Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 NG] Zimny nawiew, mimo wym. nagrzewnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
odiodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 07 lis 2007, 08:50

[80 B4 NG] Zimny nawiew, mimo wym. nagrzewnicy

Post autor: odiodi » 07 lis 2007, 10:40

witam - dostaje bialej goraczki , problem wyglada nastepujaco , wymienilem nagrzewnice na uzywana oryginalna , wszytsko bylo ok. Wstalem na dzien drugi chcac podjechac na wodzie do garazu w celu wlania plynu chlodzacego , podczas gdy jechalem auto mialo zaszroniony parownik (pomyslalem ze to wina tego ze jechalem na wodzie)wylalem wode wlalem plyn chlodzacy (ok 5 l) i nadal to samo.zimny nawiew parownik zaszroniony.

-nagrzewnice przedmuchalem ciecz przez nia przeplywa wiec nie jest chyba zabrudzona
-termostat ok
-przewody nie sa zapchane
-ciesz przeplywa przez chlodnice
- na cieplym silniku ciecz takze przeplywa przez parownik tylko nie na zimnym silniku
-auto nie grzeje sie (wiec chyba ilosc plynu jets wystarczajaca 5l) chociaz przewody sa miekawe(wydaje mi sie ze wczesniej wszedzie byla ciecz i byly twarde) tak jakby bylo w nich powietrze , czasami anwet slychac bombelki)....chcialem odpwopietrzyc , auto chodzilo na biegu jalowym wlaczylem nagrzewnice , termostat zadzialal ale...w zbiorniku cieczy nic nie ubylo -tak jakby nie bylo zapowietrzone i ilosc plynu bylaby wystarczjaca.
- tak jakby ciecz nie byla pompowana do nagrzewnicy
- jak pojezdze z 30 moze 40 minut , nawiew zrobil sie ok , dmuchalo gorace poweitze
-po ostygnieciu atua to samo, przeciez nie bede jezdzil autem 30 min zeby rozgracz nawiew:) jak ktos zna przyczyne to jest wielkim mehcnaikiem, dzieki za chwile uwagi

Audi 80 b4 cabrio 2.3 na mech wtrysku + LPG
Ostatnio zmieniony 07 lis 2007, 11:03 przez odiodi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 lis 2007, 10:49

Dziwna sprawa mi to wygląda na zapchane przewody słaby przez nie przepływ płynu i przez reduktor jest słaby obieg i dlatego on zamarza tak bym obstawiał ;-) Jeszcze się w trące tutaj kolego Małolat 1988 się chyba mylisz nawet w książce jest napisane że trzeba dać ogrzewanie na full przy spuszczaniu płynu i jak nalaniu nowego włączyć silnik i czekać aż wentylator się włączy i uzupełniać płyn niektóre auta mają na wężach idących do nagrzewnicy odpowietrzniki
Ostatnio zmieniony 07 lis 2007, 11:06 przez goldi j51, łącznie zmieniany 2 razy.

Małolat1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2007, 15:35
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: Małolat1988 » 07 lis 2007, 10:53

Siema! Nie słyszałem żeby ktoś odpowietrzał układ włączając nagrzewnicę a przynajmniej tak zrozumiałem twój post. Na moje oko masz zapowietrzony układ. Odczep na chwilę jeden z gumowych węży które prowadzą do nagrzewnicy, uruchom silnik i poczekaj, aż powietrze zostanie wypchnięte ( możesz potrzebować pomocy kogoś kto uruchomi silnik kiedy Ty będziesz odpowietrzał układ )

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lis 2007, 11:10

U mnie było podobnie jak kiedys wym nagrzewnice, pomogło dopiero wlanie płynu do nagrzewnicy przez jeden z króćców i dopiero sie odpowietrzył

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lis 2007, 11:10

Jeśli to jest NG to tam powinno wejść 8 litrów płynu, a nie 5!
Stawiam na zapowietrzony - i to solidnie - układ. Co do sposobu odpowietrzenia to w dziale download na stronie Centrum masz książkę Dietera Korpa Obsługa i naprawa. Tam jest opisane jak to zrobić. Na pewno nie robi się tego przez odłączenie przewodu od nagrzewnicy.

odiodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 07 lis 2007, 08:50

Post autor: odiodi » 07 lis 2007, 11:22

Małolat1988 zle mnie zoruzmiale sz ta nagrzewnica badz zle napisalem , ledwo co zamiescilem temat a juz 2 odpwoiedzi , jestescie bardzo pomocni dzieki wam i czekma na kolejne opinie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 lis 2007, 12:01

Ja też po wymianie za diabła nie mogłem odpowietrzyć układu. Nalałem płynu ponaciskałem trochę węże i odpaliłem auto. Miałem dokładnie wszystkie objawy takie jak ty. Pomogło dopiero jak wsiadłem w auto i trzymałem go tak na 3tys. obrotów przez kilkanaście minut obserwując zbiornik i temperaturę i dopiero wtedy udało się go otpowietrzyć.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 08 lis 2007, 09:39

Odnośnie zaszronionego reduktora to objaw wskazuje na nieogrzewanie korpusu. Słowem zapowietrzony. Można najszybciej odkręcić korek odpowietrzający przy wężu wchodzącym do nagrzewnicy. Można tez dodatkowo odkręcić zbiornik wyrównawczy, podnieść go i popuścić wąż (zawór) przy nagrzewnicy. Proszę nie pisać ,że trzeba obieg nagrzewnicy otwierać na maksa....to nie fiat 125 p ,ze ma zaworek na nagrzewnicy....w b4 obieg przez nagrzewnicę jest cały czas drożny , steruje się tylko przepływem powietrza wewnątrz układu nadmuchu....
Swoją drogą po nagrzaniu układ chłodzenia ukłąd powinien się sam odpowietrzyć przy pomocy sprawnego korka na zbiorniku wyrównawczym , ale czasami zwłaszcza przy LPG tworzą się zatory powietrzne lub korki nie funkcjonują poprawnie sta kłopoty z samoistnym odpowietrzaniem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl