[ALL] Sprowadzenie samochodu z UE
[ALL] Sprowadzenie samochodu z UE
Witam, mam zamiar sprowadzić samochód od naszych zachodnich sąsiadów. Mam pytanie do osób które ostatnio przerabiały podobny temat jakie koszty mnie czekają, na co zwrócić uwagę. Czy koszty które wypisze są w miarę autentyczne (dane z internetu):
Niemcy
- Dwujęzyczną umowę kupna pojazdu
- Kartę pojazdu (Fahrzeugbrief) - znaną w Polsce jako brief .
- wymeldowanie pojazdu (pieczatka w brif-ie)
Koszty:
5-dniowe ubezpieczenie OC (Haftpflicht) + Tablice eksportowe (z żółtym paskiem) ok.75 EUR
Nowy brief - 56 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Polska
Koszty:
- Pierwsze badanie techniczne na terytorium Polski - 169 zł
- Urząd Celny akcyza do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu
- Opłata skarbowa za akcyzę - 17 zł
- Tłumaczenie dokumentów - ok. 200 zł
- Wydział komunikacji:
Pozwolenie czasowe - 12 zł
Tablice rejestracyjne - 80 zł
Komplet nalepek legalizacyjnych na tablice - 11 zł
Nalepka kontrolna na szybę pojazdu - 17 zł
Karta pojazdu - 75 zł
Opłaty ewidencyjne - 5 zł
Opłata ekologiczna - 500 zł
- OC
Pytanie:
a/. czy jak samochód będzie miał aktualne badanie techniczne to nie trzeba będzie robić badania w Polsce?
b/. czy jak sporządzę umowę kupna i sprzedażny w dwóch językach nie będę musiał tłumaczyć dokumentów?
Licze na pomoc osób przerabiających podobny temat w ostatnim czasie. Dzieki
Niemcy
- Dwujęzyczną umowę kupna pojazdu
- Kartę pojazdu (Fahrzeugbrief) - znaną w Polsce jako brief .
- wymeldowanie pojazdu (pieczatka w brif-ie)
Koszty:
5-dniowe ubezpieczenie OC (Haftpflicht) + Tablice eksportowe (z żółtym paskiem) ok.75 EUR
Nowy brief - 56 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Polska
Koszty:
- Pierwsze badanie techniczne na terytorium Polski - 169 zł
- Urząd Celny akcyza do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu
- Opłata skarbowa za akcyzę - 17 zł
- Tłumaczenie dokumentów - ok. 200 zł
- Wydział komunikacji:
Pozwolenie czasowe - 12 zł
Tablice rejestracyjne - 80 zł
Komplet nalepek legalizacyjnych na tablice - 11 zł
Nalepka kontrolna na szybę pojazdu - 17 zł
Karta pojazdu - 75 zł
Opłaty ewidencyjne - 5 zł
Opłata ekologiczna - 500 zł
- OC
Pytanie:
a/. czy jak samochód będzie miał aktualne badanie techniczne to nie trzeba będzie robić badania w Polsce?
b/. czy jak sporządzę umowę kupna i sprzedażny w dwóch językach nie będę musiał tłumaczyć dokumentów?
Licze na pomoc osób przerabiających podobny temat w ostatnim czasie. Dzieki
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
colorumia pisze:Pytanie:
a/. czy jak samochód będzie miał aktualne badanie techniczne to nie trzeba będzie robić badania w Polsce?
b/. czy jak sporządzę umowę kupna i sprzedażny w dwóch językach nie będę musiał tłumaczyć dokumentów?
a) samochód musi zostać sprawdzony na stacji przed dokonaniem rejestracji w PL.
b) wymagane jest posiadanie tłumaczenia przez przysięgłego tłumacza.
Wystarczy taka http://www.akcyzy.com/index.php/wzory/1 ... cko-polska .
ale nawet taka musi byc podbita przez tlumacza,JARASACKI pisze:Wystarczy taka http://www.akcyzy.com/index.php/wzory/1 ... cko-polska .
[ Dodano: 2013-03-04, 00:32 ]
a kiedy ta fure sprowadzales?? zrobili Ci pierwszy przeglad bez tablic?? teraz wszedl odniedawna przepis ze pierwszy przeglad musisz zrobic z tablicami ( zagranicznymi)pkrr pisze:ja mniej za tłumacza płaciłem bo 100, i za przegląd też chyba ale nie pamiętam
w polsce w US jeszcze coś ponad 150zł musiałem zapłacić, ale w rejestracyjnym mniej bo furę na lawecie sprowadziłem więc odpadły tablice tymczasowe i te ubezpieczenia z DE
a to dziwne bo od 8 pazdziernika ( lub cos kolo tego ) mozna zrobic przeglad tylko z tablicami, wymyslili sobie takie cos, by isc do wydzialu komunikacji, zaplacic im 62zl za tablice tylko po to by zrobic przeglad i za chwile wrocic z tablicami i zaplacic 256zl za tablice stale. Chore, ale to tylko w naszym kraju mozliwe :roll:pkrr pisze:końcówka pazdziernika, normalnie zrobili bez tablic
teko pisze:Tez potwierdzę to co mówią koledzy, ale podobno na niemieckich tablicach też można.
Mam pytanie. Co potrzeba a czego nie, gdy auto jest sprowadzane z przeznaczeniem na części?
moga byc niemieckie, francuskie, itp nawet samorobki:D poprostu diagnosta cos musi wpisac
a co do auta na czesci to wydaje mi sieze nic Ci nie potrzebne, wystarczy umowa kupna sprzedazy wrazie "w'" a pozniej to sobie autko rozbierasz i tyle nigdzietego nie zglaszasz, tak mi sie wydaje, ale moze niech ktos to lepiej wytlumaczy