[b4 1z] tdi słaba moc
[b4 1z] tdi słaba moc
Witam. Jestem nowy na forum jednak wiem że podobne tematy były poruszane, mechanikiem nie jestem[dopiero sie douczam..sam] więc czasami ciężko mi zrozumieć o czym panowie piszą. Mam taki problem z 80tką 1.9 tdi silnik 1z na boshu. Jak rusze dynamicznie to autko idzie ale tak w okolicach 3500 obrotów pedał w podłoge a on jakby chciał a nie mógł. poza tym na każdym biegu przy spokojnej jeździe w okolicach 1300-1500 pojawia sie dziura, tzn trzymam gaz na tym samym poziome bądź delikatnie przyśpieszam a silnik zachowuje się jakbym wrzucił luz.. odpuszczam minimalnie gaz dodaje więcej i jedzie dalej ale nadal tylko do 3500/3700. jak mówię nie jestem mechanikiem, patrzyłem pod mache w wężykach są jakby bąbelki powietrza chyba.. tak to wygląda.. dodam że to mój pierwszy diesel wcześniej same benzyniaki... będę wymieniał w tym miesiącu filtry więc może to pomoże chociaż sam nie wiem. Z góry dziękuję za pomoc/pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 17:12 przez pauwer, łącznie zmieniany 3 razy.
Koniecznie wymień filtry i zlikwiduj powietrze w paliwie, bo jego tam być nie może.
Dodatkowo polecam użycie wyszukiwarki - na tym forum znajdziesz już bardzo dużo podobnych przypadków z których wysnujesz wnioski.
Najlepszym rozwiązaniem jest diagnostyka VAGiem. Napisz który masz rok tego pocisku - rozchodzi się głównie o typ nastawnika, potencjometryczny, czy indukcyjny. Ew. wrzuć fotkę obudowy filtra powietrza z przepływką.
Dodatkowo polecam użycie wyszukiwarki - na tym forum znajdziesz już bardzo dużo podobnych przypadków z których wysnujesz wnioski.
Najlepszym rozwiązaniem jest diagnostyka VAGiem. Napisz który masz rok tego pocisku - rozchodzi się głównie o typ nastawnika, potencjometryczny, czy indukcyjny. Ew. wrzuć fotkę obudowy filtra powietrza z przepływką.
heh... do nowych ten pocisk nie należy 92r. Patrzyłem po wyszukiwarce ale niektóre nazwy dla mnie są jak czarna magia, może to głupie ale nawet nie jestem pewien co to vag.. aut miałem sporo ale dopiero teraz zaczołem sę interesować mechaniką więc jeszcze duuużo przede mną...a co do powetrza.. to jak je zlikwidować.. podokręcać czy jak.. sorry ale na razie jestem jak dziecko we mgle.. filtry zmienię na pewno już nie długo tydzień dwa, kupiłęm zresztą to autko po to by było z niego coś długowiecznego
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Jak zlikwidować powietrze? Zlokalizować dojście powietrza najprościej mówiąc ;p
Wymień filtry poskręcaj dobrze i potem zaczniesz szukać jeśli objawy będą dalej.
Nie wiem ile na tej turbince można wyciągnąć ale wiedz, że to już koniec/blisko końca jej zakresu działania dające dobre rezultaty.
Posiadasz stary osprzęt do tego silnika prędzej czy później zacznie o sobie przypominać stary wysłużony nastawnik potencjometryczny ale na razie zajmijmy się czym innym.
Podpięcie pod vaga w Twoim przypadku da nam kąt wtrysku, dawkę paliwa i jeszcze kilka innych podstawowych rzeczy. Logów dynamicznych nie masz co robić bo to nic nie da. Ciśnienie w dolocie możesz sprawdzić podpinając najlepiej manometr z wężykiem do dolotu - jest tam miejsce zaślepione krućcem.
Wymień filtry poskręcaj dobrze i potem zaczniesz szukać jeśli objawy będą dalej.
Nie wiem ile na tej turbince można wyciągnąć ale wiedz, że to już koniec/blisko końca jej zakresu działania dające dobre rezultaty.
Posiadasz stary osprzęt do tego silnika prędzej czy później zacznie o sobie przypominać stary wysłużony nastawnik potencjometryczny ale na razie zajmijmy się czym innym.
Podpięcie pod vaga w Twoim przypadku da nam kąt wtrysku, dawkę paliwa i jeszcze kilka innych podstawowych rzeczy. Logów dynamicznych nie masz co robić bo to nic nie da. Ciśnienie w dolocie możesz sprawdzić podpinając najlepiej manometr z wężykiem do dolotu - jest tam miejsce zaślepione krućcem.
Walka z powietrzem bywa żmudna. Trzeba dobrze poskręcać opaski, ale żeby nie przegwałcić. Jak będziesz wymieniał filtr to daj nowy oring do podgrzewacza - tamtędy często zaciąga.
Niestety masz tzw. Boscha więc diagnostyka na niewiele się zda, ale zawsze coś.
Najpierw filtr + nowe opaski + oring.
Wtedy będziemy myśleć dalej.
1300 rpm to trochę mało - na takich obrotach się tym nie jeździ. Z moich obserwacji jak miałem 1z to tak 1600rpm trzeba mieć żeby się kulturanie zachowywał. To nie jest merc w123.
Niestety masz tzw. Boscha więc diagnostyka na niewiele się zda, ale zawsze coś.
Najpierw filtr + nowe opaski + oring.
Wtedy będziemy myśleć dalej.
1300 rpm to trochę mało - na takich obrotach się tym nie jeździ. Z moich obserwacji jak miałem 1z to tak 1600rpm trzeba mieć żeby się kulturanie zachowywał. To nie jest merc w123.
no właśnie dzisiaj wymieniłem filtr paliwa, nie mam sie na razie jak rozpędzić by sprawdzić czy pomogło ale powietrze widziałem w rurce z podgrzewacza właśnie i dziś mimo że solidnie poskręcałem wydawało mi się że nadal są bąbelki ale było już szarawo i mało widziałem, jutro zajrzę raz jeszcze. A jeśli chodzi o oring przy rurce od podgrzewacza to gdzie on ma być? bo w sumie chyba takowego u siebie nie zauważyłem, opaski są ok, a jeśli chodzi o 1300 to miałem na myśli że np. przy spokojnej jeździe zmiana biegu z 2 na 3, delikatnie posługując się gazem on w tych obrotach [1300-1500] na chwlkę znika, trzeba dodać żwawiej gazu. Sam nie wiem.. wcześniej same benzyniaki więc z dieslami nie mam doświadczenia. Ale dzięki za podpowiedzi, kombinuję dalej
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 14:15 przez pauwer, łącznie zmieniany 1 raz.
chyba już wszystko poprawiłem, wydawało mi się że chodziło o nadmierną ilość zapytajników w temacie, ale zaspany już byłem...PieterB pisze:pauwer, czego nie zrozumiałeś w moim poście wyżej :!: :?:
no to też, a popatrz teraz, tagi czyli nawiasy kwadratowe!
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 17:13 przez pauwer, łącznie zmieniany 1 raz.