[b4] hamulec ręczny
[b4] hamulec ręczny
witam mam pytanie.mam hamulce tarczowe i jakiś czas temu przestał działać mi ręczny.załapywał lecz nie odbijał.da się to naprawić samemu?słyszałem że to wina tłoczka, że zawiesza się.miał ktoś taką sytuację i może wie jak to naprawić?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tu masz temat all-regeneracja-tylnych-zaciskow-hamulcowych-t9988.html
Chodź równie dobrze może to być linka hamulcowa która się zapiekła w pancerzu.
Chodź równie dobrze może to być linka hamulcowa która się zapiekła w pancerzu.
Ja miałem taką samą sytuację,że jedna linka w ogóle nie chciała się przesuwać.Wymieniłem linki na nowe,wyczyściłem całe zaciski,dałem nowe gumki,nasmarowałem dobrze prowadniczki i tłoczek zacisku.
I teraz mam wreszcie święty spokój z ręcznym
boczek375, sprawdż u siebie jak to wygląda,sprawdż czy dobrze odbija dżwignia zacisku,zwróć uwagę również na tłoczki czy nie są bardzo zardzewiałe.
I teraz mam wreszcie święty spokój z ręcznym
boczek375, sprawdż u siebie jak to wygląda,sprawdż czy dobrze odbija dżwignia zacisku,zwróć uwagę również na tłoczki czy nie są bardzo zardzewiałe.
dzięki za pomoc.szczerze mówiąc jeszcze nigdy przy hamulcach nic nie robiłem.co muszę dokupić wstępnie przed rozbiórką?bo wiadomo że w trakcie coś może wyjść jeszcze ale przewody hamulcowe (zwykle nie da się odkręcić trzeba ciąć) i jakiś zestaw naprawczy (uszczelniacze itp) do tych hamulców? wole zapytać tych co to robili bo mam dosyć daleko do normalnego sklepu z częściami i nie chce 20 razy jeździć:)
Sprawdź przy pomocy drugiej osoby, czy po zaciągnięciu hamulca ręcznego pracuje tłoczek w zacisku oraz czy wraca na pierwotną pozycję po wyłączeniu hamulca.PieterB pisze:najpierw sprawdź dokładnie w czym leży przyczyna a dopiero później będziesz kupował
Przewodów hamulcowych nie będziesz musiał ciąć(w audi są bardzo dobrej jakości). Musisz tylko używać specjalnego klucza, aby nie zniszczyć nakrętki. Tak samo delikatnie trzeba obchodzić się z nakrętką odpowietrznika.boczek375 pisze:bo wiadomo że w trakcie coś może wyjść jeszcze ale przewody hamulcowe (zwykle nie da się odkręcić trzeba ciąć)
Jeśli masz zamiar wyciągnąć zacisk, to musisz ocenić, czy nadaje on się do dalszej eksploatacji. Jeśli tak, to polecam zmienić uszczelkę tłoczka hamulcowego oraz uszczelki prowadnic(dobrze nasmaruj prowadnice po założeniu). Może się okazać, że prowadnice i tłoczki będą zapieczone, wtedy trzeba je przywrócić do stanu fabrycznego.boczek375 pisze:co muszę dokupić wstępnie przed rozbiórką?
Jeśli linki hamulca ręcznego były wymieniane, to często się zdarza, że użytkownik kupuje linkę innej długości. Przy różnych długościach linek, prawidłowe wyregulowanie hamulca ręcznego jest niemożliwe.
jak zdejmiesz zaciski zobaczysz czy prowadnice sie nie zapiekły czasami jest tak ze nie da sie ruszyc trzeba kluczem obrucic w lewo prawo by dalo sie ruszyc,stare gumki nawet jezeli nie sa dziurawe,obietosciowo rozciagaja sie co powoduje ze smar potrafi wyschnąc i prowadnice nawet 2 razy w roku staną ci deba i hamulec reczny bedzie nadal podobny .
Wystarczy ze zdejmiesz osłone metalową poluzujesz linki recznego a puzniej od strony zacisków zdejmiesz linki i wtedy zobacz czy w zacisku od ręcznego te mocowanie po naciągnieciu odbija,bo jezeli nie to zmiana linek nic nie da wtedy jedynie regeneracja zacisków lub wymiana
Wystarczy ze zdejmiesz osłone metalową poluzujesz linki recznego a puzniej od strony zacisków zdejmiesz linki i wtedy zobacz czy w zacisku od ręcznego te mocowanie po naciągnieciu odbija,bo jezeli nie to zmiana linek nic nie da wtedy jedynie regeneracja zacisków lub wymiana