[B4 2.0 ABK] Problem z przepływomierzem?
[B4 2.0 ABK] Problem z przepływomierzem?
Witam, jestem tu nowy i szukałem już na temat i były podobne lecz żaden nie odpowiada na mój problem więc postanowiłem założyć nowy temat. Otóż mój problem polega na tym iż kupiłem auto z uszkodzoną przepływką. Chciałem kupić nową lecz nie mam na tyle pieniędzy i zrobiłem swoją. Autko i tak nie chodzi równo na benzynie jest lepiej niż wcześniej ale skacze na wolnych obrotach i szarpie podczas jazdy ale tylko na benzynie a na gazie wszystko ok. Przyznam jeszcze że zapłon przestawiałem bo strzelała na gazie nawet po wymianie kopułki palca przewodów i cewki ps. (wszystko BERU) po przestawieniu ok na gazie ale benzyna ciągle nie chodzi równo. Pewnego dnia przełożyłem przepływke od kumpla na 100% sprawną a tu szok bo audi nie chce wogóle odpalić. Gaz mam drugiej generacji ze sterownikiem stag2. Proszę o pomoc i dzięki.
Zapłon zapewne nie do końca dobrze. Wiem jak to się robi ale nie mam do tego przyrządów a mechanicy u mnie nie chcą wprowadzić kompa w tryb awaryjny. Poza tym wszystko posprawdzane. Już nie strzela ale na Pb nie chodzi zbyt równo. Przy zimnym ok ale po chwili zaraz się gubi na obrotach. Ps. Sprawdzałem dziś czujnik spalania stukowego i gdy stukałem koło niego młotkiem to silnik ciągle pracował bez zmian a na czujniku niebieskim przy tem. ok.80*C wyszło mi 5,10Ω i spadywało powoli w dół.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to niedobrze powinno być między 275 a 375 ΩDud@zin pisze: na czujniku niebieskim przy tem. ok.80*C wyszło mi 5,10Ω i spadywało powoli w dół.
no, nie tylko u CiebieDud@zin pisze:a mechanicy u mnie nie chcą wprowadzić kompa w tryb awaryjny.
a przekaźnik 30 sprawdzałeś lub wymieniałeś :?: bo on często jest winowajcą szarpania podczas jazdy, sam kiedyś tak miałem.Dud@zin pisze:Autko i tak nie chodzi równo na benzynie jest lepiej niż wcześniej ale skacze na wolnych obrotach i szarpie podczas jazdy
Ok luty jutro dobrze posprawdzam. A powiesz mi jeszcze jak sprawdzić dokładnie czujnik spalania stukowego? o ile wiesz oczywiście bo ja dziś próbowałem miernikiem i nic mi miernik nie pokazywał. Powiem jeszcze że gdy silnik chodził na gazie i odłączyłem czujnik temperatury ecu to odrazu zgasł. Czy to oznacza że komp przeszedł w tryb awaryjny?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
z tego co wiem to najlepiej oscyloskopem ale i zwykłym miernikiem ktoś pisał że też da się sprawdzić.Dud@zin pisze:A powiesz mi jeszcze jak sprawdzić dokładnie czujnik spalania stukowego?
Z drugiej strony gdyby był uszkodzony powinien być zapisany błąd w pamięci no przynajmniej u mnie tak było.
co to tego to dokładnie nie wiem bo na lpg nie znam się pewnie zależy to od instalacji gaz.Dud@zin pisze:Powiem jeszcze że gdy silnik chodził na gazie i odłączyłem czujnik temperatury ecu to odrazu zgasł. Czy to oznacza że komp przeszedł w tryb awaryjny?
Ok wporządku dzięki za pomoc mam nadzieje że dojde wkońcu z tym bo tak poza tą benzyną to autko bardzo ładnie śmiga na gazie choć na początku po kupnie strzelała jak się zagrzała ale to przeszło sądze że była to wina zapłonu... ach jeszcze ta benzynka i to dziwne pstrykanie przekaźników i autko za małe pieniądze i w super stanie.
[ Dodano: 2013-02-18, 20:34 ]
Aha odnośnie jeszcze błedu spalania stukowego to był w pamięci lecz gdy gość mi go skasował to już się nie pojawił nawet po kilkakrotnym przegazowaniu. Lecz w tej chwili czy on jest czy też nie to nie jestem w stanie stwierdzić bo nie mam vaga.
[ Dodano: 2013-02-18, 23:26 ]
Sprawdziłem jeszcze dziś ten czujnik niebieski w sposób taki iż zagrzałem auto do załączenia pierwszego biegu wentylatorów i wyłączenia, nastepnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem oporność i wyszło ok 230Ω czyli nieźle moim zdaniem jeszcze sprawdziłbym ten czujnik spalania stukowego tylko moja prośba niech ktoś mi podpowie jak to zrobić miernikiem. Sam poszukałbym po forum ale kiepsko bardzo chodzi mi coś internet ostatnio i nie za bardzo mam możliwość. Z góry dzięki
[ Dodano: 2013-02-19, 19:48 ]
Witam ponownie. Dziś sprawdziłem dokładnie przekaźnik nr 30 i jak się okazało był pęknięty jeden lut. Oczywiście zlutowany na nowo ale autko ciągle nie chodzi tak jak powinno na benzynie
[ Dodano: 2013-02-18, 20:34 ]
Aha odnośnie jeszcze błedu spalania stukowego to był w pamięci lecz gdy gość mi go skasował to już się nie pojawił nawet po kilkakrotnym przegazowaniu. Lecz w tej chwili czy on jest czy też nie to nie jestem w stanie stwierdzić bo nie mam vaga.
[ Dodano: 2013-02-18, 23:26 ]
Sprawdziłem jeszcze dziś ten czujnik niebieski w sposób taki iż zagrzałem auto do załączenia pierwszego biegu wentylatorów i wyłączenia, nastepnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem oporność i wyszło ok 230Ω czyli nieźle moim zdaniem jeszcze sprawdziłbym ten czujnik spalania stukowego tylko moja prośba niech ktoś mi podpowie jak to zrobić miernikiem. Sam poszukałbym po forum ale kiepsko bardzo chodzi mi coś internet ostatnio i nie za bardzo mam możliwość. Z góry dzięki
[ Dodano: 2013-02-19, 19:48 ]
Witam ponownie. Dziś sprawdziłem dokładnie przekaźnik nr 30 i jak się okazało był pęknięty jeden lut. Oczywiście zlutowany na nowo ale autko ciągle nie chodzi tak jak powinno na benzynie