Witam,
wiem, że to forum audi80, ale samochód to samochód stąd piszę tutaj jako, że wrosłem tutaj
Mam problem z E46. Mianowicie drażniąco piszczy któryś osprzęt lub/i napinacz paska wielorowkowego. Dźwięk nagrałem i zamieszczam link do filmiku. Może ktoś z Was przerabiał już w życiu podobny dźwięk w Audi, BMW lub innym pojeździe podobnie zbudowanym.
http://youtu.be/ATC9lv-VcZY
Dodam, że wymieniłem już pompę wody, jedną plastikową rolkę, tą przy alternatorze. W alternatorze wymieniłem łożyska, ale nie jestem pewny czy dobrze to wyszło bo nie jest za cichutki. Postaram się wrzucić dźwięk samego altka. Aha, i pasek też jest nowy. Próbowałem osłuchać elementy, ale podobny dźwięk dochodzi z alternatora i pompy wspomagania (są bardzo blisko i mają chyba jedno mocowanie do bloku więc szum może się rozchodzić).
Nadmieniam, że po zdjęciu paska od alternatora/pompy wody/wspomagania szumu nie ma.
Ma ktoś jakieś pomysły?
[BMW E46 318 M43] Szum, gwizd, wycie - osprzęt, ale co?
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
W zasadzie to ten gwizd pojawił się sam. Wymieniłem pompę wody, bo robiłem trochę z chłodzeniem, bo miałem wyciek z tyłu silnika spod plastikowego króćca. Pompę wody wymieniłem bo myślałem, że ten szum to ona i z przodu też troszkę ciekł, ale jak się okazało to z węża. Potem łożyska i szczotki w altku i przy okazji plastikowe kółko.
Dźwięk początkowo był słyszalny tak ok. 2500 obr a teraz to już nawet od 1500. Dziś na kanale wysłuchałem, że to chyba pompa wspomagania, ale co dziwne nie słychać charczenia czy pisku na skręcie - kierownica co prawda dosyć ciężko chodzi.
Ehh te BMKi, a zwłaszcza ich chłodzenie.
Dźwięk początkowo był słyszalny tak ok. 2500 obr a teraz to już nawet od 1500. Dziś na kanale wysłuchałem, że to chyba pompa wspomagania, ale co dziwne nie słychać charczenia czy pisku na skręcie - kierownica co prawda dosyć ciężko chodzi.
Ehh te BMKi, a zwłaszcza ich chłodzenie.
Starym sposobem to sprawdź... weź stetoskop (to czym lekarz bada) i dostaw do pompy wspomagania i będziesz słyszał dokładnie
Na mój rozum, jak wymieniłeś wszystko i nowy pasek dałeś... w sumie mogłeś go za bardzo niapiąć, po drugie jak za bardzo napiąłeś go to pompa wspomagania się odezwała. Miałem napisać ci to od razu ale stwierdziłem, że lepiej zapytać kiedy się to pojawiło... Sprawdź to i daj znać co i jak.
Na mój rozum, jak wymieniłeś wszystko i nowy pasek dałeś... w sumie mogłeś go za bardzo niapiąć, po drugie jak za bardzo napiąłeś go to pompa wspomagania się odezwała. Miałem napisać ci to od razu ale stwierdziłem, że lepiej zapytać kiedy się to pojawiło... Sprawdź to i daj znać co i jak.