[80 b3 3A] Brak iskry
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
[80 b3 3A] Brak iskry
Witam
Mam poważny problem. Od jakiegoś czasu zaobserwowalem dziwne zachowanie auta. Po nagrzaniu jadac stala predkoscia obrotowa ok 3tys obr/min, auto delikatnie przerwalo. Po jakims czasie byly problemy z odpaleniem az do rozladowania akumulaora. Po naladowaniu i ponownym podłaczeniu dnia nastepnego odpalala od "kopa". Kilka dni temu podczas jazdy zgasla calkowicie obrotomierz spadl do zera w trakcie jazdy na biegu.
Postała chwile i po ok 10minutach odpalila, przejechałem z 1500 metrow i to samo, po chwili odpalil ale tym razem udalo mi sie zjechac tylko na parking 200 metrow dalej i od tamtej pory nic.
Sprawdzałem nastepujace rzeczy:
-swiece-ok
-przewody-ok
-cewka
Podłaczylem ja z calym uchwytem do silnika w b4 znajomego, podbielem przewody i ta kostke na 3 piny. U znajomego działalo jak nalezy.
W moim aucie na kablu zapłonowym z cewki nie ma iskry na swiecy. Podejrzewam ze cos padło wczesniej szukałem tego modulu ale po rozebraniu polki pod kierownica nie widze nic , odchylilem tez ten plastik i nie widze.
Chyba ze musze calkowicie zdemontowac dzwignie otwierania maski.?
Podlanczalismy plus z akumulatora na cewke i krecac rozrusznikiem nadal nie bylo iskry. Niewiem czy to tak mozna sprawdzic czy moze mase podlaczyc bo czytałem ze ten modul masa steruje cewka.
Mam poważny problem. Od jakiegoś czasu zaobserwowalem dziwne zachowanie auta. Po nagrzaniu jadac stala predkoscia obrotowa ok 3tys obr/min, auto delikatnie przerwalo. Po jakims czasie byly problemy z odpaleniem az do rozladowania akumulaora. Po naladowaniu i ponownym podłaczeniu dnia nastepnego odpalala od "kopa". Kilka dni temu podczas jazdy zgasla calkowicie obrotomierz spadl do zera w trakcie jazdy na biegu.
Postała chwile i po ok 10minutach odpalila, przejechałem z 1500 metrow i to samo, po chwili odpalil ale tym razem udalo mi sie zjechac tylko na parking 200 metrow dalej i od tamtej pory nic.
Sprawdzałem nastepujace rzeczy:
-swiece-ok
-przewody-ok
-cewka
Podłaczylem ja z calym uchwytem do silnika w b4 znajomego, podbielem przewody i ta kostke na 3 piny. U znajomego działalo jak nalezy.
W moim aucie na kablu zapłonowym z cewki nie ma iskry na swiecy. Podejrzewam ze cos padło wczesniej szukałem tego modulu ale po rozebraniu polki pod kierownica nie widze nic , odchylilem tez ten plastik i nie widze.
Chyba ze musze calkowicie zdemontowac dzwignie otwierania maski.?
Podlanczalismy plus z akumulatora na cewke i krecac rozrusznikiem nadal nie bylo iskry. Niewiem czy to tak mozna sprawdzic czy moze mase podlaczyc bo czytałem ze ten modul masa steruje cewka.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kurcze nie znam dokladnie silnika 3a jesli masz czujnik polozenia walu to na laczeniu skrzyni z silnikiem a jesli czujnik halla to masz aparat zaplonowy kopulke i palec i pod kopulka jest czujnik halla gdzie ponoc lepiej kupic caly aparat zaplonowy na zlomie i tyle chociaz nie wiem bo nie zmienialem nigdy halla w 80-tkach jeszcze i do pytania tak jak to padnie to nie bedzie iskry, najlepiej daj fotke z pod maski
Witam , w 3A jest sterownik silnika KE Motronic ,( sterownika jest za kanałem nawiewu dmuchawy nad nogami pasażera), ktróry sie praktycznie nie psuje , najprawdopodobniej padł ci generator Halla który znajduje się w aparacie zapłonowym , to taki elektroniczny przerywacz , ten silnik nie ma czujnika połozenia wału korbowego osobno , pozdrawiam Tadeusz.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
prosze bardzo http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... iahal.jpg/
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego na schemacie sa pokazane trzy przewody ktore wchodza do aparatu zaplonowego czujnika halla kostki od tego czujnika nie wiem jak inczej to nazwac tam masz plus sterowanie i mase i w ten przewod masowy musisz sie wpiac innym przewodem i dotykac sekwencyjnie przewod sterowania i powinna przeskakiwac iskra na swiecy