Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Temperatura Silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

[ABC] Temperatura Silnika

Post autor: Mieszek » 09 mar 2013, 14:03

Witam
Panowie jak to jest z tymi silnikami mam 2.6 V6 i dzisiaj na mieście miałem temp. 100 stopni
To chyba trochę za dużo co tu może być walnięte ?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 09 mar 2013, 20:17

moze termostat do konca sie nie otwiera, albo czujnik w chlodnicy konczy swoj zywot. A wentylator przy jakiej temperaturze ci sie zalacza?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 09 mar 2013, 20:40

a wiec tak : moze byc termostat , czujnik wiatrakow w chlodnicy , uklad zamulony badz zapowietrzony badz chociazby korek walniety zbiornniczka . Przyczyn moze byc duzo paczaj po koleji a zapomnialem jeszcze zegary moga poprostu przeklamywac :-P

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 10 mar 2013, 11:10

Cześć :-) Dobrze by było żebyś napisał co było robione przy aucie ostatnio jeśli było. Hmm sprawdź pod domem po rozgrzaniu silnika czy przy tej temperaturze dolny wąż od chodnicy ma ciut niższą temperaturę od górnego i kiedy załącza się wentylator(przy ilu Celsjuszach) i kiedy przestaje. Następnie czy temperatura nawiewu(nagrzewnicy odpowiada przysłowiowo temperaturze silnika) oraz jeśli posiadasz dodatkowe zegary czy rośnie temp. oleju i czy trzyma poziom. Kiedy i czy w ogóle był zmieniany płyn gdyż niestety on też traci swoje właściwości co może prowadzić do zwiększenia temp, szybszego nagrzewania silnika oraz czy układ jest szczelny według Ciebie. Zgadzam się z moimi przedmówcami bo te wszystkie przyczyny są powodem tego defektu ale jesteśmy ciekawi co napiszesz bo w ten sposób można wykluczyć niektóre z nich.Pozdrowienia :-)

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 11 mar 2013, 08:59

Ja mam AAH i w lecie ta temperatura to norma. Teraz jeżdżę na stosunkowo krótkich odcinkach, nie mieszkam w mieście, więc silnik łapie te 90-95 stopni, ale w lecie 100 stopni miałem bardzo często. Wentylatory się załączają chyba przy 100, a gaśnie przy 97*C - to już wskazania z VAGa, bo czujnik w liczniku raz mi chodzi, a raz nie. Ale temperatura oleju w normie, w stagu temperatury reduktora poprawne. Więc jeśli jeździsz w korkach to wg mnie 100*C to nie jest nienormalnie. Kompresja u mnie sprawdzana, ubywanie płynu się zatrzymało na stanie "minimum". Więc jeśli stoisz sporo w korkach, wentylatory się załączają to bez paniki chyba.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 mar 2013, 09:46

johnybravo pisze:Więc jeśli jeździsz w korkach to wg mnie 100*C to nie jest nienormalnie.
Zgadzam się, w nowszych samochodach przy tej temperaturze wskazówka temperatury stałaby na 90°C aby właściciele nie panikowali jak wskazówka się choć trochę wychyli za 90°C.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 mar 2013, 10:47

To fakt że nie ma co panikować chłopaki ale mnie by to też denerwowało zwłaszcza że każdy ma Swoje przyzwyczajenia.Ja mam podobnie jak w tym poście https://audi80.pl/aah-temperatura-pl ... t77491.htm czyli zima 80/85 lato 90/93 przy 92 załącza mi się wentylator.Przynajmniej na razie tak trzyma i to jest moja norma choć nie zawsze taka była. Najlepiej by było jakby u Niego przekłamywał czujnik temp(wskaźnik) lub czujnik temp przy chłodnicy za późno załącza wentylatory.Ale kolega Mieszek powinien sprawdzić i napisać coś więcej.Pozdrowienia :-)

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl