[JN 1,8 80] planowanie głowicy
[JN 1,8 80] planowanie głowicy
Witam
Zmieniam własnie głowice do swojego 1,8 JN z ABK i będe planował tą głowice może wiecie ile mm moge splanować zeby było ok .??
Pozdrawiam
Zmieniam własnie głowice do swojego 1,8 JN z ABK i będe planował tą głowice może wiecie ile mm moge splanować zeby było ok .??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 mar 2013, 06:46 przez Fatman94, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Sprawdź najpierw ta głowicę czy jest prosta. Planowanie głowicy to ostateczność, zwykle robi się tylko szlif. Planowanie jest zwykle stosowane w celach tuningowych aby zwiększyć stopień sprężania. Jeśli masz czujnik spalania stukowego to taką głowicę możesz splanować o ok. 1mm, a sprężanie wyniesie wtedy jakieś 11:1, a wtedy troszkę więcej mocy
1mm tak? a ile wcześniej była już szlifowana, planowana...Audi Sport pisze:Jeśli masz czujnik spalania stukowego to taką głowicę możesz splanować o ok. 1mm, a sprężanie wyniesie wtedy jakieś 11:1, a wtedy troszkę więcej mocy
Oczywiście można ja planować o ile wiesz jaka jest jej wysokość nominalna a obecna.
Polecam Porting głowicy do tego dotarcie gniazd zaworowych i nowe uszczelniacze.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
???konrad81 pisze:1mm tak? a ile wcześniej była już szlifowana, planowana...
To oczywista oczywistość przecież, aby sprawdzić czy już polaczki nie grzebały :mrgreen:konrad81 pisze:Oczywiście można ja planować o ile wiesz jaka jest jej wysokość nominalna a obecna.
Popieram. Szału z mocą nie będzie ale będzie czuć różnicękonrad81 pisze:Polecam Porting głowicy
Planowanie głowicy podnosi sprawność silnika, podniesienie stopnia z 8 na 9 zwiekszamy sprawność o 3%, dalej z 9 na 10 zyskujemy 2%, z 10 na 11 2%. Sprawność silnika wynosi od 30 do 40% także dla silnika który ma 100 KM ze stopniem sprężania 8 planujemy głowicę na stopień 9 i teoretycznie powinniśmy uzyskać coś kolo 109KM.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
I to jest rzeczowa odpowiedź <ok>turbofin pisze:Planowanie głowicy podnosi sprawność silnika, podniesienie stopnia z 8 na 9 zwiekszamy sprawność o 3%, dalej z 9 na 10 zyskujemy 2%, z 10 na 11 2%. Sprawność silnika wynosi od 30 do 40% także dla silnika który ma 100 KM ze stopniem sprężania 8 planujemy głowicę na stopień 9 i teoretycznie powinniśmy uzyskać coś kolo 109KM.
turbofin, Czyli jak moje 3A ma w seri 113 PS(tyle miało kiedy z fabryki wyjechało), a jak zwiększe stopień sprężania z 10:1 do 11:1 to powinienem uzyskać ok 116-120 PS ? Dobrze to liczę ?
Jak by planowanie głowicy dawało taki skutek, to wszyscy by mieli rakiety. Owszem planowanie zwiększa ciśnienie, ale zarazem zmniejsz komorę spalania i jak by to ująć z wielkiego ciśnienia jest małe psyk. Oczywiście delikatne liźnięcie (dotarcie) jak najbardziej, ale zdzieranie 1mm być może kolejny raz (nie znając dokładnie historii samochodu) może przynieść wręcz odwrotny efekt.Czyli jak moje 3A ma w seri 113 PS(tyle miało kiedy z fabryki wyjechało), a jak zwiększe stopień sprężania z 10:1 do 11:1 to powinienem uzyskać ok 116-120 PS ? Dobrze to liczę ?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Haha 3KM więcej i już rakieta. Chodzi mi o poprawienie elastyczności w dolnej parti obrotów.marbaj pisze:Jak by planowanie głowicy dawało taki skutek, to wszyscy by mieli rakiety.
Komora zmniejszy sie nieznacznie w przeciwieństwie do stopnia sprężania. Do tego dochodzi większe ciśnienia a im większe tym lepiej rozprasza mieszankę paliwowo-powietrzną, także wychodzi na plus.marbaj pisze:Owszem planowanie zwiększa ciśnienie, ale zarazem zmniejsz komorę spalania i jak by to ująć z wielkiego ciśnienia jest małe psyk.
??? Chyba logiczne, że jeśli ktoś się na to porywa to wie co należy zwymiarować. Skoro juz o tym mowa to moja głowica jest dziewicza, pierwszy raz będzie planowana.marbaj pisze:zdzieranie 1mm być może kolejny raz (nie znając dokładnie historii samochodu) może przynieść wręcz odwrotny efekt.
Glowica zostala splanowana 1mm zostaly wypolerowane kanaly wydechowe ,dotarte zawory,i zmienione uszczelniacze.Dodatkowo zmienilem kolektor wydechowy z 4:1 na 4:2:1 . Rzeczywiscie wałek z ABK jest ostrzejszy niż w JN dodatkowo ABK ma wieksze zawory ssące. Zostało wszystko złożone na nowych uszczelkach samochód zapala ale jeszcze nie jeździłem bo muszę kupic linke od gazu. Zawory też wypolerowałem. Ładnie sie wkręca na obroty a po puszczeniu gazu strzela tak lekko.
turbofin, Czyli jak moje 3A ma w seri 113 PS(tyle miało kiedy z fabryki wyjechało), a jak zwiększe stopień sprężania z 10:1 do 11:1 to powinienem uzyskać ok 116-120 PS ? Dobrze to liczę ?
Audi Sport , tak w przybliżeniu by tak było, to jest ośmiozaworówka i wydaje mi się, że byś osiągnął górną granicę jaką podałeś
Oczywiście to są dane przybliżone i znaczący wpływ ma też ustawienie zapłonu. Wartości jakie podałem są dla nie ruszanego zapłonu.
Z doświadczenia różnicę w mocy daje się zauważyć chociażby na przykładzie NE ADP i G60 ADP.
Takie samo doładowanie dla obu silników:
- stopień sprężania 10:1 przyspieszenie od 0-100 7,6 s, 0-160 21 s
-stopień sprężania 8:1 przyspieszenie od 0-100 8,2 s, 0-160 23 s
Dodam jeszcze, że G60 ADP jest na innym kolektorze wydechowym i przyspieszonym zaplonie, co dodalo kucy. Jeśli zostawiłbym kolektor seria i nie przyspieszał zapłonu, to różnica byla by znacznie większa na niekorzyść G60 ADP oczywiście. Także wartości po zwiększeniu stopnia sprężania jakie podałem wcześniej są bardzo zbliżone do uzyskanych w rzeczywistości.
Audi Sport , tak w przybliżeniu by tak było, to jest ośmiozaworówka i wydaje mi się, że byś osiągnął górną granicę jaką podałeś
Oczywiście to są dane przybliżone i znaczący wpływ ma też ustawienie zapłonu. Wartości jakie podałem są dla nie ruszanego zapłonu.
Z doświadczenia różnicę w mocy daje się zauważyć chociażby na przykładzie NE ADP i G60 ADP.
Takie samo doładowanie dla obu silników:
- stopień sprężania 10:1 przyspieszenie od 0-100 7,6 s, 0-160 21 s
-stopień sprężania 8:1 przyspieszenie od 0-100 8,2 s, 0-160 23 s
Dodam jeszcze, że G60 ADP jest na innym kolektorze wydechowym i przyspieszonym zaplonie, co dodalo kucy. Jeśli zostawiłbym kolektor seria i nie przyspieszał zapłonu, to różnica byla by znacznie większa na niekorzyść G60 ADP oczywiście. Także wartości po zwiększeniu stopnia sprężania jakie podałem wcześniej są bardzo zbliżone do uzyskanych w rzeczywistości.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.