[B3 90 NG] Jaka rurka do gazu fi 6 czy fi 8?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 lis 2012, 18:18
[B3 90 NG] Jaka rurka do gazu fi 6 czy fi 8?
Witam mam pytanie jak to wyglada w praktyce czy rurka miedziana idaca od zbiornika do reduktora(parownika) w silniku 2.3 Ng powinna byc srednicy fi 6mm czy fi 8mm.Czy w praktyce Fi 6 nie ma zbyt małej wydajnosci do tego silnika?W drugim aucie z pojemnoscia 3,2 v6 mam miedz fi 8 w audi zas przy 2.3 fi 6.Wiem ze roznica w pojemnosci i mocy jest ale silniki 2.3 tez maja opinie paliwożernych.Jaką srednice wy macie?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
nie wiem czy średnica rurki ma znaczenia ale wydaje mi się że spalanie nie ma nic do tego ( żaden pojazd nie jest chyba wstanie przepalić od zaraz ilości sprężonego gazu jaka jest w rurce ) a średnica zależy od wieku i rodzaju instalacji. Znaczenie ma natomiast parownik bo one są dedykowane do mocy pojazdu oraz dawkują ilością gazu która zostanie rozprężona i zmieniona z substancji ciekłej w lotną ( tak ja twierdzę nowsze instalacje jakie widziałem od 60 km do 170km miały fi 6, różne były tylko parowniki )
nawet nie bede tego komentowal co kolega wyzej napisal bo szkoda mi klawiatury.
U siebie mam fi 6 ale wypadaloby miec fi8 zeby wykluczyc za mala srednice rurki fazy cieklej przy ewentualnym spadku cisnienia gazu.
Jak bym zakladal instalacje sam a nie dostal w spadku to zalozyl bym fi8 zeby miec rezerwe jakby kiedys okazalo sie ze to co teraz wychodzi z fabryk to z motoryzacja ma wspolnego nie wiele poza nazwą i lepiej zrobic swap niz zmienic auto. Roznica w cenie duza?
Spalanie ma bezposredni wplyw ze srednice ..szczegolnie spalanie chwilowe(na reszta instalacji tez ale mysle ze autor raczej o tym wie).
dzisiejsze systemy ekologiczne mogą tak ograniczac chwilowe dostarczanie mieszanki, ze stare NG bedzie mialo chwilowe spalanie jak dzisiejsze 3.0.
moj AAH z pewnoscia nie ma ograniczen co do plykania paliwa i niech mu bedzie na zdrowie <ok>
ale yak juz konkretnie w temacie
to mam fi6 golda czerwone hany na stagu i w wyjatkowych okolicznosciach jak na przyklad mniej niz polowa baku i nagla redukcja z 3 na 2 przy 50kmh to mam spadek ponizej minimum i przelacza sie na pb...ale rownie dobrze moze to byc wielozawor przy butli zbyt malo wydajny albo na prawde taki wir powstaje w tym silniku ze gold nie opitala.
gosc z forum lpg zalozyl do swojego AAH dwa goldy i dopieru poczuł satysfakcje.
a niby sa do 350km jeden
ja bym dawal fi 8 bo to wykluczy wąskie gardlo w tym miejscu przy ewentualnymch problemach
pozwole sobie wkleic tego 2.8 na 2x kme gold bo wedlug mnie jest co ogladac.
http://img233.imageshack.us/img233/6065/dsc01212p.jpg
U siebie mam fi 6 ale wypadaloby miec fi8 zeby wykluczyc za mala srednice rurki fazy cieklej przy ewentualnym spadku cisnienia gazu.
Jak bym zakladal instalacje sam a nie dostal w spadku to zalozyl bym fi8 zeby miec rezerwe jakby kiedys okazalo sie ze to co teraz wychodzi z fabryk to z motoryzacja ma wspolnego nie wiele poza nazwą i lepiej zrobic swap niz zmienic auto. Roznica w cenie duza?
Spalanie ma bezposredni wplyw ze srednice ..szczegolnie spalanie chwilowe(na reszta instalacji tez ale mysle ze autor raczej o tym wie).
dzisiejsze systemy ekologiczne mogą tak ograniczac chwilowe dostarczanie mieszanki, ze stare NG bedzie mialo chwilowe spalanie jak dzisiejsze 3.0.
moj AAH z pewnoscia nie ma ograniczen co do plykania paliwa i niech mu bedzie na zdrowie <ok>
ale yak juz konkretnie w temacie
to mam fi6 golda czerwone hany na stagu i w wyjatkowych okolicznosciach jak na przyklad mniej niz polowa baku i nagla redukcja z 3 na 2 przy 50kmh to mam spadek ponizej minimum i przelacza sie na pb...ale rownie dobrze moze to byc wielozawor przy butli zbyt malo wydajny albo na prawde taki wir powstaje w tym silniku ze gold nie opitala.
gosc z forum lpg zalozyl do swojego AAH dwa goldy i dopieru poczuł satysfakcje.
a niby sa do 350km jeden
ja bym dawal fi 8 bo to wykluczy wąskie gardlo w tym miejscu przy ewentualnymch problemach
pozwole sobie wkleic tego 2.8 na 2x kme gold bo wedlug mnie jest co ogladac.
http://img233.imageshack.us/img233/6065/dsc01212p.jpg
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
czyli jestem w błędzie ? ok ale sobie nie mogę wyobrazić że silnik połyka ilość dość mocno sprężonego gazu jaka jest w rurce na tyle szybko że potrzebna jest 2mm większa, przy spadku ciśnienia większa rurka chyba jeszcze bardziej je zmniejsza ??? Co do przerobienia to potrzebny by był inny wielozawór w butli oraz rurka .
Średnica rurki jest zależna od parownika i wielozaworu. Przecież nie da się innego fi zastosować jak producent przewidział, chyba że poprzez redukcję, ale to i tak nic nie zmienia.
Raczej na taki pomysł by nikt nie wpadł. Myślałem pisząc - (że to nic nie zmieni stosując) - fi 8 do parownika o wejściu na fi 6.jak parownik ma wejscie fi 8 z redukcją i rurka do niego fi6 idzie to nie ma wg Ciebie roznicy czy to jest fi 8 czy fi 6? a może fi 4
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 21:11 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
jak parownik ma wejscie fi 8 z redukcją i rurka do niego fi6 idzie to nie ma wg Ciebie roznicy czy to jest fi 8 czy fi 6? a może fi 4 moze być i na przyklad 4.2 V8(bo parownik teoretycznie obsluzy 350km).....na pewno nie ma różnicy :lol:
no bo odwrotnie czyli parownik fi6 a rurka fi8 to raczej nie biore pod uwage bo chyba nikt na taki pomysl by nie wpadl
no bo odwrotnie czyli parownik fi6 a rurka fi8 to raczej nie biore pod uwage bo chyba nikt na taki pomysl by nie wpadl
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
to takie pytanie czy auto benzynowe o dużej mocy ma przewody paliwowe większej średnicy od auta o mniejszej ?? nie tylko wydajniejszą pompę paliwa tak samo z hamulcami. odkręcałeś kiedyś taką rurkę od gazu przy zamkniętym wielozaworze ?? wiesz ile tego sprężonego gazu mieści się w tych kilku metrach rurki ?? a spalany jest rozprężony czyli jeszcze mniejsza część żaden motor tego nie przepali. wina niedomagań leży po stronie osprzętu raczej takie moje zdanie chwilowe zmulenia i braki mocy przy gwałtownym depnięciu to nie wina rurki fi 6 czy 8
dzikx kolejny temat o którym nie masz pojęcia a się odzywasz. forum służy do pomocy, jak czegoś nie wiem to nie mieszam innym w głowach, mógłbyś uprzejmie wprowadzić tą zasadę w swoje życie? jak nie uważałeś na fizyce w podstawówce to nie wiesz, że im większa średnica tym większy możliwy przepływ gazu/cieczy?
do silnika ng wystarczy rurka fi6, zadowoli ten silnik. Jak słabo jedzie to powodem jest źle wyregulowana instalacja/ zużyty reduktor lub po prostu zwężka na dolocie.
przy większych mocach średnica rurki ma bardzo duży wpływ na jazdę na instalacji lpg. Przy naprawdę mocnych silnikach znaczenie mają także wszelkiego rodzaju elektrozawory ( w środku mają mniejszą średnicę niż sam przewód) a nawet filtry ( jedne mają większy inne mniejszy przepływ).
do silnika ng wystarczy rurka fi6, zadowoli ten silnik. Jak słabo jedzie to powodem jest źle wyregulowana instalacja/ zużyty reduktor lub po prostu zwężka na dolocie.
przy większych mocach średnica rurki ma bardzo duży wpływ na jazdę na instalacji lpg. Przy naprawdę mocnych silnikach znaczenie mają także wszelkiego rodzaju elektrozawory ( w środku mają mniejszą średnicę niż sam przewód) a nawet filtry ( jedne mają większy inne mniejszy przepływ).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 lis 2012, 18:18