Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Zakup klimatronika do ABT z V6 / demontaz

ODPOWIEDZ
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 mar 2013, 20:19

Ten drugi kabel jak się nie mylę to czujnik obrotów kompresora.

Awatar użytkownika
quattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 28 lut 2007, 16:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: quattro » 29 mar 2013, 17:35

Harry71 pisze:tak moze tylko trzeba przekodowac klimatronik i bedzie dialac
i to chciałem wiedzieć dzięki :-P

a tak na marginesie to po co w kompresorze od klimatronika jest czujnik który mierzy jego obroty ???

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 29 lip 2013, 18:53

witam,
w razie pytac o montaz cliamtronica mozecie pisac jesli komus bedize sie chcialo,

dzisiaj narescie nabilem clime i odpalila za 1 razem ;) montaz glownie odbyl sie głównie dzieki wlasnie temu tematowi, praktycznie wszystko jest w nim opisane ;D

pozdr

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2013, 21:31

quattro pisze:a tak na marginesie to po co w kompresorze od klimatronika jest czujnik który mierzy jego obroty ???
Stare ale, czujnik jest po to by komputer wiedział czy sprzęgło działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 07 sie 2013, 22:22

delik, Mam do ciebie pytanie, chodzi o podąłczenie czujnika tem. wody. Wpiąłeś się pod wtyczkę od czujnika przy głowicy czy dałeś nowy czujnik i tam podpiąłeś.

[ Dodano: 2013-08-12, 20:43 ]
Mam jeszcze takie pytanie, zamontowałem klimatronika, działa dobrze, tylko nie wiem czy wentylatory są dobrze podłączone. Jak włączę klimę to wentylatory chodza z 10sek. na maksymalnych obrotach i za chwile wyłąnczają i tak w kółko. Pytam bo kolega ma manualną w TDI i jemu chodzą cały czas tyle ze się wolniej kręcą, gdzie może być problem??

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 15 sie 2013, 22:43

vmax300 pisze:[ Dodano: 2013-08-12, 20:43 ]
Mam jeszcze takie pytanie, zamontowałem klimatronika, działa dobrze, tylko nie wiem czy wentylatory są dobrze podłączone. Jak włączę klimę to wentylatory chodza z 10sek. na maksymalnych obrotach i za chwile wyłąnczają i tak w kółko. Pytam bo kolega ma manualną w TDI i jemu chodzą cały czas tyle ze się wolniej kręcą, gdzie może być problem??
mam tak samo włączają się pochodzą i wyłączą i potem znów ta sama taśma

i jeżeli chodzi ci o czujnik niebieski który się powinno wpiąć przy ścianie grodziowej to trzeba wpakować tam króciec koszt 20 zł w ASO a czujnik Bosch 70 zł w sklepie , muszę sobie to kupić w niedługim czasie bo póki co jeżdżę bez podpiętego czujnika :lol: + w ASO muszę sobie zamówić te spinki na wężyk podciśnieniowy

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 18 sie 2013, 10:09

wujo1,
Witaj już sobie poradzilem z tymi wentylatorami ( brak przekaznika) od klimy byl, a przed nią było wolne miejsce w skrzynce bezpiecznikow i przek. nr 53 załatwił sprawę. Teraz jak włączam klime to chodzą cały czas tak jak powinny na pierwszym biegu.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 10 gru 2013, 17:15

Witam odgrzeję kotleta... Czy jak nigdy w aucie nie było klimy to przy jej montażu trzeba ten otwór w grodzi na przewody z freonem wycinać czy jest jakaś zaślepka tam?

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 10 gru 2013, 17:53

Niestety ale trzeba wycinać te otwory w grodzi.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 10 gru 2013, 18:27

ok dzieki za info <piwo> na weekend zakładam i nie chcę niespodzianek.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 12 sty 2014, 21:55

też jestem na etapie wrzucania klimy, ale na razie podłączam to co w kabinie. praktycznie już dmucha,zamyka obieg. grzeje i chłodzi. do prawidłowej pracy brakuje mi chyba tylko 2 rzeczy:
1. podświetlania przyisków - który przewód za to odpowiada? czarno-niebieski jak przy przyciskach w konsoli i wpiąć pod inne o tym kolorze?
2. pamięci klimatronika - też nie wiem który toprzewód? jak siędowiem to wpinam w stały prąd z aku L30 ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 sty 2014, 22:07

Od podświetlania odpowiadają dwa przewody, jeden chyba masz bo to szło standardowo dla wszystkich znajduje się w okrągłej wtyczce 3pin przewód siwo-niebieski (wyjście z licznika regulacja podświetlenia) drugi przewód bardzo ważny to siwo-zielony kostka 6pin. Mowa o kostkach połączeniowych climatronic-deska

Za pamięć odpowiada przewód czerwono-niebieski kostka 6pin fuse4

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 15 sty 2014, 10:35

Jarewa, dzięki za podpowiedz
siwo zielony miałem jeden koniec wyjęty z wtyczki a drugi zakonczonym oczkiem:

Obrazek

czerwono-niebieski podpiąłem pod stały plus L30..tak samo jak te dwa siwo zielone?

i miałem 3- czarno-niebieskie- jeden cienki odpowiadał za połowę podświetlania...drugi nic nie zmieniał....i trzeci gruby tez nie wnosił widocznych zmian.
teraz mam podswietalane połowe przycisków(czemu tak??) pamięć jest i regulacja jasnosci:

Obrazek

no i pytania:
czemu świeci dokładnie połowa przycisków?
przy wyłączaniu zapłonu na chwilę panel zaświeca się mocnym pełnym światłem(nawet gdy jest ściemny na regulacji) też tak macie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2014, 19:15

Masz uszkodzony panel, dlatego pierwszy wyświetlacz nie działa. Podejrzewam że mikropęknięcia na płytce musisz mieć drugi sprawny i podłączyć lub kombinować z tym.

Edit.

Jeżeli chodzi o ten kabelek z oczkiem to nie to albo ja daltonista ale to jest zielono-fioletowy.

A zielono-fioletowy to linia K czyli do diagnostyki i stąd te oczko bo powinno być przykręcone do lin diagnostyki ECU czyli te śrubki w koncie skrzynki bezpieczników patrząc od zewnątrz.

Rychu82 pisze:tak samo jak te dwa siwo zielone?
Nie on nie może być podłączony do stałego plusa. Ten siwo-zielony ma być podłączony do postojówki.

I skąd masz tam dwa aż takie?
Ostatnio zmieniony 15 sty 2014, 19:52 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 15 sty 2014, 19:52

OK,drugi panel też jest ;).....jak gasze światła to panel chyba nie powinien się całkiem wygaszać :)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl