WYBACZCIE ALE NIE WIEM JAK TO OPISAĆ KRÓCEJ!
Od czasu kiedy mam swoje Audi mam problemy z jeżdżeniem na benzynie. Generalnie i tak z powodu ceny paliwa i apetytu auta na benzynę jeżdżę na gazie, czasem jednak chciałbym pojeździć na benzynie!!!
Wracając do tematu mam problem z benzyną, auto zawsze palę i gaszę na benzynie (nie z gazu), pali dosłownie na dotyk. Ssania oczywiście nie mam i po zapaleniu obroty sa ledwo poniżej 800 co daje w efekcie wyrywanie silnika z poduszek, dodanie gazu i puszczenie go powoduje w 80%,że silnik gaśnie. Potem nie jest go już tak łatwo odpalić. Jak go podgazuje zaraz po odpaleniu to słychać nierówną pracę silnika, pomimo iż trzymam nogę na gazie obroty są nierówne- tak jakby coś przerywało. No ale nic jadę dalej (zgaśnie mi jeszcze z trzy razy), jakoś jedzie.Obroty około 2000 i w tym momencie auto się dusi ale jak przytrzymam nogę na gazie to przeskoczy w końcu i dalej rozpędza się już normalnie. Jak już silnik jest ciepły to obroty sa już OK w granicach 900-1000(różnie czasami 900 czasami 1000),nie falują i jazda na benzynie jest już w miarę normalna poza tym,że w zbiorniku mam wir, dosłownie widzę jak jadę jak mi wskazówka opada paliwa. Pojechałem więc z tym na VAG-a, pan po podłączeniu powiedział mi, że mam złe wskazania z czujnika temperatury silnika (wskazywał -55C). Powiedział,że od tego trzeba zacząć... czyli wymienić.
Dodam jeszcze,że na gazie jest OK. Pali w trasie 8-9 l gazu a w mieście 11-12. Wprawdzie jak się silnik nie rozgrzeje to i na gazie mam coś koło 800 na wolnych obrotach ale zachowuje się ładnie nawet jak na takniskie obroty!
A teraz w końcu moje pytanie!?
Czy ktoś wie co dolega dla mojego auta i jak to naprawić !
Jeden z mechaników powiedział mi,że w Audi na komputerze to zawsze wychodzi ten błąd. Prawda czy fałsz?
Jak sprawdzić ten czujnik bez kupowania drugiego(kiedyś to w miskę wsadzałem z gorącą wodą i mierzyłem sobie miernikiem)?
A jeżeli juz wymieniać to na oryginalny?
[B4 ABT 2.0+LPG]Czujnik temp.+VAG+problemy z benzyną!
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Gdzieś na forum podawałem charakterystykę czujnika w funkcji temperatury, poszukaj. Rzeczywiście należałoby zacząć od tego czujnika (niebieski). Po wymianie należy zrobić reset ECU i adaptację na benzynie, żeby ECU zrobił sobie nową, poprawną mapę wtrysku benzyny. Zrób to jak najszybciej, bo sonda i katalizator długo Ci tak nie posłużą . Sprawa druga to emulacja sondy lambda podczas jazdy na LPG. Zapraszam do lektury artykułu w dziale download/lpg. Jeśli emulacja jest ustawiona na przebieg lub odłączona to trzeba ją ustawić na "masa" i dopiero można robić reset ECU i adaptację, w przeciwnym razie problem wróci.
PS. I proszę Cię nie krzycz (tekst pisany wielkimi literami jest uznawany za krzyk).
Bzdura.drejsd pisze:Jeden z mechaników powiedział mi,że w Audi na komputerze to zawsze wychodzi ten błąd. Prawda czy fałsz?
PS. I proszę Cię nie krzycz (tekst pisany wielkimi literami jest uznawany za krzyk).
Co do czujnika to niestety nie znalazłem tego co mówisz, ale moze jakoś sam go pomierzę.
Jeśli chodzi o reset ECU to wyczytałem, że trzeba odpalić go i na biegu jałowym zostawic aż się wentylator włączy?Ale opis był dość lakoniczny więc byłbym wdzięczny o jakiś dokładniejszy opis!. Wyszukiwarka nie znajduje nic sensowneg w tej materii!
O znalazłem trochę dokładniejszy (wybaczcie):
Poszukałem troche i znalazłem że żeby zresetować ECU to trzeba odpiąć kleme na min 30 sekund a póżniej odpalić i ma chodzić na benzynie na wolnych obrotach do włączenia wentylatora. no to raczej proste . Tylko, która klemę odpiąć? + czy masę?
Jeśli chodzi o reset ECU to wyczytałem, że trzeba odpalić go i na biegu jałowym zostawic aż się wentylator włączy?Ale opis był dość lakoniczny więc byłbym wdzięczny o jakiś dokładniejszy opis!. Wyszukiwarka nie znajduje nic sensowneg w tej materii!
O znalazłem trochę dokładniejszy (wybaczcie):
Poszukałem troche i znalazłem że żeby zresetować ECU to trzeba odpiąć kleme na min 30 sekund a póżniej odpalić i ma chodzić na benzynie na wolnych obrotach do włączenia wentylatora. no to raczej proste . Tylko, która klemę odpiąć? + czy masę?
NIestety wracam do tematu . Pomierzyłem sobie ten czujnik domowym sposobem i wyniki ma takie. Przy około 40-50 C wskazywał ło 1000 ohm, przy 90 C 0 ohm, czyli całkiem otwarty (wsakznia temp z miernika w zegarach). Ale pomyślałem sobie, że skoro i tak on nie działa to go odepnę i efekt był identyczny jak z podpiętym. Niestety dla mnie to wygląda na przyczynę inną niż czujnik temp. Wprawdzie nie znalazłem żadnej charakterystyki takiego czujnika, ani też nie wiem czy mam orginalny w aucie (nie mogłem znaleźć jaki powinien być oryginalnie, symbol itp.). Możecie powiedzieć jakie powinien być ten czujnik (bo nawet nie mogę go kupić, niektórzy mówią że nieieski inni ,że zielony) i jaką powinien mieć charakterystykę?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Czujnik ma byc niebieski... kiedyś w 2.3NG miałem podobny problem po odpaleniu jak dodałem gazu zaczynało auto wariować (nie chciał osiągnąć obr.) aż był moment przełamania i chodziło juz dobrze jak sie nagrzał. Wymieniłem prawie wszystko co mogło mić z tym coś wspólnego ale przyczyny nie znalazłem, problem pojawiał sie do samego końca (do sprzedarzy auta)