Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG LPG]Dlaczego gaśnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[B3/B4 2.3 NG LPG]Dlaczego gaśnie

Post autor: shellah » 23 paź 2007, 15:09

Cześć mam 2.3 z 89 roku i mam problem z silnikiem :-|
Gdy go pale na zimno, ale nawet prawie zawsze jak puszcze go na luz i nie dodaje gazu to mi gaśnie :cry:
Dzieje się tak cały czas.Mam miesięczną instalkę LPG ale to się dzieje też na benzynie.
Żeby zachamować i żeby mi nie zgasł muszę ciągnąć na ręcznym :!: :!:
Pomórzcie
Ostatnio zmieniony 23 paź 2007, 22:02 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
orkabmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 14 paź 2007, 20:46
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: orkabmx » 23 paź 2007, 16:42

ten silnik generalnie nie jest przystosowany do gazu jest to mechaniczny wtrysk a co za tym idzie bez wyregulowania nie ma mozliowsci ze to bedzie dzialac albo benzyna albo gaz mam ten sam motor i przez mechaniczny wtrysk wyelyminowalem zalozenie gazu

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 paź 2007, 18:38

Niestety gazownik, który gazował autko okazał się nie najwyższych lotów. Jak już wspomniał poprzednik NG to baaaaardzo wymagający silnik, jeśli chodzi o gaz. Osobiście odradzam gazowanie mechanicznego wtrysku, a jeśli już to III generacją u naprawdę dobrego gazownika. II generacja w tym silniku to przeważnie potencjalne kłopoty.
Skoro instalacja ma dopiero miesiąc, a gazownik podjął się wykonania takiej usługi to nie pozostaje Ci nic innego jak "dusić" gościa dotąd, aż autko będzie normalnie funkcjonowało zarówno na gazie jak i (przede wszystkim) na benzynie. Nie może być tak, że montaż LPG powoduje, że samochód praktycznie przestaje pracować na benzynie. Jeśli gazownik nie jest w stanie sobie z tym problemem poradzić to niech demontuje instalację na własny koszt i zwraca kasę. Bo przecież usługa przez niego wykonana jest niepełna, a instalacja nie pracuje poprawnie. Proponuję zanieść mu na piśmie (za potwierdzeniem na kopii) żądanie usunięcia usterki uniemożliwiającej normalną eksploatację auta w jakimś określonym terminie w ramach gwarancji. W przeciwnym wypadku odstępujesz od umowy kupna i usługi na montaż, żądając zwrotu pieniędzy. Czasem takie pisemko działa na delikwenta mobilizująco, a czasem niestety jest odwrotnie i wtedy sprawa ma szanse znaleźć się w sądzie :-( .

Awatar użytkownika
rumcajs90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 paź 2007, 11:36
Lokalizacja: Imielin

Post autor: rumcajs90 » 29 paź 2007, 19:13

Hej.Też mam NG zagazowanego i podobne problemy.Wydaje mi się,że twoj problem może wynikać z braku szczelności układu podciśnieniowego.musisz sprawdzić wszystkie połączenia przewodów w okolicach silniczka krokowego szczególnie przy wejściu do łącznika gumowego między przepustnicami i komorą filtra.Sprawdz tez czy ta guma łącząca komorę filtra i przepustnice nie jest pęknięta.Jeszcze jednym sposobem jest odłączenie na chwilę wtyczki silniczka krokowego,jeśli nagle wskoczy na obroty to znaczy że układ jest nieszczelny,lub silniczek padł.możesz też sprawdzić czy twój mechanik nie pokopał coś przy talerzu.daj cynk jak będą jakieś wyniki prac.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 08 lis 2007, 11:59

Ja mam identyczny problem. Zimny silnik po odpaleniu ma ok 500 obrotów, po czym obroty zaczynają spadać, zaczyna nierówno pracować i gaśnie. Ciepły silnik działa bez zarzutu. Na początku mi to nie przeszkadzało, ale teraz zaczyna mnie denerwować.

Awatar użytkownika
Black Spider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 04 mar 2007, 09:07

Post autor: Black Spider » 08 lis 2007, 15:52

A problem gasniecia wystepuje tylko na zimnym silniku czy na cieplym tez. Jezeli w obu przypadkach to moze byc problem z nieszczelnoscia dolotu. Ja mialem podobny objaw wle tylko na zimnym i tylko na benzynie, sprawca okazal sie uszkodzony czujnik temp. wtrysku rozruchowego

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 08 lis 2007, 17:41

Właśnie o to chodzi, że tak się dzieje tylko na zimnym silniku. Na ciepłym chodzi bez zastrzeżeń.

simson7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 10 lis 2007, 11:48

Post autor: simson7 » 10 lis 2007, 13:14

Koledzy przyczyna tego może być bardzo prosta, miałem ten sam problem i wystarczyło że wymieniłem: przy filtrze powietrza jest dolot ciepłego powietrza od kolektora a w tym dolocie jest taki ala termostat, również działa na podciśnienie ale i na temperaturę on właśnie był zepsuty (gołym okiem ciężko to sprawdzić), ten termostat kupuje się używany wraz z dolną obudową filtra powietrza (osobno ciężko dostać) koszt to jakieś 30 zł.
Pozdrawiam

tomek44480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:52

Post autor: tomek44480 » 28 gru 2011, 18:43

Dostaje moze lewego powietrze, sprawdz gumy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl