[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
Wiedz nigdy za wiele a z mechaniki to już całkiem
powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Ostatnio jak z jednym z forumowiczów VAGowalismy mojego AFNa to powiedział że turbo mi nie równo pracuje tzn pompuje tak falowo że raz więcej potem mniej zaraz znowu mocniej. Dla mnie tam się zbiera fajnie tym bardziej po chipie ale on na vagu to sprawdził i mówil żebym sprawdził szczelność przewodów ciśnieniowych i zawór N75. Mam w planach to sprawdzić jak się ociepli. Ciśnieniowe to już wiem jak sprawdzić a N75? Może coś jeszcze być przyczyna falowań?
powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Ostatnio jak z jednym z forumowiczów VAGowalismy mojego AFNa to powiedział że turbo mi nie równo pracuje tzn pompuje tak falowo że raz więcej potem mniej zaraz znowu mocniej. Dla mnie tam się zbiera fajnie tym bardziej po chipie ale on na vagu to sprawdził i mówil żebym sprawdził szczelność przewodów ciśnieniowych i zawór N75. Mam w planach to sprawdzić jak się ociepli. Ciśnieniowe to już wiem jak sprawdzić a N75? Może coś jeszcze być przyczyna falowań?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 21:37 przez krzyzyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pchają to do zwykłej gruszki sterującej zwykłą turbiną,gdzie gruszka otwiera klapkę WG a ssą w turbinie ze zmienną geometrią ,bo tam gruszka jest na podciśnienie i jest wciągana ...zasadnicza różnica w działaniu 8-) A kierownice stają zwykle z tego samego powodu ,jazda na krótkich odcinkach ,na niedogrzanym silniku ,siłą rzeczy taka jazda musi być zamulająca ...skład spalin jest wtedy mało ciekawy ,co widać po końcówce wydechu i ten cały syf zalepi wczesniej czy pużniej kierownice spalinkrzyzyk pisze:ale one mają pachac ciśnienie ą nie ssac raczej. Jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.k3llys pisze:krzyzyk, ściągnij wężyk przytkaj palcem i sprawdź czy Ci się przysysa, jak nie to masz gdzieś nieszczelny.
Dzieki myster o to właśnie mi chodziło. Czyli powinno być słychać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
hmm...jak faktycznie faluje ,to coś to powoduje ...za wielkiego doświadczenia ze zmienną geometrią nie mam ,bo raczej rzadko przy tym grzebie ,a sam na szczęście nie posiadam Przy zwykłej turbinie jest prosta sprawa ,albo nieszczelny dolot ,albo niesprawna gruszka ,albo węzyki do n75 ,albo sam n75 i tyle ,to wszystko można moment sprawdzić i wykluczyć bądż potwierdzić ...Przy zmiennej geometri dochodzi do tego jeszcze pompa vacum wytwarzająca podciśnienie ,no i nieszczęsne kierownice i już mamy kichę,bo pompy vacum bez odpowiedniego manometru nie sprawdzimy ,a jak stwierdzimy że kierownice stoją to mamy pas...bo nic sie z tym na szybko nie da zrobićkrzyzyk pisze: kolego MUNIOR a możesz się wypowiedziec na temat mojego poprzedniego postu tego odnośnie falujacej pracy turba? (ja tego nie zauważyłem ale pod kompem podobno wyszło i też spóźniona reakcja na gaz)
ok WIELKIE dzięki wgłębie się bardziej w temat sprawdzę przewody podcisnieniowe i n75. Jak nie odczuje różnicy to zostawię bo i tak przyzwoicie dla mnie ciągnie i banan na twarzy jest :mrgreen: ale to dopiero jak przyjdą roztopy bo mam dość grzebania na mrozie pod chmurka po wczorajszej wymianie nagrzewnicy w pasku b3 :evil: jeszcze raz dzięki, mądrych ludzi to i miło posłuchać
Witam Koledzy.
Mam pytanie, ponieważ wpadła mi w łapy turbina od 2,5 tdi peugeota jakieś dostawczego, i się zastanawiam czy jakby pokombinować to coś dało by radę wyrzeźbić.
Mody jakie już zostały wykonane: Audi 80 B4 avant tdi 1995 rok pierburg.
wtryski 205 afn.
komputer 16bit
virus from Kostrz!!!
Wolna odma.
katalizatora nie ma.
