanie problemu komunikacji w tym wątku, poczytaj... (trzeba zewrzeć linie k i l chyba... nie wiem jak bo nie próbowałem tego...)
co do reszty to nie wiem bo specem nie jestem, a na tym forum jak widzę nikt sie nie zna na tyle by te "głupie pytania" które ja też mam rozwiać
Ostatnio zmieniony 09 lis 2007, 08:16 przez Skuciok, łącznie zmieniany 2 razy.
Żeby otrzymać konkretną odpowiedź na "głupie pytania" trzeba je po prostu zadać. Nie zauważyłem, by ktoś o to pytał.Skuciok pisze: co do reszty to nie wiem bo specem nie jestem, a na tym forum jak widzę nikt sie nie zna na tyle by te "głupie pytania" które ja też mam rozwiać
Na zdjęciu Skucioka jest podana temperatura silnika, napiecie sondy Lambda, czas otwarcia wtryskiwaczy, stopień obciążenie silnika, wyprzedzenie zapłonu.
Po wartości czasu otwarcia wtryskiwacza (duży) i temperatury silnika wnioskuję, że zdjecie zostało zrobione w momencie "przegazowania" silnika.
Skuciok, ja znalazłem polską instrukcje obsługi do VAG COMa ale w nowszej wersji :cry: Troche mi się rozjaśniło co program do mnie "mówił". Jak chcesz to Ci prześle.
Bardzo interesowały by mnie informacje dot. bloków pomiarowych. Z kąd wiedzieć za co odpowiedzialny jest dany blok i co z niego moge odczytać ??
Bardzo interesowały by mnie informacje dot. bloków pomiarowych. Z kąd wiedzieć za co odpowiedzialny jest dany blok i co z niego moge odczytać ??
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Jaki interfejs
Witam!
No właśnie jaki powinienem kupić interfejs do AVANTA 95rok 1.9TDI 1Z, żebym mógł między innymi zresetować błąd poduch po demontażu licznika i do pozostałej diagnostyki.
Czytam posty i straszny "rozrzut"- jakieś linie L lub K, albo na USB lub COM2 czy jakiś max 232.
Proszę więc o doradzenie mi jaki interfejs będzie pasował do mojego dieselka.
Posiadam Laptopa z portem i USB i COM2(wolałbym na COM2) z procesorem PII 366MHz.
Czy np. coś takiego będzie odpowiednie?:
http://www.allegro.pl/item265972515_int ... ocja_.html
albo co to jest?:
http://www.allegro.pl/item269316944_2x2 ... ocja_.html
Proszę o poradę i z góry dziękuję.
Pozdrawiam Przemek.
No właśnie jaki powinienem kupić interfejs do AVANTA 95rok 1.9TDI 1Z, żebym mógł między innymi zresetować błąd poduch po demontażu licznika i do pozostałej diagnostyki.
Czytam posty i straszny "rozrzut"- jakieś linie L lub K, albo na USB lub COM2 czy jakiś max 232.
Proszę więc o doradzenie mi jaki interfejs będzie pasował do mojego dieselka.
Posiadam Laptopa z portem i USB i COM2(wolałbym na COM2) z procesorem PII 366MHz.
Czy np. coś takiego będzie odpowiednie?:
http://www.allegro.pl/item265972515_int ... ocja_.html
albo co to jest?:
http://www.allegro.pl/item269316944_2x2 ... ocja_.html
Proszę o poradę i z góry dziękuję.
Pozdrawiam Przemek.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz