Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 PP - B3] problem z gaźnikiem Pierburg 2E-E, nastawnik?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Patryko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

[1.6 PP - B3] problem z gaźnikiem Pierburg 2E-E, nastawnik?

Post autor: Patryko » 04 mar 2013, 15:07

Witam. Pół roku temu zakupiłem audiczkę, jestem bardzo zadowolony z kupna lecz ostatnio zostałem zaskoczony ostrym falowaniem obrotów, do 2tyś. Audi zasilane jest też podtlenkiem gazu hehe. Na PB jak i LPG faluje tak samo. Doszedłem że jest coś nie tak z nastawnikiem gaźnika raczej ponieważ gdy wcisne troche ten bolec od nastawnika to silnik spada z obrotow. Przekonany jestem też ze pali wiecej PB, zdecydowanie wiecej. Gaźnik to nieszczęsny pierburg 2ee ;/. Wyprobowałem też czy nastawnik reaguje na odłączenie wtyczki (7mio pinowa), otóż silnik sobie pracuje i gdy odlacze wtyczke od nastawnika to nic nie reaguje. Teraz pytanie czy szukać kompletnego gaźnika (używka oczywiście) czy oddać nastawnik do regeneracji? przy tym gaźniku było już coś grzebane, widać że był wyciagany.

michalsand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lis 2011, 19:22
Lokalizacja: Kielce

Post autor: michalsand » 06 mar 2013, 22:27

Rok temu miałem podobną sytuację, do falowania obrotów dochodziło jeszcze gaśnięcie na luzie. Po niedługim zastanowieniu podjąłem decyzje o swapie na webbera, do dziś nie mam żadnych problemów z gaźnikiem. Dodatkowo pali 8l LPG/100km. Więc jeśli masz chwilę czasu i ochoty to polecam takie rozwiązanie, bo wyjdzie na lepsze.
A co do nastawnika to ja bym regenerował. W używce może bedziesz miał kolejny styrany nastawnik, który padnie po tygodniu.
Regeneracja z tego co pamiętam maks 150zł.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 06 mar 2013, 22:50

Patryko, Możesz jeszcze sprawdzić gumę pod gaźnikiem, czy nie przepuszcza powietrza.

Patryko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Patryko » 06 mar 2013, 23:31

michalsand, Czytałem na pewnym forum że użytkownik b3-ki miał ten sam problem i założył właśnie gaźnik weber'a, oczywiście zadowolony z decyzji ale ja jednak nie mam czasu za bardzo i nigdy nie podejmowałem się przeróbek tego typu. Póki co zdecydowałem zakupić używany gaźnik(może przyjdzie jeszcze w tym tygodniu). Gwarancję rozruchową sprzedawca daje i twierdzi że jest w 100% sprawny(zdemontowany z golfika 1.6). Założę i mam nadzieję że bedzie służył. Myślałem oczywiście też o regeneracji nastawnika, jak pisałeś aczkolwiek czytałem przeróżne opinie na temat regeneracji, chodzi o to że zregenerowane nastawniki wracały do użytkowników po czym działo się to samo co przed regeneracją lub padały po krótkim czasie. Czytałem także wiele postów na temat tego gaźniczka, wiadomości masa.

ryju, guma pod gaźnikiem cała, sprawdzałem na samym początku gdy problem się pojawił.

Gdy zamontuje ten gaźnik co przyjdzie to napisze jak się sprawuje :-)
Pozdrawiam!

michalsand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lis 2011, 19:22
Lokalizacja: Kielce

Post autor: michalsand » 08 mar 2013, 16:34

Ja w swoim garażu ( przy korzystaniu z instrukcji z pewnego forum ) zrobiłem swapa w ciągu 2 dni. Oczywiście nie miałem żadnego doświadczenia w tych kwestiach. Dorobienie kryzy i zdobycie gaźnika, potem przerobienie filtra powietrza żeby do Webera pasował i trochę kombinacji z mieszanką no i... zagrał ;)

Z chęcią będę śledził wątek. Jeśli chciałbyś to mogę sprawdzić czy nie mam czasem jeszcze jakiś części od swojego 2ee.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 mar 2013, 17:38

I tak pewnie długo sie nie nacieszysz tym gaznikiem po prostu ten typ tak ma pewnie już te tematy czytałeś
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
ja po złożeniu z dwóch gazników jednego już sobie dałęm spokój na gazie chodzi ok na paliwie faluje delikatnie także jeśli chcesz mieć spokój na dłużej to tylko przeróbka na webera

Patryko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Patryko » 12 mar 2013, 09:02

Gaźnik przyszedł wczoraj, niestety nie miałem czasu go wymienić. Może w czwartek lub piątek się za to wezmę i napiszę jakie efekty :]. Pozdrawiam.

edit: w sumie to poczekałbym na przyjemniejszą temperaturę ale chyba na to nie ma co liczyć w najbliższych dniach ;-)

[ Dodano: 2013-03-12, 21:36 ]
Witam ponownie. Jednak podjąłem się dziś wymiany gaźnika ;] wszystko poszło sprawnie. Autko odpala bez problemu, obroty nie faluja, utrzymuja sie tak na 950obr/min :] ale co zauważyłem jeszcze "autko chodzi sobie na wolnych obrotach przez chwile, gdy nacisne szybko gaz i puszczę to lubi go czasem tak jakby zdławić i gaśnie, noi czasem podczas jazdy tzn gdy chce sie zatrzymac to obroty spadaja, nie zawsze. Tak się dzieje na benzynie, na gazie jest ok. Co by to mogło byc? Jeszcze jedno, połączenie przez rure, filtru powietrza i kolektora powinno być a raczej ma być szczelne prawda?

[ Dodano: 2013-03-13, 10:30 ]
Jeszcze jedno, autko jak zimne to utrzymuje obroty tak na 500obr, na benzynie a jak chwile pochodzi dopiero przełączam na gaz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl