Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lut 2013, 17:26

pkrr pisze:pewnie munior wpadnie i rozjaśni :)
:mrgreen: Munior wpada i widzi że kolega wyjasnił
pkrr pisze:ecu powinien je wyłączać gdy poczuje 75*C z czujnika płynu,
Do sprawdzenia wskażania temperatury dla ecu ,jak z temperaturą ok.to albo coś ktoś narzeżbił :-P albo przekażniki się przycięły ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

magnum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2013, 14:06

Post autor: magnum » 13 lut 2013, 16:03

Jestem dość młody i nie znam się na elektryce.

Co to jest to ecu, jak to sprawdzić ?
Co powiedzieć mojemu elektrykowi ?

Przypomnę ,że prosił mnie żebym założył ten temat bo on potrzebuje schematów
instalacji, oraz miał nadzieję ,że ktoś miał podobny problem.

Dodam ,że moje audi jest w bardzo dobrym stanie i na 90% świece były sprawne przed awarią , ponieważ powietrze w kabinie szybko się nagrzewało.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lut 2013, 17:15

magnum pisze:Co to jest to ecu, jak to sprawdzić ?
Komputer sterujący silnikiem i jego dodatkowym osprzętem,jedyny sposób żeby go sprawdzić ,to podmiana na inny sprawny ;-)
magnum pisze:Co powiedzieć mojemu elektrykowi ?
Żeby zanim zacznie szukać przyczyny w instalacji ,podłączył vaga i sprawdził wskazania z temperatury silnika dla komputera ,nie mylić ze wskazaniami temperatury z licznika ;-) Uszkodzony czujnik moze pokazywać stałą temperaturę na minusie ,a wtedy komputer będzie ciągle słał sygnał do przekąznika podgrzewacza ,mimo że elektrycznie będzie z instalacją wszystko w porządku ,zwykle w takim przypadku świece żarowe silnika też są wszystkie spalone ,o ile awaria czujnika temperatury nie została szybko zauważona i ktoś tak śmigał kilka miesięcy :-P Proste <ok> Zaczyna sie od najprostszych rzeczy ,a temperaturę vagiem sprawdza się w kilka minut 8-) ...porzeżbić w instalacji zawsze zdąży ,bo ta zabawa do szybkich i prostych nie należy ;-) Schematy ecu pierburga dostępne w necie <ok>
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

magnum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2013, 14:06

Post autor: magnum » 15 lut 2013, 08:31

Dzięki Munior za fachową, pomocną odpowiedź.

Będziemy działać z tym vagiem. Warto ,żeby te świece chodziły.

Napiszę o rezultatach, ale nie wcześniej niż za tydzień bo teraz jestem na wyjeździe.

Pozdrawiam wszystkich

pepito82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 sty 2011, 15:52

Post autor: pepito82 » 15 lut 2013, 09:40

Kolego MUNIOR, jesteś alfą i omegą jak chodzi o te silniki spróbuj proszę doradzić mi co mam jeszcze sprawdzić by zdiagnozować dlaczego nie działa mi podgrzewacz.

Passat B4 1994, silnik 1Z, VAG nie odczytuje bloku 016.

Z innych bloków wiem, że temperatura powietrza i płynu podawana są poprawnie (wczoraj powietrze 1,8*C, płyn ok. 23*C).

Napięcie VAG pokazuje 10,7V.

Jeśli wysteruję przekaźnik prosto z akumulatora to włącza grzałki i słychać gotowanie, tak więc układ wykonawczy jest OK.

Na środkowy PIN tego zespolonego przekaźnika podawany jest plus po stacyjce, to też OK.

Problem tkwi w sterowaniu, ECU nie podaje masy na skrajne piny przekaźnika.

Nie wiem jaki do ECU podawany jest procent obciążenia alternatora.

Czy w ECU mógł spalić się jakiś tranzystor zasilający cewkę przekaźnika ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2013, 20:44

pepito82 pisze:Czy w ECU mógł spalić się jakiś tranzystor zasilający cewkę przekaźnika ?
Uszkodzenie kompa mało prawdopodobne ,najlepiej podmienić kompa żeby się upewnić że to nie jego wina .A nie masz czasem błedu "sygnał obciążenia alternatora DF + :?: Bo z tym błędem podgrzewacz nie zadziała ,to samo jak będzie <ok>
pepito82 pisze:temperatura powietrza i płynu podawana są poprawnie (wczoraj powietrze 1,8*C, płyn ok. 23*C)
i w naszych starych sterownikach ,znaczenie ma tutaj tylko temperatura płynu 8-) ,temperatura powietrza jest nie istotna ...Podgrzewacz powinien odpalić przy temp.płynu ponizej 5 stopni ,jak płyn podskoczy powyżej tej wartości ,podgrzewacz już się nie włączy
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lut 2013, 20:47

pepito82 pisze:Napięcie VAG pokazuje 10,7V.
Bardzo coś słabiutkie.

pepito82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 sty 2011, 15:52

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: pepito82 » 16 lut 2013, 13:23

MUNIOR pisze:w naszych starych sterownikach ,znaczenie ma tutaj tylko temperatura płynu 8-) ,temperatura powietrza jest nie istotna ...Podgrzewacz powinien odpalić przy temp.płynu ponizej 5 stopni ,jak płyn podskoczy powyżej tej wartości ,podgrzewacz już się nie włączy
O i tu wiedza kolegi przewyższa to co inni piszą na wszystkich forach. Wszędzie, gdzie mowa o podgrzewaczu jest wklejany obrazek z zeszytów serwisowych VAG z warunkami włączenia podgrzewacza i jak wół jest ta temperatura powietrza.

Obrazek

Tak jak na tym obrazku mam w golfie 3 z silnikiem AHU (1996 r. - nowsze ECU) i zasugerowałem się tym, że w starszych jest tak samo.

Co do błędu 01117 sygnał DF+ to kiedyś się pojawił, ale od pewnego czasu go nie widuję już jak podpinam auto do kompa. Czytałem też, że niekiedy na wejściu ECU (pin 39.) gdzie powinien trafiać sygnał DF z alternatora podana jest masa co oszukuje ECU, że obciążenie alternatora wynosi 99,6% i wtedy też na bank nie włącza się podgrzewacz.

W wolnej chwili spróbuje się tym jeszcze pobawić. Dam znać jak mi poszło.

PS. Dziekuję za odpowiedzi i zainteresowanie tematem.

magnum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2013, 14:06

Post autor: magnum » 19 lut 2013, 21:02

Witam ponownie

Munior , pisałeś ,że schematy są dostępne w necie.

Byłbym wdzięczny , gdybyś mi je podesłał bo ja ich nie znalazłem.

z góry dziękuje i pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lut 2013, 21:20

magnum pisze:Munior , pisałeś ,że schematy są dostępne w necie.

Byłbym wdzięczny , gdybyś mi je podesłał bo ja ich nie znalazłem.
Trochę się wysil <ok> https://www.google.pl/search?q=schemat+ ... =firefox-a
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 lut 2013, 20:43

Witam koledzy
Taki mały problem u kolegi w b4 1.9 tdi nie działał podgrzewacz płynu doszliśmy ze nie ma bezpiecznika pod kierownicą gdzieś wyczytałem na forum ze ma być tam 80 i taki został założony ale po 2 dniach się upalił co może być,miał ktoś taki przypadek może?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 22 lut 2013, 20:44

skoro sie przepalil i to 80tka to szukac zwarcia :) leciec po kablach na poczatek najlepiej
spnsr oooo
*************************************

* https://audi80.pl/audi-90-b3-23-nowa ... t38439.htm *

*************************************

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 lut 2013, 21:01

Też właśnie zwarcie podejrzewam tylko gdzieś podczas jazdy musi się ukazywać :-/ 80 to dość silny bezp i go upaliło :cry:
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 31 mar 2013, 09:03

U mnie działa ten podgrzewacz ale aż tak dużo to chyba on nie daje.
Kupiłem auto to bezpiecznik był spalony. Włożyłem nowy taki jaki być powinien i podgrzewacz działa okej.
W Vagu również można sprawdzić funkcjonowanie tego wynalazku
Golf III TDI 1Z+ '96r. Super chip by Kostrz ;)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 31 mar 2013, 11:09

My doszliśmy co było robotę robił przekaźnik kolega miał inny używkę dał na podmianę i śmiga. A jak można spr vag?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga