Mechanik moze i ogarnięty ,ale na pewno nie w tych autach i ich typowych bolączkach Taką "trafną "diagnozę ,mógł postawić tylko ktoś nie mający zielonego pojęcia o tym aucie i jego standardowych wręcz problemach z nastawnikiem Zapomnij o skrzyni ,bo masz dobrą ,a tak na marginesie ,to strzelił byś sobie niezłego babola , zakładając krótką skrzynię od TD ...ciekawe jaką byś miał minę po wymianie tej skrzyni ,jak by ci dalej szarpało ,kikaset złotych poszło by w błoto ... widok miny mechanika po tej robocie bezcenny :mrgreen: Był kiedyś u mnie gościu ,który o mały włos nie zrobił takiej głupoty ze zmianą skrzyni ...tak mu podobni "znawcy " doradzili :roll: na szczęście trafił do mnie i nie wyrzucił w błoto kikuset złotych ,wystarczyło wyczyścić mu indukcyjny nastawnik i "popsuta "skrzynia się naprawiła 8-) . Nastawnik potencjometryczny ci się kończy,a nie skrzynia ...wpadnij to ci w 5 minut przełożę nastawnik na sprawny ,to zobaczysz czy to skrzyniasebos17 pisze:mam taki problem, silnik 1Z skrzynia szarpie w przedziale obrotów od 2 tys do 2,5 tys na prawie każdym biegu.
[B4 1Z] skrzynia BAA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic dodać, nic ująć 8-) Już nie jeden setki złotych wydał niepotrzebnie ,bo na miejscu miał takich doradców zgadywaczy ale jeden woli wydac i nie jechać ,drugi pomyśli przeliczy i przyjedzie i to się nazywa rozsądne myślenie :mrgreen:bozmek pisze:Ja to bym wolał te 200 km bujnąć niż dać grzebać komuś kto nie wie o co chodzi w zetorkach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Błędne diagnozy są gorsze (czytać droższe ) niż ich brak 8-) skrzynia biegów zamiast nastawnika ...drobna różnica
Ostatnio zmieniony 10 mar 2013, 21:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie, dziękuję wszystkim za rady, bardzo je sobie cenię, ale zrozumcie też moja stronę. Dla mnie 80tka służy do pracy a nie do zlotów. Nie chcę nikogo urazić bo wiem co to znaczy kochać auto i o nie dbać - moja kochanka to S8
Mój mechanik zajmuje się wszystkimi moimi autami od lat, łącznie z S8 i odpukać ani razu nie było żadnej wpadki. Nie chcę nikogo ubóstwiać ani usprawiedliwiać, bardzo szanuję sobie ludzi z forum, ich wiedzę oraz wszystko to co zostało tutaj napisane. Sam mocno udzielam się na a8team i wiem co znaczy "dobra rada" w momencie gdy mechanik rozkłada ręce ponieważ albo coś pominął, albo nie miał z tym do czynienia. Dążę do tego, iż audi 80 nie jest autem trudnym w naprawach, jednak zawsze w każdym aucie znajdzie się kilka takich dziwnych tematów, które aby ogarnąć trzeba najpierw poznać.
Dziękuję wszystkim którzy zabrali tutaj głos i podali mi na tacy gotowe rozwiązanie co trzeba sprawdzić. Na dniach zajmę się tym i napiszę czy diagnoza "przez internet" była słuszna
Mój mechanik zajmuje się wszystkimi moimi autami od lat, łącznie z S8 i odpukać ani razu nie było żadnej wpadki. Nie chcę nikogo ubóstwiać ani usprawiedliwiać, bardzo szanuję sobie ludzi z forum, ich wiedzę oraz wszystko to co zostało tutaj napisane. Sam mocno udzielam się na a8team i wiem co znaczy "dobra rada" w momencie gdy mechanik rozkłada ręce ponieważ albo coś pominął, albo nie miał z tym do czynienia. Dążę do tego, iż audi 80 nie jest autem trudnym w naprawach, jednak zawsze w każdym aucie znajdzie się kilka takich dziwnych tematów, które aby ogarnąć trzeba najpierw poznać.
Dziękuję wszystkim którzy zabrali tutaj głos i podali mi na tacy gotowe rozwiązanie co trzeba sprawdzić. Na dniach zajmę się tym i napiszę czy diagnoza "przez internet" była słuszna
Rozmawiałem z mechanikiem, nastawnik był czyszczony i sprawdzany przez Vaga, wygląda że jest OK.
Mechanik opowiadał jak sprawdzał na podnośniku, mówił coś o tym że blokował koło z jednej strony i patrzyli coś z drugiej i że na 100% jest to wina skrzyni biegów bo tak zachowywać się nie może... Nie powtórzę wszystkiego co mówił ponieważ dziwnie opowiada chłop
Szukam skrzyni EEN albo coś innego co by pasowało do 1Z, jakie inne skrzynie na 100% podejdą do 1Z?
MUNIOR, może Ty masz jakąś skrzynię sprawną do tego silnika?
Mechanik opowiadał jak sprawdzał na podnośniku, mówił coś o tym że blokował koło z jednej strony i patrzyli coś z drugiej i że na 100% jest to wina skrzyni biegów bo tak zachowywać się nie może... Nie powtórzę wszystkiego co mówił ponieważ dziwnie opowiada chłop
Szukam skrzyni EEN albo coś innego co by pasowało do 1Z, jakie inne skrzynie na 100% podejdą do 1Z?
MUNIOR, może Ty masz jakąś skrzynię sprawną do tego silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 sty 2012, 08:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
witam , opisuje w tym temacie ponieważ nie chce zakładać nowego. Sprawa wygląda tak ze padła moja skrzynia w 1z o oznaczeniu BAA. Do samego końca śmigała bez zarzutu aż tu nagle zaczęło zgrzytać podczas zmiany biegu, tylko podczas wrzucania 3, co spowodowało nagłe zakleszczenie na biegu wstecznym i uniemożliwiło dalsze poruszanie się samochodem. Dziś po wyciągnięciu skrzyni i wstępnych oględzinach sprzęgła zobaczyłem ze łożysko jest padnięte i na docisku jedna ta blaszka na tzw słoneczku wykrzywiona, natomiast tarcza która porównałem z inna prawie nową o małym przebiegu wygląda identycznie, dodam jeszcze że wydaje mi się ze sprzęgło jest ori bo ma wygrawerowane znaczki audi vw i luk. Ale sprzęgło to mały pikuś że tak powiem, po dalszym rozebraniu skrzyni i ściągnięciu obudowy gdzie jest ten cały mechanizm z zębatkami, wypadły resztki synchronizatora. Przejrzałem jak to wygląda i wydaje mi się ze brakuję tylko jednego synchronizatora, obecnie jest 5 bo 6 został zmielony. Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce brakującego synchronizatora http://img163.imageshack.us/img163/3797/20032013169.jpg
Moje pytanie brzmi czy da rade wymienić tylko ten jeden synchronizator, bo wydaje mi się że może wystarczy ściągnąć łożysko i to duże kółko zębate,żeby włożyć nowy synchronizator. Jeszcze jak by ktoś posiadał jakiś schemat tej skrzyni był bym wdzięczny.
Moje pytanie brzmi czy da rade wymienić tylko ten jeden synchronizator, bo wydaje mi się że może wystarczy ściągnąć łożysko i to duże kółko zębate,żeby włożyć nowy synchronizator. Jeszcze jak by ktoś posiadał jakiś schemat tej skrzyni był bym wdzięczny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 sty 2012, 08:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 sty 2012, 08:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: