PROBLEM JEST POWAZNY
jechałem sobie normalnie az tu nagle zapaliła sie na chwile kontrolka oleju auto calkiem straciło moc zgasło i juz nie chciało odpalic ani na benzie ani na gazie scholowałem do domu i dalej nie chce odpalic kiedys miałem cos takiego tylko ze po wróceniu z trasy zgasiłem i puzniej juz nie mogłem odpalic za 3dodz odpalil normalnie jak gdyby nigdy nic sie nie stało
co sie dzieje czy to moze byc pompa paliwowa lub regulator cisnienia pompka sie oddzywa wiec raczej działa :cry:
[ Dodano: 2007-07-16, 18:10 ]
znalazłem cos takiego ;viewtopic.php?t=3354&highlight=nie+chce+odpalic
czy to moze byc to???co to jest wogule ten HALL??
[ Dodano: 2007-07-16, 18:11 ]
znalazłem cos takiego viewtopic.php?t=3354&highlight=nie+chce+odpalic
czy to moze byc to???co to jest wogule ten HALL??
[2.0 ABK+LPG]zgasł i nie chce odpalic!!!
Nie porywaj się tak od razu na czunik Halla. Zmierz napięcie zasilania cewki zapłonowej i napięcie zasilania czujnika Halla. Jeżeli wtyczki masz na trzy pin to zasilanie jest zawsze pomiędzy dwoma zewnętrznymi. Jeżeli okaże się że te dwa elementy są zasilane to krzyknij na forum a powiemy Ci co dalej.
Czekam na odzew czy masz napięcie zasilania na czujniku Halla i cewce zapłonowej. Mierz napiecie na przekręconym kluczyku (świecące się kontrolki). Nie wyjmuj na razie aparatu z silnika bo sobie sam nie poradzisz.
Czekam na odzew czy masz napięcie zasilania na czujniku Halla i cewce zapłonowej. Mierz napiecie na przekręconym kluczyku (świecące się kontrolki). Nie wyjmuj na razie aparatu z silnika bo sobie sam nie poradzisz.
czujnik sprawdzałem jak wyczytałem na forum dioda opornik i do wtyczki cały czas sie swieci jak krece rozrusznikiem tez. Sprawdzałem te metode w golfie gdzie czujnik jest sprawny i dioda sie swieci ale po kreceniu rozrusznika zaczyna migac
napiecie na cewce jest i na wtyczce od sterownika silnika tez ale iskry nie ma
wymienilem kopułke palec i przewody i dalej nie ma iskry jak to nie hall to to nie wim co
[ Dodano: 2007-07-18, 16:27 ]
dzis jeszcze raz miezyłem czy cewka i hall sa zasilane
i z moich pomiarów wynika ze sa zasilane
foto gdzie miezyłem i jak sprawdzałem halla:
co dalej???
napiecie na cewce jest i na wtyczce od sterownika silnika tez ale iskry nie ma
wymienilem kopułke palec i przewody i dalej nie ma iskry jak to nie hall to to nie wim co
[ Dodano: 2007-07-18, 16:27 ]
dzis jeszcze raz miezyłem czy cewka i hall sa zasilane
i z moich pomiarów wynika ze sa zasilane
foto gdzie miezyłem i jak sprawdzałem halla:
co dalej???
Moje gratulacje. Z tego co piszesz wynika że prawidłowo zdiagnozowałeś czujnik. Jeżeli faktycznie dioda nie miga to uszkodzony jest czujnik. Dodatkowo jezeli chcesz to możesz sprawdzić w drugi sposób działanie zapłonu. Podłącz wtyczkę do cewki zapłonowej, natomiast wypnij tą wtyczke z aparatu - ważne!. Włącz zapłon i kawałkiem przewodu zwieraj środkowy pin wtyczki od czujnika z pinem do którego jest podłaczony brązowy przewód. Możesz tez łączyć - impulsować środkowy pin z pinem zasilającym - kabel z odcieniem czarnej izolacji o ile dobrze pamiętam. W takiej sytuacji jezeli bedziesz krótkotrwale łączył te dwa piny na kablu wychodzącym z cewki (jezeli podłączysz świecę bezpośrednio do przewodu WN cewki) to powinna przeskakiwac iskra. Jeżeli jest iskra to cewka i moduł sa sprawne natomiast wymiany wymaga czujnik Halla. Koszt czujnika - od ok. 70 PLN na Allegro.
czarekj jestem pelen podziwu dla twojej wiedzy o naszych niuniach
zrobiłem tak jak napisałes w ostatnim poscie :
swieca do kabla od cewki zaplon i łaczenie na krutko 2 pinów w kostce od aparatu i okazało sie ze jest iskra tego własnie mi brakowało 100% pewnosci
lece demontowac halla
oczywiscie jak najbardziej mi pomogłes wiec odrazu klikam 'pomógł'
dzieki :!:
zrobiłem tak jak napisałes w ostatnim poscie :
swieca do kabla od cewki zaplon i łaczenie na krutko 2 pinów w kostce od aparatu i okazało sie ze jest iskra tego własnie mi brakowało 100% pewnosci
lece demontowac halla
oczywiscie jak najbardziej mi pomogłes wiec odrazu klikam 'pomógł'
dzieki :!: