[All] Termostat a wskazania temperatury
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Buryna156 szukaj tematu o wymianie stabilizatora w liczniku. Tam bedzie opisane co posprawdzać, przelutować i wyczyścić. Dział elektryczny:
https://audi80.pl/b4-20-abk-wskaznik ... t20872.htm
https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm
https://audi80.pl/b4-wskazniki-paliw ... vt9921.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-wskaznik ... t20872.htm
https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm
https://audi80.pl/b4-wskazniki-paliw ... vt9921.htm
Miałem podobny problem to mechanik kazał mi złączyć dwa kable idące do czujnika temp razem i że się dowiem czy wskaźniki na zegarze są walnięte czy sam czujnik i wyszło ze czujnik bo wskaźnik wyszedł do góry ... ale teraz znowu mam problem bo nie wiem co sie dzieje wymieniłem czujnik co prawda nie na nowy ale działą bo temp mi wskazuje ale nie wiem czy to normalne bo nowy termostat sie zaciął czy cos inie puscił mi obiegu i wywaliło mi troche płynu korkiem wyciągnęłem wiec termostat i bez termostatu nawet grzeje mi sie silnik do prawie 100stopni i włacza sie wiatrak dokłądnie będzie 98 stopni i wiatrak włacza sie... Moje pytanie możliwe zeby bez termostatu taka temp rosła czy moze czujnik albo zegary walnięte?? co sądzicie nie chciał bym przegrzać silnika niedawno był składany a termostat już 2 nowy kupiłem i walnięte są. Nie mam czym sprawdzić przy ilu się otwioera drugi nowy aczkolwiek skoro nie robił obiegu i wywaliło górą to pewnie walnięty prawda??
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Bez termostatu( w szczególności teraz zimą) silnik nie nagrzeje Ci się do takiej temp. o jakiej piszesz. Ja jak w Passacie nie miałem termostatu to nawet wskazówka od temp. mi się nie podnosiła(latem może tylko trochę). W Jettce miałem podobne objawy jak Ty-winna była uszczelka pod głowicą. Na założonym termostacie-silnik się przegrzewał i wyrzucało płyn, a gdy wyjąłem termostat to też wysoką temp. łapał-także obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Ale ledwo co robiony silnik i niewiele jeżdże na nim. Cały kompletny remont przeszedł i wogole:( mógł by ktoś to jakoś potwierdfzić albo lepiej zdementować ze to uszczelka??? bez termostatu nie wywala mi wody ani nic tylko temp dochodzi do 98 i wiatraki chodza ale dłuzej dalej nie jeździłem no bo troche się obawiam no
[ Dodano: 2013-02-24, 09:24 ]
A co powiecie na to ze mechanik kazał mi sprawdzić sobie czy gdzieś nagrzewnica nie cieknie i nie zapowietrza sie albo zegary walnięte w samochodzie albo czujnik oszukuje bo stary?? jak jest te niby 90 na liczniku jak otworze korek i włoze palec do zbiorniczka to jest ciepłe ale nie parzy przynajmniej mechanik wkłądał palucha i mówi ze nie gorąca jest na 90stopni :shock:
[ Dodano: 2013-02-24, 09:24 ]
A co powiecie na to ze mechanik kazał mi sprawdzić sobie czy gdzieś nagrzewnica nie cieknie i nie zapowietrza sie albo zegary walnięte w samochodzie albo czujnik oszukuje bo stary?? jak jest te niby 90 na liczniku jak otworze korek i włoze palec do zbiorniczka to jest ciepłe ale nie parzy przynajmniej mechanik wkłądał palucha i mówi ze nie gorąca jest na 90stopni :shock:
Jeżeli włącza Ci się wentylator to znaczy że faktycznie łapie te 90-pare stopni. Taką temperaturę łapie na postoju czy normalnie podczas jazdy?? Weź termostat i włóż do garnka z wodą i na kuchenkę.....jak już będzie woda dobrze parować to powinien się zacząć otwierać. Ogólnie termostaty są tak konstruowane że w razie awarii są cały czas otwarte właśnie po to żeby nie przegrzać silnika. Z kratek w środku leci ciepłe powietrze?? Jak silnik ma 90 stopni to nie zaciśniesz ręki na przewodzie gumowym....poparzy.
Za dużo nie jeździłem nią bo obawiałem sie że mi zgrzeje sie silnik ... a co mogę dodać to to ze jak termostat miałęm to dojechałem do wujaszka na garaż dosłownie 1,5km niecałe nawet i juz wywaliło mi płn przez korek temp nie była taka duża wtedy a termostat nie otworzył sie na bank bo dolny wąż był zmny a górny już ciepły... aczkolwiek w zbiorniczku nie był gorący ten płyn.. wyciągnęłem termostat i temp też idzie na ponad 90 czy jak jest te 90 czy dotkne węży to sprawdze dzisiaj jak pójde do samochodu a z kratek tak lekko wieje ciepłym ale nie tak jak z termostatem ale czuć ciepłe troche
Ale co ma do tego korek?? Wiesz no kupowac wszytsko po kolei po 20 30 zł to też suma sie uzbiera nie lada do tego czujnik zaraz każa mi wymienic mechanicy termostat i wyjdzie grubo koło 700zł węże zaraz będe sprawdzał ide właśnie palić samochód napisze jak go rozgrzeje. Teraz bez termostatu troszeczke jeździłem i temp jest 98 wiatrak hula auto jeździ i płyn jest nie wywala ale bez termostatu możliwa taka temp?? znajomy mówi zębym sobie sprawdził nagrzewnice czy tam gdzieś nie ciekne mi płyn bo moze po prostu zapowietrza sie mi tam ... mozę być to coś??PieterB pisze:kiwus, a węże są mocno twarde :?:
Próbowałeś może korek podmieniać :?: bo też kiedyś miałem i wina leżała po stronie uszkodzonego korka ze 20 zł i po sprawie.
Termostat włożyłem do garczka i się otworzył no nie wiem w jakiej temp ale woda jeszcze nie wrzała aczkolwiek para szła z niej no ale wtedy nie póścił jak mi wywaliło korkiem bo wąz zimny był dolny ... Pytanie teraz ukłąd zapowietrzył się czy moze termostat zaciął no chyba ze faktycznie wina uszczelki no... tego się obawiam