Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Short shifter

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Yorker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2012, 20:45
Lokalizacja: Złotów

[All] Short shifter

Post autor: Yorker » 18 lut 2013, 21:04

Witam
Mam pytanie dotyczące zmiany biegów i mam szczerze mówiąc chęć nabyć Short shifter bo jakiś czas jeździłem autem z czymś takim i biegi chodziły jak żyleta i do tego mega precyzyjnie i pewnie, a dokładniej chcę wiedzieć czy ktoś z was to posiada czy jest warte tych pieniędzy i czy są tańsze alternatywy, bo za kawałek pręta z uchwytem do wygórowana cena.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 14:49 przez Yorker, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lut 2013, 21:07


Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 lut 2013, 22:06

Ja mam zamontowany ten z postu Piotra. Chwalę sobie i polecam zakup.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Re: [ 80 B4 ALL] Short shifter

Post autor: tomek1982 » 18 lut 2013, 22:37

Yorker pisze:Witam
Mam pytanie dotyczące zmiany biegów tzn znalazłem na Allegro http://moto.allegro.pl/short-shifter-audi-80-90-b3-b4-s2-rs-coupe-quattro-i3012780144.html i mam szczerze mówiąc chęć to nabyć bo jakiś czas jeździłem autem z czymś takim i biegi chodziły jak żyleta i do tego mega precyzyjnie i pewnie, a dokładniej chcę wiedzieć czy ktoś z was to posiada czy jest warte tych pieniędzy i czy są tańsze alternatywy bo za kawałek pręta z uchwytem do wygórowana cena.
cena jak cena nic nie poradzisz ale efekt rewelacyjny

pawlikowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 cze 2012, 15:45
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pawlikowski90 » 23 kwie 2013, 21:04

Zapraszam ponownie do tematu na nową partię. - https://audi80.pl/-zakup-grupowy-sho ... htm#853321

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 24 kwie 2013, 13:49

Czy short shifter nie zmienia przełożenia? Tzn kąt wbicia biegu? Gdzieś czytalem wlasnie, że takie zmiany dlugosci lewarka(bo na tym to polega) mogą niezbyt dobrze sie odbić na cięgnach itd. Chyba, że to "Panie same plusy nic nie trza robić i smigac" Chetnie wyslucham opinii o tym wynalazku...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2013, 17:47

Raczej skrócenie skoku drążka zmniejsza naprężenia na mechanizm zmiany biegów bo zmienia się punkt podparcia dźwigni. Tak że duża siła przykładana do drążka zmienia się na mniejszą na drugim końcu w porównaniu do oryginału.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 24 kwie 2013, 20:50

Ale MY mamy krótszy skok. A po stronie cięgien jest dłuższy, gdyż moment musi być zrównany wg mnie. Chyba ze masz na mysli (tak to rozumiem) ze my mamy krótko i po stronie cięgien jest ori długość pałąka. To wtedy musimy użyć o wiele wiekszej siły, więc gdzie tu sens :D?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 kwie 2013, 21:21

W przypdku tego SSa zmienia się punkt przeniesienia siły. Opór jest nieco większy na "górze" ale zmniejsza się na "dole" także same wodziki nie obrywają bardziej. To są moje spostrzeżenia z montażu i używania. Skok lewarka zmienia się nieznacznie ale precyzja jest o wiele lepsza.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2013, 21:38

W Audi 80 budowa cięgien przenoszących ruchy drążka do skrzyni jest prosta jak drut, bo składa się z jednego druta. W autach z poprzecznie umieszczonym silnikiem jest trochę bardziej skomplikowane.
Skok lewarka zmienia się nieznacznie ale precyzja jest o wiele lepsza.
Pewnie głównie dlatego że short shifter nie jest tak rozwalony jak zazwyczaj jest to z oryginalną "kulą".

Short shiftera od Desa nie testowałem ale ludzie do BMW przedłużają dolną część drążka, nawet widziałem tak przedłużoną dolną część aż ocierała się o wał napędowy.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 24 kwie 2013, 22:23

Rownie dobrze można uciąc górną czesc lewarka i zarobić. Pare osób tak robiło i jezdzilo ( nie wiem jak na tym forum, ale znam takich z innych aut) i to jezdzilo, fakt ze trza bylo wiecej sily uzyc, ale prawie to samo :D i za 0zł! :D

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 25 kwie 2013, 08:01

nie to samo, przy SS podnosi o pare centów punkt podparcia drążka, prze co masz krótszy skok przy zmianie biegów .....no i dzieki nowej kulce podpierajacej, precyzyjniej to dzała..

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 25 kwie 2013, 08:26

Rychu82 pisze:nie to samo, przy SS podnosi o pare centów punkt podparcia drążka, prze co masz krótszy skok przy zmianie biegów .....no i dzieki nowej kulce podpierajacej, precyzyjniej to dzała..
Dokładnie tak jak Rychu napisał.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 25 kwie 2013, 22:00

bloku pisze:Opór jest nieco większy na "górze" ale zmniejsza się na "dole" także same wodziki nie obrywają bardziej.
Wydaje mi się, że jakby nie kombinować siła na dole musi pozostać wystarczająca do uruchomienia mechaniki "zapinania" biegu, a jedynie poprzez zmianę długości ramienia "sterującego -na górze", czy tez "skrawającego -na dole" zmienia się ilość siły jaką musimy dostarczyć, aby wykonać mechanizmem pracę do jakiej został stworzony. Manipulując długościami ramion dźwigni zmieniamy wysiłek własny, długość ruchu i powodujemy nadmiar/niedomiar siły na dole, lub też trafiamy w tzw. akurat ;-)

Pomyślmy tak -chcemy podnieść dziecko na huśtawce "kiwanej" i robimy to gładko. Potem zawias przenosimy w kierunku naszego siedziska. Co się okaże? Że nam dziecko pozornie utyło ;-)
Aby je podnieść jak uprzednio musimy "utyć" i my, innymi słowy użyć większej siły.
Zwyczajnie zasada dźwigni zadziała na naszą niekorzyść pod względem konieczności włożenia większej pracy w ruch(konieczność "utycia"), za to długość samego ruchu ulegnie skróceniu -bo ramię wajchy będzie krótsze.
Zmienią się też oczywiście proporcje naprężeń w obrębie samej żerdzi huśtawki ale przy pracy jaką wykonujemy...
....wracam do tematu...
....podczas zmiany biegów jest to w zasadzie pomijalne.

W/g mnie sam "dół" mechanizmu nie będzie mógł się uszlachetnić cierpieniem, gdyż siła potrzeba do zapięcia biegu w obrębie skrzyni i wodzików pozostaje bez zmian -mechanizm "kicnie" na właściwe miejsce przy takiej samej sile przyłożonej doń cięgłem sterującym jak uprzednio. Zmienia się jedynie przełożenie dźwigni i konieczność wzmożenia wysiłku przez kierowcę, aby na dole uzyskać to co uprzednio uzyskiwał mniejszym kosztem, lecz nieco wolniej i z dłuższym ruchem.

Analogicznie wyobraźmy sobie huśtawkę z dzieckiem i długą na 1 kilometr żerdzią po naszej stronie.....Sam jej masa by wówczas wysłała dzieciaka w niebo. Przy odpowiednio długim ramieniu łatwiej "przedobrzyć" i niechcący np. pogiąć oporne dźwignie, czy....ukręcić śrubę/klucz jak za dużą rurę damy na przedłużkę.

Czyli wodziki bardziej ucierpiałyby gdyby przedłużyć część górną -długi ruch, długie ramie, duża siła przeniesiona za punkt podparcia przy mniejszym wysiłku.
Wniosek -dać wajchę metrową długorękiemu kulturyście, a każdą skrzynię zagnębi :lol:

Takie tam męczenie buł. mam nadzieję, że nie pokićkałem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl