Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AKB 2.0 PB/LPG] Problem z odpaleniem\czujnik temp.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Katamin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2013, 16:37

[B4 AKB 2.0 PB/LPG] Problem z odpaleniem\czujnik temp.

Post autor: Katamin » 25 mar 2013, 16:51

Witam!
Jestem nowy na forum, ale nie jestem tu 1 raz. Wiele razy korzystałem z rad tutaj zawartych, ale teraz jestem w kropce.
Był u mnie kiedyś problem z silnikiem, który zimny odpalał a ciepły nie. Forum przegrzebałem i doczytałem się o czujniku temperatury który może być tego przyczyną. Wymieniłem jeden ale dalej było to samo. Pierwszy i drugi mechanik nic nie zrobili a na moje sugestie o czujniku nie reagowali. Dopiero 3 mechanik wymienił mi ten czujnik i bangla wszystko. Tak było ok. roku temu.
Teraz objawy wróciły wiec pierwsze co to czujnik chciałem zmienić i sytuacja wyglądała tak.
Rano w garażu auto odpaliło mi od kopa - git.
Wyjąłem oba czujniki ( tak dla pewności ) szary i niebieski ( te przy głowicy ) i w sklepie zakupiłem nowe ( 62 pln sic :/ )
Zamontowałem nowe czujniki, podpiąłem je ładnie i co ? nie działa ....
Zmieniłem oba na stare - też nie działa, jeden nowy drugi stary to samo, jeden stary drugi nowy - to samo. Aż mi aku od tego padł.

Przerzuciłem na forum 10 stron, przez 2h siedziałem i czytałem wszelakie posty o problemie z odpaleniem itp. Nie jestem mechanikiem ani elektrykiem ( chyba że trzeba zrobić bombę :D )
Proszę, pomóżcie mi go choć raz odpalić, żebym mógł do mechanika podjechać :/

Artulino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Artulino » 25 mar 2013, 17:34

cewke zaplonowa kolego sprawdz

Katamin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2013, 16:37

Post autor: Katamin » 25 mar 2013, 18:23

Dzięki za pomysł.
Chwile się jej oszukałem, bo jestem laikiem jak oto chodzi.
Nie rozkminiłem jak się ją sprawdza ( czytałem o tym tutaj na forum ) więc tylko wypiąłem z niej kabel WN i kostkę ( 3 styki ) i wpiąłem z powrotem.
Odpalił :mrgreen:
Podjechałem pod mechanika.
Jak tylko się dowiem od nich ( jutro - pojutrze ) to napisze tutaj, w czym był problem.

[ Dodano: 2013-03-26, 11:00 ]
Jest problem ... mechanik mi tego nie sprawdzi bo mam gaz i mu komputer nie pokaże dokładnie o co chodzi ( czy jakoś tak ).

Wymiana cewki nie jest skomplikowana i z tym sobie dam rade. Problem zaczyna się przy ustawianiu zapłonu. Wyczytałem tutaj na forum, że teoretycznie nie trzeba będzie go ustawiać po wymianie samej cewki, ale wolałbym się upewnić.

Czy przy gazie ( sekwencja ) po wymianie cewki na nową ( nówkę ze sklepu ) trzeba będzie ustawiać zapłon ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl