[abk] Nie odpala jak jest zimny. Ogromna Prośba!
[abk] Nie odpala jak jest zimny. Ogromna Prośba!
Witam, samochód mi nie odpala z rana jak jest zimny, Wiem ze to moze byc przekaznik 30 (kupiony idzie do mnie juz), regulator cisnienia paliwa lub czujnik temp niebieski. Mam do Was ogromną prośbe, jeżeli ktoś byłby zajebiscie pomocny i spotkałby się ze mną by na chwile podminiec regulator cisnienia przekaznik i czujnik temp zeby sprawdzic co go boli ? Najlepiej jutro jestem z jaworzna ze ślaskiego wiec slask prawie cały, lub okolice chrzanowa krzeszowic itp. Jest ktoś kto może mi pomoc?
Re: [abk] Nie odpala jak jest zimny. Ogromna Prośba!
czujnik ostatnio kupiłem EPS za 15zł tak więc nie jest to majątekDorianek pisze: czujnik temp niebieski
tak więc zainwestuj bo jest to częstą przyczyną
jak już odpalisz to jakie ma obroty na zimnym i na ciepłym?
Według mnie nie ma sensu zmieniać czujnika, bez jego wcześniejszego sprawdzenia.LUPO pisze:Dorianek napisał/a:
czujnik temp niebieski
Dorianek, Jaką masz wartość rezystancji niebieskiego termistora przy 90' C?
[ Dodano: 2013-02-20, 21:02 ]
To może okazać się bardzo istotne i skierować podejrzenia na pewne czujnikiLUPO pisze:jak już odpalisz to jakie ma obroty na zimnym i na ciepłym?
sprawdz jak forumowicz wyżej ci napisał przewody od wtryskiwacza rozruchowego
czy nie sąnaderwane czesta przypadlosc w ABK po tylu latach jazdy ,najlepiej jak miernikiem zobaczysz bedziesz mial pewność.
czujnik niebieski tez pod miernik i sprawdzenie rezystancji jego czy jest prawidlowe bo to ze nowy nie znaczy ze dobry
posiadając miernik nie potrzebujesz nad ludzkich umiejętności by to sprawdzić
tu masz jak ma wyglądac przy pomiarach niebieskiego czujnika
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
czy nie sąnaderwane czesta przypadlosc w ABK po tylu latach jazdy ,najlepiej jak miernikiem zobaczysz bedziesz mial pewność.
czujnik niebieski tez pod miernik i sprawdzenie rezystancji jego czy jest prawidlowe bo to ze nowy nie znaczy ze dobry
posiadając miernik nie potrzebujesz nad ludzkich umiejętności by to sprawdzić
tu masz jak ma wyglądac przy pomiarach niebieskiego czujnika
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
Powyższe przedziały widziałem na forum już kilka razy, ale niestety nie jest to prawda.tomek1982 pisze:przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
Prawidłowa rezystancja niebieskiego czujnika powinna wynosić około 160 ohmów przy 90'C.
A na takich rzeczach trzeba się skupić, gdyż w przypadku szarego czujnika różnica o np. 5 ohmów powoduje różnicę temperatury o nawet 5 stopni.
Obroty na zimnym 1000 po kilku sekundach spada na 800 a na ciepłym 780-820.
Co do przewodów od wtryskiwacza rozruchowego to są dobre nie pourywane.
Wszystko zaczeło się od przelutowanie przekaznika 30, przed przelutowaniem falowały delikatnie obroty, wiec pomyślalem ze go przelutuje. Przelutowałem, okazało się być jeszcze gorzej, ale silnik odpalał. Po kilku dniach zaczął ciężko kręcic, a jezeli go juz odpale i wyłącze to z ponownym zapaleniem niema najmniejszego problemu. Kupiłem przekaznik i czekam na niego. Najgorszy jest czas bo w piatek musze do roboty jakos dojechac :mrgreen: Jeszcze myślalem nad regulatorem cisnienia paliwa, jutro go odkrece i zobacze czy membrana jest peknieta lub oring. Dzieki za zainteresowaniem sie moim problemem
Co do przewodów od wtryskiwacza rozruchowego to są dobre nie pourywane.
Wszystko zaczeło się od przelutowanie przekaznika 30, przed przelutowaniem falowały delikatnie obroty, wiec pomyślalem ze go przelutuje. Przelutowałem, okazało się być jeszcze gorzej, ale silnik odpalał. Po kilku dniach zaczął ciężko kręcic, a jezeli go juz odpale i wyłącze to z ponownym zapaleniem niema najmniejszego problemu. Kupiłem przekaznik i czekam na niego. Najgorszy jest czas bo w piatek musze do roboty jakos dojechac :mrgreen: Jeszcze myślalem nad regulatorem cisnienia paliwa, jutro go odkrece i zobacze czy membrana jest peknieta lub oring. Dzieki za zainteresowaniem sie moim problemem
Ale obroty w Twoim samochodzie zależą od kilku rzeczy.LUPO pisze:na zimnym powinno być 1100 i czym cieplejszy silnik tym obroty będą spadać do około 850-900 obrotów,ale to będzie odbywało w czasie od kilka do kilkunastu minut,a nie sekund
Nawet obrotomierz może został przez kogoś wcześniej regulowany.
Silnik krokowy również bierze w tym udział.
Pytanie z innej beczki, znalazłem na alledrogo regulator cisnienia paliwa ( szukałem po numerze katalogowym produtku) i znalazłem cos takiego
http://allegro.pl/regulator-cisnienia-w ... 26435.html
Pytanie, czy naprawde ten regulator pasuje do tyle modeli i mark samochodów ? Zastosowac go mozemy nawet w Vw Transporterze...
http://allegro.pl/regulator-cisnienia-w ... 26435.html
Pytanie, czy naprawde ten regulator pasuje do tyle modeli i mark samochodów ? Zastosowac go mozemy nawet w Vw Transporterze...
Oczywiście, że tak. W przypadku niesprawnego krokowca sinik nie dostanie powietrza i nigdy nie zapali.Dorianek pisze:Może przez krokowca samochód nie palic ?
Jeśli krokowy ogranicza dopływ powietrza do silnika to mieszanka jest za bogata i ciężko zapalić przy zimnym silniku.
Przy gorącym silniku silnik można uruchomić nawet bez silnika krokowego.