Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT ] Glosne stukanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kavosd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2011, 17:24
Lokalizacja: Częstochowa

[B4 2.0 ABT ] Glosne stukanie silnika

Post autor: kavosd » 23 lut 2013, 10:39

Witam jakis miesiac temu silnik po odpaleniu zaczal wydawac bardzo glosne stuki, zaraz sprawdzilem poziom oleju, jego poziom byl na minimum do tego olej mieszal sie z plynem co zaowocowalo olejem w stanie prawie cieklym( lal sie jak woda) od razu auto wyladowalo u mechanika i za 2 dni je odebralem.Wymienione uszczelniacze,simeringi,rozrzad,szlif glowicy+uszczelka i inne potrzebne rzeczy.Silnik juz nie bierze oleju, po odpaleniu stuka przez moze minute i pozniej chodzi bardzo cichutko.Problem zaczyna sie przy przyspieszaniu na 1-4 biegu , silnik wydaje glosny stukot bardziej slychac go w srodku auta niz na dworze.Glos podobny do stukajacych szklanek przy minimalnym poziomie oleju, przy 60-90 stopniach, gdy silnik odpowiednio sie nagrzeje wydaje stukot slyszalny juz pod maska( na zimnym tego nie ma) przykladajac ucho do pokrywy zaworow slychac dosc glosne cykanie przy koncu pokrywy, przy podszybiu na ostatnim cylindrze.Czy to moga byc popychacze, jak wiadomo przez bardzo maly ale jednak chodzil na "wodzie " a nie oleju.Problem nasilil sie po wymianie oleju i robocie glowicy.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 lut 2013, 11:14

może któraś szklanka ma już dość albo gniazdo jest wytarte, ( ekstremalnie może coś zapchane ) bądź coś źle złożone zostało, przyczyną może być też olej jak i samo jego ciśnienie. Przy tak kosztownej zabawie od razu bym reklamował robote wziął pieniądze niech sprawdza i myśli żeby było dobrze.

kavosd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2011, 17:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kavosd » 23 lut 2013, 11:42

Znaczy to robil mi znajomy ktory prowadzi swoj warsztat od 20~ lat i zaplacilem tylko za czesci i to jeszcze z rabatem , wiec mysle czy nie zaczac od wymiany szklanek

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 lut 2013, 12:32

wymienić można tylko tą co nie działa po wyjęciu widać jaka niedomaga po co wszystkie ( cena jednej ok 30zł ) Co do remontu ja bym nie szlifował głowicy jeżeli nie widać jakiegoś widocznego wgłębienia taka operacja wcale nie jest taka dobra zmienia, się komora i trzeba nadrobić grubością uszczelki po kilku takich zabiegach na układ korbowo tłokowy działają większe siły i większe zużycie ( ale to tylko moje zdanie )

kavosd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2011, 17:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kavosd » 23 lut 2013, 12:50

Glowica zostala oddana i tam okreslili czy wymaga szlifu.Zebrano niewielka ilosc , nie jestem teraz w stanie podac jaka.Fakt ale wymienic komplet chyba nie zaszkodzi - wymienie pare i dajmy za 5000km znow ktoras padnie a niby wygladala na dobra.Jesli robic to juz wszystko a jezeli pozniej rozbierac 2 raz i tracic pieniadze.Sa jakies jednoznaczne objawy padnietych szklanek ktore na miejscu sam moglbym wylapac?

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 23 lut 2013, 17:40

Jak zmieniać to wszystkie a nie bawić się i zmieniać co parę tygodni po jednej

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 lut 2013, 18:56

można zmienić wszystkie a za jakiś czas znów któraś zacznie cykać i co ?? można sprawdzić to widać jest wpadnięta bądź gniazdo wyrobione, czy sprężyna z podkładką uszkodzona.

kavosd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 maja 2011, 17:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kavosd » 23 lut 2013, 20:11

Jadac w trase auto zagrzalo sie do temperatury 90+ stopni i o dziwo stukanie zmiejszylo sie o wiecej niz polowe.Praktycznie nie jest slyszalne, dosc ciekawe

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 lut 2013, 10:01

wine może mieć rzadki olej czasami tak jest latem gdy ciepło i olej jest słaby słychać granie szklanek, bądź jeszcze się nie dopasowały do gniazd ( wyjął i złożył każdą w inne miejsce )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl