[B4 ABT LPG BRC] Nie przełącza elektrozaworów
[B4 ABT LPG BRC] Nie przełącza elektrozaworów
Witam
Dzisiaj rano odpaliłem jak zawsze na benzynie, dałem gazu przełączył mi na gaz i zgasł.
Okazało się że przy przełączaniu nie słychać tego "kliknięcia" elektrozaworów.
Czy możliwe że na przełączniku coś nie łączy ?? (klika dni wcześniej coś pykało przy przełączniku podczas jazdy)
Ostatnio też tankowałem na innych stacjach.
Dzisiaj rano odpaliłem jak zawsze na benzynie, dałem gazu przełączył mi na gaz i zgasł.
Okazało się że przy przełączaniu nie słychać tego "kliknięcia" elektrozaworów.
Czy możliwe że na przełączniku coś nie łączy ?? (klika dni wcześniej coś pykało przy przełączniku podczas jazdy)
Ostatnio też tankowałem na innych stacjach.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Instalacja BRC. (nie sekwencyjna)
Co do pomiarów to dysponuję multimetrem ale nie bardzo wiem jak sprawdzić masę. Czy mam ustawić na woltomierz czy omomierz ??
Napięcia raczej nie podam (w sumię trochę się boję majstrować przy butli)
[ Dodano: 2011-02-09, 13:53 ]
Znalazłem przyczynę. Wtyczka od wiązki kabli podłączana do przełącznika była strasznie upalona, że aź się rozsypała.
Tylko jak ją teraz wymienić ?
Co do pomiarów to dysponuję multimetrem ale nie bardzo wiem jak sprawdzić masę. Czy mam ustawić na woltomierz czy omomierz ??
Napięcia raczej nie podam (w sumię trochę się boję majstrować przy butli)
[ Dodano: 2011-02-09, 13:53 ]
Znalazłem przyczynę. Wtyczka od wiązki kabli podłączana do przełącznika była strasznie upalona, że aź się rozsypała.
Tylko jak ją teraz wymienić ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja widzę takie rozwiązania:pablosz pisze:Znalazłem przyczynę. Wtyczka od wiązki kabli podłączana do przełącznika była strasznie upalona, że aź się rozsypała.
Tylko jak ją teraz wymienić ?
1. Zdobyć wiązkę z wtyczką taką samą jak od twojego przełącznika. Uciąć nową i starą wiązkę blisko wtyczki i przylutować nową wtyczkę do reszty twojej starem wiązki.
2. Wymodzić z czegoś podobną wtyczkę. Podobne idą do zasilacza komputerowego tylko szersze ale bez problemu da się zwęzić nożem.
3. Przylutować kable prosto do przełącznika.
4. Zdobyć nową wtyczkę z nowymi blaszkami do zaciśnięcia na kabel.
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
witam, ostatnio jak odpalałem samochód to na elektrozaworze który przełącza z benzyny na gaz i na odwrót leżał młotek i przy odpalaniu coś się zaiskrzyło przy tym. I teraz mam taki problem że nie mogę przełączyć na benzynę. Co mogło się stać? Jakiś bezpiecznik może od tego jest czy coś? Poradźcie. Z góry dzięki za pomoc. Instalacja brc I albo II generacja, samochód na gaźniku.
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź czy masz plus i masę na tym elektrozaworze przy pracy na benzynie (albo na gazie, ale z tego co pamiętam powinien być na nim prąd przy pracy na Pb). Jak nie będzie prądu, sprawdź czy jest przejście do przełącznika bo może styk się wypalił albo kabel. W najgorszym wypadku upaliłem coś wewnątrz przełącznika.
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
Jeżeli dodatkowy bezpiecznik od LPG jest cały, to posprawdzaj resztę bezpieczników w skrzynce. Zasilanie musi skądś pochodzić.
Przejście to sprawdzenie kabla z jednego na drugi koniec czy jest cały (np. multimetr lub żarówka) lub przełącznika czy pojawia się napięcie po przełączeniu. Prościej już się nie da wytłumaczyć.
Przejście to sprawdzenie kabla z jednego na drugi koniec czy jest cały (np. multimetr lub żarówka) lub przełącznika czy pojawia się napięcie po przełączeniu. Prościej już się nie da wytłumaczyć.
Sprecyzuj opis nie świeci się kontrolka na przełączniku, czy nie pracuje pompka paliwa.I teraz mam taki problem że nie mogę przełączyć na benzynę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W PP jest mechaniczna pompka paliwa. Jeśli prąd nie dociera do elektrozaworu benzyny można go ręcznie odkręcić pokrętłem na jego spodzie. Tylko jak przełączysz na gaz to będzie chodził na gazie i benzynie.
Sprawdź czy pojawia się plus na kablu od tego elektrozaworu do maską, jeśli nie to sprawdź ten kabel przy przełączniku, jeśli przy przełączniku nie będzie to uszkodziłem przełącznik.
A palą się kontrolki na przełączniku? Ale przewiduje że tak bo możesz odpalić na gazie.
Sprawdź czy pojawia się plus na kablu od tego elektrozaworu do maską, jeśli nie to sprawdź ten kabel przy przełączniku, jeśli przy przełączniku nie będzie to uszkodziłem przełącznik.
A palą się kontrolki na przełączniku? Ale przewiduje że tak bo możesz odpalić na gazie.
to gaźnik więc pompka paliwa pracuje cały czas.marbaj pisze:czy nie pracuje pompka paliwa.
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel