delik pisze:w dawcy nie mam wyswietlacza temp bo jest to automat
Szukaj kostki zółtej, możliwe że jest bez względu na automat.
delik pisze:czujnik przy zderzaku jest wiec porostu chyab zrobie tak ze poprowadze czujnik o climatronica osobno i bede mial dwa osobno obok siebei jeden na deske do termoemtru drugi to climy ?
Niezwykle profi rozwiazanie, patent nie dość, że bez sensu, bo trzeba się babrać w dorabianie wiazki, a aby to wyglądało jak ori to trzeba trochę nad tym przysiedzieć i dochodzi zakup czujnika. Nie sztuka sie wlutować w wiązkę i oje..ć izolacją, ale za to myk myk i gotowe. Po za tym to niezgodne ze sztuką profi rezania. Najlepszym rozwiązaniem w wypadku braku wtyczki do czujnika jest dorobienie do wiązki tronica wyjście na wtyczkę wyświetlacza i zakup wyswietlacza BORG'a
Panowie, problem dotyczy B5, ale nie moge znalezc dogodnego rozwiazania, a szukam go juz spory czas. W B3/B4 widze, ze sami montujecie klime, wiec powinniscie miec na tyle widzy, zeby moc pomoc
Mam na pokladzie klimatronik, ale niestety nie dziala odkad kupilem audiole.
Chcialbym zaczac od podlaczenia czujnika ktory znajduje sie na przewodzie od klimatyzacji.
Na powyzszym zdjeciu widac ów czujnik. Ma ktos orienta gdzie ten czujnik powinien zostac podlaczony? Ewentualnie czy ma ktos na sprzedaz wiazke do tego czujnika?
SowaBezOka pisze:Panowie, problem dotyczy B5, ale nie moge znalezc dogodnego rozwiazania, a szukam go juz spory czas. W B3/B4 widze, ze sami montujecie klime, wiec powinniscie miec na tyle widzy, zeby moc pomoc
Mam na pokladzie klimatronik, ale niestety nie dziala odkad kupilem audiole.
Chcialbym zaczac od podlaczenia czujnika ktory znajduje sie na przewodzie od klimatyzacji.
Na powyzszym zdjeciu widac ów czujnik. Ma ktos orienta gdzie ten czujnik powinien zostac podlaczony? Ewentualnie czy ma ktos na sprzedaz wiazke do tego czujnika?
Wygląda podobnie jak czujnik niskiego ciśnienia który jest w B4 montowany z tyłu nagrzewnicy (swoją drogą w A4 zamontowali go w bardziej cywilizowanym miejscu) u mnie przewody z tego czujnika szły do przekażnika pod deską.
Masz racje - jest to czujnik niskiego cisnienia. W moim modelu akurat jest w tym miejscu w innych z tego co widze, w tym miejscu sa zaworki do napelniania klimatyzacji czynnikiem.
Wiem juz, ze czujnik ten sluzy do zalaczania kompresora.
Jak zlokalizowac przekaznik pod ktory ma zostac podlaczony moj czujnik?
Opis przekaźników by się przydał, u mnie ten przekaźnik miał numer 305 i po podaniu prądu na odpowiedni kabel (ten który szedł do tego czujnika) sprężarka startowała.
czy ktoś by mógł zapodać zdjęcie jak jest sprężarka napędzana w TDI ? czy trzeba kupić dłuży pasek i napędzana jest razem z alternatorem czy jest osobno jak w A4
zaczynam coraz poważniej rozważać opcję zakupu i montażu klimy w moim autku, mój silnik to 1.6 ADA i zastanawiam się czy każda klima z silnika 4cylindrowego podejdzie bez problemów?? Mogę kupić klimę z jakiegoś 2.0? czy będę musiał coś z łapami kombinować ??
Odgrzeję trochę ten temat mianowicie posiadam autko Audi 80 B3 1,8 PM i dokupiłem do niego kompletną klimatyzację od wersji B4 z silnikiem ABK. Z tego co czytałem na początku tego tematu wszystko powinno pasować bez większego problemu. Mam trochę wątpliwości co do podłączenia wiązki elektrycznej. Na zdjęciach poniżej ponumerowałem złącza, część złącz wiem gdzie się podpina natomiast część nie wiem i w ich przypadku proszę o pomoc.
1. Do tego prawdopodobnie podpięty powinien być sterownik o numerach 443 919 578 J (czy to jest główny sterownik klimatyzacji?)
2. Z tym nie wiem co zrobić zółto brązowy idzie do czerwonej kostki od nadmuchu
3. to musi być podczepione w głównej wiązce do przewodów brązowych (pewnie masa)
4. Ta kostka nie mam pojęcia do czego
5. podobnie
6. Koncówka oczkowa z kablem zielono fioletowym - też nie wiem gdzie
7. ta kostka do wiążki na zewnątrz (9)
8. Do czerwonej kostki w kanale z nadmuchem.
9. do kostki w środku (7)
10. Tu jest bezpiecznik taki duży 60A (tylko co on zabezpiecza?)
11. przekaźnik o numerze 443 951 253 S
12. Ta kostka do listwy bezpiecznikowej (w jakie miejsce? podejrzewam, że w jedyne wolne.)
13. czerwony gruby przewód (prawdopodobnie + ze skrzynki bezpiecznikowej)
14. przekaźnik o numerze 443 955 532 C (tylko do czego?)
15. przewód brązowy z końcówką oczkową (prawdopodobnie masa)
16. przewód brązowo zielony z taką dziwną kostką (nie wiem gdzie)
17. przewód fioletowo niebieski też dziwna kostka (nie wiem gdzie)
18. trzy przewody z końcówkami oczkowymi (chyba do opornicy wentylatorów)
19. te dwie kostki do czujników w skraplaczu
20. ta kostka do sprzęgła sprężarki.
Część tych złącz pewnie się nie używa (tylko nie wiem których ) Gdybym miał schemat tej klimatyzacji to pewnie byłoby łatwiej ale to co znalazłem w sieci jest w kiepskiej jakości i ciężko rozczytać kolory przewodów. Proszę o pomoc bo chciałbym przed rozbebeszeniem kokpitu wiedzieć czy wszystko mi będzie pasowało. :mrgreen:
noo łądnie opisik no ja na szczescie jestem juz pod zabiegu montowania całego kompletu tylko ze ja miałęm samochod dawce z silnikiem i dlatego skusiła mnie klima ale juz zamontowałem teraz została mi kwestia elektryki i uruchomic silnik i reszte....
Jestem już po montażu klimy. Rozgryzłem prawie wszystkie połączenia, gdyby ktoś był zainteresowany mogę opisać. Mam trochę inny problem mianowicie przy włączaniu klimy następuje obciążenie silnika, sterownik w niedługim czasie wyrównuje obroty nastawnikiem przepustnicy i wszystko jest ok tylko jak pojeżdżę z klimatyzacją kilka dni to sterownik tak jakby uczy się nowego stanu obciążenia i przy wyłączonej klimie trzyma mi zbyt wysokie obroty. Bywa tak, że jak jadę ujmę gazu i wcisnę sprzęgło to obroty spadają do 2000 i na tym poziomie zatrzymują się na około 5-10s. a potem wraca wszystko do normy. Myślę że dzieje się tak dlatego, że nie był podłączany sterownik klimatyzacji żadnym przewodem do sterownika silnika i nie daje mu informacji o obciążeniu klimatyzacją. Ktoś wie jak rozwiążać ten problem? Dodam że przy resecie kompa (odpięcie akumulatora odpalenie i wolne obroty do załączenia wiatraka) wszystko wraca do normy dopóki znów nie zacznę używać klimy. Powymieniałem czujniki temperatury i bez zmian.