[Audi 90 b2 1.6TD] by MrRabbit
[Audi 90 b2 1.6TD] by MrRabbit
Witam jest to moja pierwsza wiekowa Audiczka, którą kupiłem od starszego Pana.
Podobno stała praktycznie w garażu, rocznie robione może 1tys. km (do kościółka)
Stan samochodu wydaje mi się ogólnie być niezły lecz do wyczyszczenia. Jakieś niedoskonałości są ale raczej to kosmetyka.
Wydaje mi się, że jest to pierwszy "TurboKlekot" w 90 b2 na forum, chyba że przeoczyłem kogoś.
Mam nadzieje że uda mi się doprowadzić samochód do jeszcze lepszego wyglądu bo ma potencjał.
Kilka fotek jeszcze od właściciela, nowe zrobię jak już wysprzątam autko i usunę "rozwiązania techniczne" starszego pana który nim jeździł.
Pierwsze naprawy jakie planuje robić to:
- uruchomienie centralnego zamka ( być może zabawa z bezpiecznikami)
- tylnie szyby el. nie działają (j.w.)
-wyłączenie durnej rzeczy - nie wiem nawet co to ma na celu, po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem cyka prawy kierunek. Taka sama sytuacja po zgaszeniu pojazdu.
-zegarek na liczniku do zrobienia
-prawe lusterko do sprawdzenia, bo miałem problemy z przestawianiem go
-nie wiem czy wybierak nie jest do zrobienia, być może tak w tym modelu lata drążek:)
Inne zaobserwowane i zrobione rzeczy będę dodawał regularnie w miarę możliwości
*********************************************************
10,04,2013
Zrobiony rozrząd, pompa wody uszczelniacze ;]
Przyszła już paczuszka z oryginalnym włącznikiem świateł więc niedługo będzie zamontowany - jeśli uda mi się wydłubać klej na gorąco z plastiku od zegarów
*********************************************************
20.04.2013
Mam już dodatkowe zegary ciśnienie oleju temp i ładowanie, teraz tylko je wyczyscic. Dokupić czujniki i do montowania.
**********************************************************
22,04,2013
Rozmontowane drzwi bo coś nie mogłem się otworzyć od środka
A tak mam podłączony włącznik świateł
i nie wiem jak podłączyć oryginalny żeby czegoś nie popalić
************************************************************
01.05.2013
Nowe fele na zdjęciu przed zakupem wyglądały znacznie lepiej niż w rzeczywistości, no ale cóż sie spodziewać za takie pieniądze.
No i mała renowacja
Wersja próbna, chociaż jeszcze lakier nie jest zrobiony na audicy więc będzie trochę kiepski efekt:]
Jeśli ten kolorek się nie sprawdzi pójdą na złoto
Podobno stała praktycznie w garażu, rocznie robione może 1tys. km (do kościółka)
Stan samochodu wydaje mi się ogólnie być niezły lecz do wyczyszczenia. Jakieś niedoskonałości są ale raczej to kosmetyka.
Wydaje mi się, że jest to pierwszy "TurboKlekot" w 90 b2 na forum, chyba że przeoczyłem kogoś.
Mam nadzieje że uda mi się doprowadzić samochód do jeszcze lepszego wyglądu bo ma potencjał.
Kilka fotek jeszcze od właściciela, nowe zrobię jak już wysprzątam autko i usunę "rozwiązania techniczne" starszego pana który nim jeździł.
Pierwsze naprawy jakie planuje robić to:
- uruchomienie centralnego zamka ( być może zabawa z bezpiecznikami)
- tylnie szyby el. nie działają (j.w.)
-wyłączenie durnej rzeczy - nie wiem nawet co to ma na celu, po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem cyka prawy kierunek. Taka sama sytuacja po zgaszeniu pojazdu.
-zegarek na liczniku do zrobienia
-prawe lusterko do sprawdzenia, bo miałem problemy z przestawianiem go
-nie wiem czy wybierak nie jest do zrobienia, być może tak w tym modelu lata drążek:)
Inne zaobserwowane i zrobione rzeczy będę dodawał regularnie w miarę możliwości
*********************************************************
10,04,2013
Zrobiony rozrząd, pompa wody uszczelniacze ;]
Przyszła już paczuszka z oryginalnym włącznikiem świateł więc niedługo będzie zamontowany - jeśli uda mi się wydłubać klej na gorąco z plastiku od zegarów
*********************************************************
20.04.2013
Mam już dodatkowe zegary ciśnienie oleju temp i ładowanie, teraz tylko je wyczyscic. Dokupić czujniki i do montowania.
**********************************************************
22,04,2013
Rozmontowane drzwi bo coś nie mogłem się otworzyć od środka
A tak mam podłączony włącznik świateł
i nie wiem jak podłączyć oryginalny żeby czegoś nie popalić
************************************************************
01.05.2013
Nowe fele na zdjęciu przed zakupem wyglądały znacznie lepiej niż w rzeczywistości, no ale cóż sie spodziewać za takie pieniądze.
No i mała renowacja
Wersja próbna, chociaż jeszcze lakier nie jest zrobiony na audicy więc będzie trochę kiepski efekt:]
Jeśli ten kolorek się nie sprawdzi pójdą na złoto
Ostatnio zmieniony 02 maja 2013, 19:25 przez MrRabbit, łącznie zmieniany 2 razy.
- AudiLaziska
- Forum Audi 80
- Posty: 281
- Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Nooo... niezły rarytas, 90-tka B2 z silnikiem 1.6TD. Jakaś śmiesznie mała liczba tych aut powstała.
Widzę, że ktoś chamsko przykręcił boczek kierowcy i przedni zderzak
Załóż oryginalne kapsle, albo skombinuj jakieś alufelgi, bo na tych kołpakach nie prezentuje się najlepiej.
Zdjąłbym też te odbojniki na drzwiach, plastikowe nakładki na masce i OOOO z tylnej klapy. I konieczne poszukaj fabrycznego przełącznika do świateł (mam taki, ale za rzadki, żeby się go pozbyć <ok>)
Aaaa, no i rejestrację zamontuj tak jak fabryka chciała, czyli trochę wyżej.
Wpadaj też na forum audi-b2.pl
Widzę, że ktoś chamsko przykręcił boczek kierowcy i przedni zderzak
Załóż oryginalne kapsle, albo skombinuj jakieś alufelgi, bo na tych kołpakach nie prezentuje się najlepiej.
Zdjąłbym też te odbojniki na drzwiach, plastikowe nakładki na masce i OOOO z tylnej klapy. I konieczne poszukaj fabrycznego przełącznika do świateł (mam taki, ale za rzadki, żeby się go pozbyć <ok>)
Aaaa, no i rejestrację zamontuj tak jak fabryka chciała, czyli trochę wyżej.
Wpadaj też na forum audi-b2.pl
trepek, turbinka jest ale dziwnie schowana po lewej.( niestety zapiekła się chyba przy tym jak dziadziuś jeździł).
Wymieniłem dziś filtr paliwa i powietrza po czym audica odżyła i śmiało poleciała 130.
Nie chciałem zbytnio szaleć bo mam jeszcze do wymiany pasek rozrządu i rolkę oraz sworzeń prawego wachacza.
Może macie coś do polecenia jak odszorować chromy z (chyba farby) bo ramka wokoło przedniej i tylnej szyby zamalowane....
planuje zmienić cały przedni zderzak bo dużo przeżył,tak samo kierunki i halogeny nie wydają mi się być oryginalne. A jeśli nawet to chamsko przymocowane wkrętami.
Miała dziś iść na aluski ale zdziwiłem się po odkręceniu koła ze rozstaw to 4x108?
Wydawało mi się że tutaj jeszcze 4x100 było.
Tak wiem przełącznik od świateł z poldka
Wymieniłem dziś filtr paliwa i powietrza po czym audica odżyła i śmiało poleciała 130.
Nie chciałem zbytnio szaleć bo mam jeszcze do wymiany pasek rozrządu i rolkę oraz sworzeń prawego wachacza.
Może macie coś do polecenia jak odszorować chromy z (chyba farby) bo ramka wokoło przedniej i tylnej szyby zamalowane....
planuje zmienić cały przedni zderzak bo dużo przeżył,tak samo kierunki i halogeny nie wydają mi się być oryginalne. A jeśli nawet to chamsko przymocowane wkrętami.
Miała dziś iść na aluski ale zdziwiłem się po odkręceniu koła ze rozstaw to 4x108?
Wydawało mi się że tutaj jeszcze 4x100 było.
Tak wiem przełącznik od świateł z poldka
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Piekny rarytas. Mimo, że diesel to zło to w tym przypadku jest to rodzynek. Zważywszy, że TDki w 90B2 były namega wypasie.
Jeśli planujesz ori stan auta to przygotuj się na brak mocy i zatyczki do uszu Osobiście kombinowałbym choćby z 1Ztem.
90tki miały wszystkie 4x108 - nawet takie biedaki jak TDki czy 2,0 JS. Inaczej było w B2 Coupe.
Jeśli planujesz ori stan auta to przygotuj się na brak mocy i zatyczki do uszu Osobiście kombinowałbym choćby z 1Ztem.
90tki miały wszystkie 4x108 - nawet takie biedaki jak TDki czy 2,0 JS. Inaczej było w B2 Coupe.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dawaj zdjęcia tej turbiny bo tak nisko schowane są np. modele VNT z 1.9 TDI 110 km Ciekawe co tam za kolektor wydechowy masz i gdzie do kolektora dolotowego masz doprowadzane powietrze.MrRabbit pisze:trepek, turbinka jest ale dziwnie schowana po lewej.( niestety zapiekła się chyba przy tym jak dziadziuś jeździł).
Samochód ciekawy. Pierw myślałem, że może jakiś swap ale nie widzę na podłużnicach łap. No chyba, że audi 90 w b2 było z silnikami R4 też.
Zaobserwowałem lekkie bąbelkowanie na zimnym silniku w tym miejscu. Po jakimś czasie ustaje.
Proszę bardzo, wcześniej jakoś czasu nie mogłem znaleźć.trepek pisze:Hmmm... ciekawe patenty Jakoś turbiny nie widzę, pięknie rozwiązany dolot powietrza poprzez rurę od odkurzacza Jak w ogóle powietrze trafia do silnika?
Zrób zdjęcie miejsca, gdzie powinna być turbina.
Zastanawiam się nad wypolerowaniem pokrywy zaworów i posprzątanie troszkę pod maską, czy polerka to dobry pomysł??
Lepiej odkręcić element czy jechać na zamontowanym?:>
Co sądzicie o postawieniu na sezon audiczki na szeroką stal??
Niestety jeszcze nie mam felg, będę musiał je zrobić i zastanowić nad kolorem bądź polerka.