Ogólnie fajnie się zbiera.
w Planach na lato fmic. od frontery.
I nastawnik do czyszczenia.
Pytanie: 1
Czy dać sobie spokój z tą turbawą? ile na oko to może wypluć koni ?
pyt: 2
Czy zmieniać kolektor na awx i rzeźbić z inna turbiną ?
pyt: 3 Czy zostawić t15 dołożyć wtryski np 210 ael ? bądź 216 ?
MOC W JAKĄ CELUJEMY to 150 - 160 km nie więcej. Proszę o jak najdokładniejszą pomoc.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Mam pytanie, ponieważ wpadła mi w łapy turbina od 2,5 tdi peugeota jakieś dostawczego, i się zastanawiam czy jakby pokombinować to coś dało by radę wyrzeźbić.
Mody jakie już zostały wykonane: Audi 80 B4 avant tdi 1995 rok pierburg.
wtryski 205 afn.
komputer 16bit
virus from Kostrz!!!
Wolna odma.
katalizatora nie ma.
Ogólnie fajnie się zbiera.
w Planach na lato fmic. od frontery.
I nastawnik do czyszczenia.
Pytanie: 1
Czy dać sobie spokój z tą turbawą? ile na oko to może wypluć koni ?
pyt: 2
Czy zmieniać kolektor na awx i rzeźbić z inna turbiną ?
pyt: 3 Czy zostawić t15 dołożyć wtryski np 210 ael ? bądź 216 ?
MOC W JAKĄ CELUJEMY to 150 - 160 km nie więcej. Proszę o jak najdokładniejszą pomoc.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Witam. Mam podobny dylemat jak kolega NOWOSZ, aktualnie mam Pierburg, wtryski 0,210 pompa AFN, bez kata, program zrobiony przez kostrza, w planach mam założyć FMIC od frontery ( już kupiony) i powoli przygotowuję drugą głowicę ( porting, powiększanie i polerownie kanałów) i być może wskoczy od razu wałek rozrządu AAZ.
Teraz pytanie, czy lepiej zostać przy turbie T15 dmuchnąć 1.4bara i na fmic będzie chodzic dobrze? Czy dać trochę większe turbo, żeby był większy przelot i nie było te turbo tak męczone? Jaka byłaby opcja z turbo, nie chcę się bawić w VTG więc zostałbym w WG. Jak podpasowałoby turbo od 2.5 Tdi 140Km? Nie za późno będzie wstawać?
Teraz pytanie, czy lepiej zostać przy turbie T15 dmuchnąć 1.4bara i na fmic będzie chodzic dobrze? Czy dać trochę większe turbo, żeby był większy przelot i nie było te turbo tak męczone? Jaka byłaby opcja z turbo, nie chcę się bawić w VTG więc zostałbym w WG. Jak podpasowałoby turbo od 2.5 Tdi 140Km? Nie za późno będzie wstawać?
brabus124, jeśli już turbo od 2.5TDI to nie od AEL'a tyolko od słabszego brata AAT, tak dobrze widzisz, w AAT była wieksza turbina niż w AEL'u.
w AAT max moment jest w granicach 1800-2200rpm więc w 1Z'cie powinno zacząć pompować w okolicach 2200-2500rpm ale za to do końca obrotomierza nie będzie zadyszki jesli program będzie odpowiednio wymodelowany.
nie złą opcję CIEPEK na VW golfie wymyślił z turbo od BMW 2,5TDS.
w AAT max moment jest w granicach 1800-2200rpm więc w 1Z'cie powinno zacząć pompować w okolicach 2200-2500rpm ale za to do końca obrotomierza nie będzie zadyszki jesli program będzie odpowiednio wymodelowany.
nie złą opcję CIEPEK na VW golfie wymyślił z turbo od BMW 2,5TDS.
arwam, Jeśli już, to chciałbym pójść na kompromis, żeby turbo nie wstawało zbyt późno ale też nie dostawało po tyłku przy doładowaniu 1.3-1.4 bara oraz żeby nie dławio tak wylotu spalin co czuć przy T15. Nie celuje w duże moce, myśle że do 150km i może 330Nm jeśli się uda. Jeśli od AELa miałoby wstawac wcześniej, to chba zdecydowałbym sie na tą. Tam jest k14? możesz podać linka do tego kolegi z turbo od TDS?