Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] ciężko odpala, przerywa, szarpie ale nie zawsze.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mowad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:44

[B3 1.8 PM] ciężko odpala, przerywa, szarpie ale nie zawsze.

Post autor: Mowad » 19 mar 2013, 06:50

Witam, pacjent to silnik 1.8 na monowstrysku. Kupilem niskobudzetowy samochod i jak mozna bylo sie spodziewac sa z nim problemy ;)

samochod zle zapala, odpali i zaraz zgasnie, trzeba dlugo krecic, nawet jak juz sie wydaje ze zapalil trzeba kilka sekund jeszcze krecic rozrusznikiem zeby zapalil, w koncu zaczyna pracowac na ok 600rpm i powoli obroty rosna do 1100, pracuje jakby nie chodzin na wszystkie cylindry. Podczas jazdy szarpie, przerywa, po wcisnieciu gazu w podloge to tak jakby zupelnie gasl bo nie ma zupelnie mocy, dzieje sie tak niezaleznie czy jest zimny czy cieply, na cieplym jedynie latwiej zapala. Co ciekawe raz na kilka odpalen wszystko chodzi jak nalezy, nic nie przerywa, nie ma problemow z przyspieszeniem...
Samochod ma tez lpg, na ktorym dziala zawsze bez problemow *choc nie wiem jak na nim zapala, bo nie probowalem), wiec chyba uklad zaplonowy mozna wykluczyc.

Korzystajac z szukajki na forum i idac za radami wymienilem na wszelki wypadek juz swiece, przewody, kopulke, palec, czujnic temp dla ecu (poprzedni wlasciciel powkrecal byle jakie czujniki zeby tylko zapchac dziury), po wymianie czujnika zaczal sie odzywac nastawnik przepustnicy, w sensie takim ze po podlaczeniu wtyczki slychac ze sie przestawia, wczesniej byla cisza. Oprocz tego wymienilem jeszcze sonde lambda, bo na nia wskazywaly bledy blyskowe. Teraz mi pokazuje blad 2343 - sklad mieszanki przy granicznych wartosciach, ale sonda dobra... Praktycznie po kazdej wymianie jakiegos elementu silnik dziala jak nalezy, ale tylko jeden dzien a potem problem wraca.

Do wymiany mi zostal chyba caly wtrysk albo pompa paliwa, ale kupilem juz zegray z allegro ktore okazaly sie wiekszym szrotem niz moje wiec wtrysk od handlarza pewnie tez nie bedzie dzialac...

A i nie wiem czy ma to jakies znaczenie, ale czasami silnik przy dluzszej jezdzie ma obroty ok 1300 i wtedy w trakcie jazdy, np dojezdzajac do skrzyzowania puszcze gaz to pedal jakby z opoznieniem odbija z takim stuknieciem, jak odbije to mam znow obroty ok 1000, podejrzewam ze gdzies linka sie klinuje i nie ma to nic wspolnego z moim problemem, ale wole napisac, bo moze akurat ma to znaczenie...

Bede wdzieczny za jakies sugestie co jeszcze mozna sprawdzic/wyczyscic nie pakujac sie w koszta.

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 19 mar 2013, 08:54

Z tego co mówisz to dzieje sie to na benzynie,rozumiem ze jak wciskasz gaz do brak mocy[dławi sie]Do wymiany prawdopodobnie sam wtrysk a dokładniej regulator cisnienia paliwa.Nowy to koszt ok 700zł,ja założyłem używany i najlepsze jest to że z golfa3 z silnika 1,4 i moja bestia chodzi jak talala.U mnie była już taka sytuacja że wogóle nie palił,odłączyłem elektrycznie wtrysk i auto zagadało od kopa,po prostu go zalewało.

Mowad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:44

Post autor: Mowad » 19 mar 2013, 21:07

Dzieki za sugestie, na wszelki wypadek dzis odlaczylem wszystkie wtyczki od wtrysku, wypsikalem wd40, podlaczylem na nowo, przy okazji chcialem sprawdzic opornosc na tej wtyczce od czujnika polozenia przepustnicy. Albo zle mierze (pierwszy raz w zyciu) albo zupelnie nic nie wykazuje pomiedzy kolejnymi pinami czujnika niezaleznie od polozenia przepustnicy. Jednak jak przyloze koncowki multimetra do byle czego co przewodzi prad to jakies tam wartosci pokazuje wiec chyba multimetr mam dobrze ustawiony.
Jednak jak podpinam ta wtyczke na przekrecowym zaplonie to cos tam slychac ze minimalnie pracuje silniczek krokowy (czy jak to sie nazywa?), wiec jakas reakcja na wtyczke jest.
Jak odpale bez podpietej tej wtyczki to mam wyzsze wolne obroty i swieci mi sie na zegarach kontrolka ssania/swiec zarowyc, nie probowalem tak jechac, na postoju bez tej wtyczki wkreca sie na obroty calkiem przyzwoicie, z podpieta wtyczka przerywa.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 20 mar 2013, 10:29

Dziwne, bo w PM nie ma takiej kontrolki przynajmniej u mnie.

Mowad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:44

Post autor: Mowad » 20 mar 2013, 10:31

Zmienilem zegary bo w starych mialem zlamana plytke ze sciezkami i w syarych wogole nie mialem w tym miejscu zarowki, tu byla wkrecona wiec zostawilem i okazalo sie ze swieci.

[ Dodano: 2013-03-24, 16:38 ]
Co prawda pomocy na forum nie uzyskalem, ale moze komus kiedys sie przyda jesli bedzie mial podobny problem, oto co bylo nagrzebane przez poprzedniego wlasciciela, wiec to by wypadalo posprawdzac:
- zly czujnik temperatury podajacy sygnal na ecu
- potencjometr przepustnicy przy pomiarze nie pokazywal zadnego oporu, rozlozylem, podgialem blaszki (folie?) w srodku, zlozylem i opor jest jak nalezy, cos widocznie nie laczylo, albo laczylo czasami i dlatego raz dzialal jak nalezy a raz nie
- rozkrecilem silniczek krokowy zgodnie z instrukcja na forum (a nawet bardziej) i okazalo sie ze ktos to wczesniej juz rozkrecal i zle zlozyl (ten trzpien w ksztalcie + wchodzi w okreslonej pozycji bo z jednej strony jest grubszy, u mnie ktos zlozyl na chama i silniczek potrafil to przesuwac w bardzo niewielkim zakresie), wyczyscilem, przesmarowalem, zlozylem jak powinno byc zlozone i dziala, silnik pieknie trzyma obroty ok 1000rpm czy to na gazie czy paliwie.

Jedyne czego jeszcze nie wyeliinowalem calkowicie to szarpania na paliwie na zimnym silniku, na cieplym chodzi juz idealnie. Odpala tez juz bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl