Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

SWAP z abt na ace

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gregus512
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 sty 2012, 14:59

SWAP z abt na ace

Post autor: Gregus512 » 20 lut 2013, 23:49

Witam. szukalem na forum ale nieznalazłem. jestem szczesliwym posiadaczem audi 80 b4 92r 2.0 90km abt. dzisiaj myslałem nad swapem na silnik 2.0 140km. mam kilka pytan, jeżeli dacie rade to pomocy.
po pierwsze czy podpasuje mi skrzynia z abt? po drugie czy silnik ace jest sterowany przez ecu?(nie posiadam w swojej) po trzecie kolektory wydechowy(taki sam czy inny). I czy taki swap bedzie dobrym pomysłem. z silnikiem abt jezdze juz ponad rok i troche brakuje mu mocy. oryginalny przebieg to 228 783km. myslałem go zmienic bo slyszalem duzo o tym ace.
licze na odpowiedz a nie usuwanie tematu. szukalem, nieznalazlem wiec zalozylem nowy. z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam.;)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 lut 2013, 23:56

Gregus512 pisze:po pierwsze czy podpasuje mi skrzynia z abt?
Podpasuje
Gregus512 pisze:po drugie czy silnik ace jest sterowany przez ecu?(nie posiadam w swojej)
ACE posiada, Twój też posiada.
Gregus512 pisze:po trzecie kolektory wydechowy(taki sam czy inny).
n
Inny.
Gregus512 pisze: I czy taki swap bedzie dobrym pomysłem
To będzie swap pt. " Z deszczu pod rynnę", czyli swap z kibla na kibel nr.2.

czy w 2.0 ace jest sterowanie wtryskiem elektroniczne czy na linke?

Na linkę.

Gregus512
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 sty 2012, 14:59

Post autor: Gregus512 » 21 lut 2013, 00:58

w takim razie gdzie znajde u siebie ecu?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 21 lut 2013, 08:49

Gregus512 pisze:w takim razie gdzie znajde u siebie ecu?
Pod nogami pasażera, musisz zdjąć schowek.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 lut 2013, 14:09

Patrzyłem Sagem na Twoje przeróbki i jestem pod wrażeniem.

Co do swapa zostaje albo przeróbka na 1Z z dobrym softem i wtryskiwaczami (uwierz, będziesz zadowolony z Nm) lub ADR jak zrobił przedmówca.

Poza tym koledzy dobrze radzą. Z ABT na ACE to wycieczka z deszczu pod rynnę. I osprzęt do ACE jest drogi (dużo forumowiczów narzekało że ACE jest super ale drogi w utrzymaniu) jeśli chodzi o ori. A będziesz miał co wymieniać.

1Z to ok. 120-130 KM ale za to masz ponad 300 Nm. Co do ADR nie wiem ale dobry chips też swoje zrobi.

ABK ma 115 KM i zaledwie 157 lub 167 Nm. Masz porównanie.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 22 lut 2013, 14:38

Francis1982 pisze:Co do ADR nie wiem ale dobry chips też swoje zrobi
no raczej nic z tego bo to wolnossak. a wykrzesanie z niego dodatkowej mocy według mnie jest nieopłacalne. bardzo małe przyrosty a duże pieniadze.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 lut 2013, 16:19

Przepraszam, może się pomyliłem w oznaczeniach. Chodziło mi o 1.8 T

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 22 lut 2013, 16:51

1.8T to AEB ale przegladajac forum napotkalem na podzielone glosy...jedni chwala taki swap drudzy sa jacys sceptyczni:) osobiscie nie swap-owalem wiec nie bede sie wypowiadal na ten temat:) ale z A4 tez jest mocniejsze 1.8T tylko nie wiem jakie ma oznaczenie a i w seri ma 180ps-ow tylko nie wiem jak jest pod katem przekladni czy siada P&P czy trzeba wiecej zezbic:)

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 22 lut 2013, 18:00

Ja też mam w swojej audi silnik ABT 90 KM i też zastanawiałem sie nad swapem na coś mocniejszego ale jak dotarło do mnie ile pracy i pieniędzy trzeba temu poświęcić to doszedłem do wniosku że narazie moc która jest musi wystarczyć, a swap może będzie gdy znajdzie się czas i pieniądze.

A jeżeli Ty nie jesteś przywiązany do swojej audi to może sprzedaj i kup nową z większym silnikiem. Ja w swoją zainwestowałem sporo pracy i nie zamierzam poświęcić jeszcze więcej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 lut 2013, 11:17

Żałuję tylko że w B4 nie ma seryjnie 2.5 TDI R5. Silnik może nie najnowszej konstrukcji ale marzę o tym ustrojstwie od dawna. 140 PS i ponad 300 Nm bez chipsa. A ile jeszcze można by z tego wycisnąć? No i konstrukcja rzędowego silnika a nie V. Mniejsza masa i o wiele łatwiejszy w obsłudze (remont i rozrząd). Pompa na pasku i wtryskiwacze dwusprężynowe a nie j****ne pompowtryski (nasze paliwo).

Co do opinii lepiej sprzedać niunię i "zaopatrzyć" się w mocniejszy model. Chyba, że buda i reszta to igła i byłoby świętokradztwem to sprzedać.

szalejaz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2013, 14:42

Post autor: szalejaz » 29 mar 2013, 14:52

Podpinam się pod temat, gdyz robie nietypowy, aczkolwiek podobnyt SWAP.
Do C4 na miejsce ACE wkładam z B3 6A ( sam słupek)
Nie pasuje mi tam łapa silnika od strony filtra oleju.
Jeśli ktokolwiek wie co można z tym zrobić(jaką inną łape zamontować, gdyz nie uznajemy spawania i innych tego typu przeróbek) bardzo prosze o kontakt. mailowy, lub szybciej tel 500368070, gdyz silniki czekaja u mechanika i nie wiadomo co dalej z tym zrobic.

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 29 mar 2013, 15:10

sagem pisze:To będzie swap pt. " Z deszczu pod rynnę", czyli swap z kibla na kibel nr.2.
Wypraszam sobie :-P To będzie swap z porządnego silnika na kibel jak już coś :mrgreen:

Gregus512 swapa możesz zrobić na każdy silnik jaki się podoba. Możesz nawet wsadzić RB28DETT jeśli tylko masz jakiekolwiek pojęcie na ten temat i pieniądze. W przypadku swapa na ACE, AEB czy inne V6 musisz się liczyć z przeniesieniem akumulatora w inne miejsce. Sam musisz wiedzieć czego chcesz. Czy tylko mocniejszy silnik czy silnik rozwojowy gdzie tą moc z czasem będziesz podnosił i czy też patrzysz na ekonomię. Osobiście odradzam silników na KE-Jetronicu ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2013, 20:35

Gregus512, _uwaga

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 mar 2013, 21:03

!StaSiu pisze:Wypraszam sobie :-P To będzie swap z porządnego silnika na kibel jak już coś :mrgreen:
Racja, ABT jest bezawaryjny, tani w obsłudze, ma bezkolizyjny rozrząd - raczej nie można takiego silnika nazwać kiblem. To udana i dopracowana jednostka, a że ma mało mocy - w końcu to tylko monowtrysk.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 05 mar 2019, 00:51

Witam podepne sie pod temat i zapytam jaka jest roznica pomiedzy blokiem abt i ace oraz da rade zalozyc głowice z abt na ace?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl