[80 b4] Montaż radia - urwane kable.
[80 b4] Montaż radia - urwane kable.
Witajcie.
Panowie, potrzebuję pomocy. Spójrzcie tylko na zdjęcie...
Zaje***li mi radio i zmuszony byłem sprawić sobie nowe. A sprawa wygląda tak jak na zdjęciu. Zupełnie nie mam pojęcia jak to podłączyć, czy ktoś może się na tym zna i powie co do czego, jak i z czym?
Na zdjęciu widać dwie kostki wychodzące z samochodu i dwie z radia(większe)
Są jeszcze jakieś 4 zielone, ucięte krzywo kable ( pewnie po tej kradzieży), zupełnie nie wiem skąd one są i do czego służą...
Dziękuję z góry!
dodatkowo:
http://pdf.crse.com/manuals/3275443211.pdf tu jest podręcznik instalacji mojego modelu radia... czarna magia.
Panowie, potrzebuję pomocy. Spójrzcie tylko na zdjęcie...
Zaje***li mi radio i zmuszony byłem sprawić sobie nowe. A sprawa wygląda tak jak na zdjęciu. Zupełnie nie mam pojęcia jak to podłączyć, czy ktoś może się na tym zna i powie co do czego, jak i z czym?
Na zdjęciu widać dwie kostki wychodzące z samochodu i dwie z radia(większe)
Są jeszcze jakieś 4 zielone, ucięte krzywo kable ( pewnie po tej kradzieży), zupełnie nie wiem skąd one są i do czego służą...
Dziękuję z góry!
dodatkowo:
http://pdf.crse.com/manuals/3275443211.pdf tu jest podręcznik instalacji mojego modelu radia... czarna magia.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 11:05 przez Kaczorblb, łącznie zmieniany 1 raz.
radio na 99,9 % jest w każdym radiu tak samo czyli:
kostka w radiu:
1.czarny kabel : masa ( - ) akumulatora
2.czerwony kabel : plus do radia ( + ) akumulatora
3.żółty kabel : pamięć radia,bez podłączenia tego kabla do stałego napięcia nie będzie trzymał pamięci w radiu
kostka w samochodzie:
wizualnie nie da się tego sprawdzić,tym bardziej powiedzieć ale kostki tak są wyprofilowane,że nie da się ich inaczej podpiąć
UWAGA ! ale przed podpięciem sprawdził bym gdzie jest napięcie w kostce a gdzie minus,żeby nie spalić radia,czy plus jest pod stacyjkę podpięty czy na stałe,wiesz jak to sprawdzić ?
kostka w radiu:
1.czarny kabel : masa ( - ) akumulatora
2.czerwony kabel : plus do radia ( + ) akumulatora
3.żółty kabel : pamięć radia,bez podłączenia tego kabla do stałego napięcia nie będzie trzymał pamięci w radiu
kostka w samochodzie:
wizualnie nie da się tego sprawdzić,tym bardziej powiedzieć ale kostki tak są wyprofilowane,że nie da się ich inaczej podpiąć
UWAGA ! ale przed podpięciem sprawdził bym gdzie jest napięcie w kostce a gdzie minus,żeby nie spalić radia,czy plus jest pod stacyjkę podpięty czy na stałe,wiesz jak to sprawdzić ?
Dzisiaj próbowałem podpiąć zgodnie z instrukcją obsługi Audi
I odpowiednio połączyłem przewody z kostką radia, czyli żółty z czerwonym do plusa i czarny do masy. Głośników nie podpinałem jeszcze, bo chciałem sprawdzic czy radio w ogóle zareaguje. Niestety nie było żadnego śladu reakcji.
ALE nie sprawdziłem, czy aby coś nie jest odwrotnie... Moje radio ma bezpiecznik, gdyby nie daj boże coś było źle podpięte czy widziałbym jakieś oznaki tego, że uszkodziłem radio?
I odpowiednio połączyłem przewody z kostką radia, czyli żółty z czerwonym do plusa i czarny do masy. Głośników nie podpinałem jeszcze, bo chciałem sprawdzic czy radio w ogóle zareaguje. Niestety nie było żadnego śladu reakcji.
ALE nie sprawdziłem, czy aby coś nie jest odwrotnie... Moje radio ma bezpiecznik, gdyby nie daj boże coś było źle podpięte czy widziałbym jakieś oznaki tego, że uszkodziłem radio?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 11:05 przez Kaczorblb, łącznie zmieniany 1 raz.
To przewody od przednich głośników; tych w kokpicie.Kaczorblb pisze:Są jeszcze jakieś 4 zielone, ucięte krzywo kable ( pewnie po tej kradzieży), zupełnie nie wiem skąd one są i do czego służą...
Na początek sprawdz miernikiem czy wogóle masz napięcie na przewodzie na którym powinno ono być. Daj jeszcze schemat radia to łątwiej będzie podpowiedziec jak masz wszystko ładnie połączyć żeby zaczeło grać. Pozdro
http://pdf.crse.com/manuals/3275443211.pdf
Tutaj jest instalacja opisana - to dostałem z radiem.
Jak korzystać z miernika? Takie proste pytanie... Jutro będę miał, bo pożyczam od kolegi, ale zupełnie nie wiem jak tego urządzenia użyć.
[ Dodano: 2013-03-26, 21:06 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=377739
Tutaj jeszcze jest schemat. (Chyba)
Tutaj jest instalacja opisana - to dostałem z radiem.
Jak korzystać z miernika? Takie proste pytanie... Jutro będę miał, bo pożyczam od kolegi, ale zupełnie nie wiem jak tego urządzenia użyć.
[ Dodano: 2013-03-26, 21:06 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=377739
Tutaj jeszcze jest schemat. (Chyba)
Własnie zobaczyłem, że dołączyłeś linka, którego wcześniej nie widziałem.
Czyli wychodzi na to, że czerwnoy złączony z żółtym łączysz z plusem z auta, a czarny z masą auta. I musi działać o ile w aucie na przewodzie na którym ma byc plus on jest i jeszcze sprawdz bezpiecznik w radiu, bo może jest uszkodzony i dlatego nie działa.
Niestety odnośnie miernika to Ci nie pomoge, bo nie miałem z tym styczności.
Czyli wychodzi na to, że czerwnoy złączony z żółtym łączysz z plusem z auta, a czarny z masą auta. I musi działać o ile w aucie na przewodzie na którym ma byc plus on jest i jeszcze sprawdz bezpiecznik w radiu, bo może jest uszkodzony i dlatego nie działa.
Mi chodziło o zwykłą kontrolkę; to w zupełności wystarczy. Jak z tego korzystać to pewnie wiesz.Kaczorblb pisze:Jak korzystać z miernika? Takie proste pytanie...
Niestety odnośnie miernika to Ci nie pomoge, bo nie miałem z tym styczności.
Bezpiecznik w radiu jest cały (nie ma spalonego tego połączenia między nóżkami) więc raczej nie uszkodziłem radia w montażu.
Czego bardziej obawiam się, to że uszkodziłem bezpiecznik w samochodzie - bo przecinałem kilka przewodów na raz nożyczkami ;/ (wiem, że to słabe) i coś mi na desce rozdzielczej piknęło, a potem czujnik oleju chwilę wariował (pokazywał, że nie ma oleju) i zegar się załączał tylko z kluczykiem.
Jeśli uszkodziłem ten bezpiecznik w samochodzie to możliwe, że radio podłączałem dobrze, a po prostu nie było napięcia w obwodzie, który był pod tym bezpiecznikiem? Kiedyś gdzieś czytałem, że bezpieczniki się same w audi regenerują, czy to nie te takie dwunożne ?
Wygląda na to, że podłączałem dobrze. Tak jak napisałeś. Czy niepodłączenie głośników może powodować to że radio się nie włączy? Chyba nie...
Czego bardziej obawiam się, to że uszkodziłem bezpiecznik w samochodzie - bo przecinałem kilka przewodów na raz nożyczkami ;/ (wiem, że to słabe) i coś mi na desce rozdzielczej piknęło, a potem czujnik oleju chwilę wariował (pokazywał, że nie ma oleju) i zegar się załączał tylko z kluczykiem.
Jeśli uszkodziłem ten bezpiecznik w samochodzie to możliwe, że radio podłączałem dobrze, a po prostu nie było napięcia w obwodzie, który był pod tym bezpiecznikiem? Kiedyś gdzieś czytałem, że bezpieczniki się same w audi regenerują, czy to nie te takie dwunożne ?
Wygląda na to, że podłączałem dobrze. Tak jak napisałeś. Czy niepodłączenie głośników może powodować to że radio się nie włączy? Chyba nie...
Nie wpływa to na działanie radiaKaczorblb pisze: Czy niepodłączenie głośników może powodować to że radio się nie włączy? Chyba nie...
To pewnie bezpiecznik powiedział papa. Sprawdz go dokładnie to bezpiecznik numer 4 odpowiadający za (zegar pojazdowy,oświetlenie bagażnika, oświetlenie wnętrza pojazdu, lusterko do makijażu,lampki do czytania,gniazdko/elektryczna zapalniczka, komputer pokładowy, radio 15A) Jeżeli on bedzie sprawny; w co watpie to będziemy kombinować dalej.Kaczorblb pisze:Czego bardziej obawiam się, to że uszkodziłem bezpiecznik w samochodzie - bo przecinałem kilka przewodów na raz nożyczkami ;/ (wiem, że to słabe) i coś mi na desce rozdzielczej piknęło, a potem czujnik oleju chwilę wariował (pokazywał, że nie ma oleju) i zegar się załączał tylko z kluczykiem.
jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić lub jak się do tego zabrać,to poproś kogoś o pomoc w sensie fizycznym na miejscu,bo coś zepsujesz lub spalisz sobie,rozumiem ciebie,że możesz nie wiedzieć pewnych rzeczy
po za tym to jest instalacja elektryczna a nie klocki lego,byłem świadkiem tego jak kiedyś się mojemu kuzynowi instalacja się paliła audi 80,właśnie dlatego,że żle miał podłączone radio
tu nie ma nic do kombinowania :!: tylko trzeba mieć troszkę wiedzy i można to w miarę szybko ogarnąć,piszę tak nie ze złośliwością ale dobrą radą,że lepiej nie grzebać w instalacji mając słabe pojęcie
jedyne radia które mają naprawdę bardzo dobre zabezpieczenia przed spaleniem lub zwarciem to są JVC,naprawdę są odporne na takie testy magików
po za tym to jest instalacja elektryczna a nie klocki lego,byłem świadkiem tego jak kiedyś się mojemu kuzynowi instalacja się paliła audi 80,właśnie dlatego,że żle miał podłączone radio
tu nie ma nic do kombinowania :!: tylko trzeba mieć troszkę wiedzy i można to w miarę szybko ogarnąć,piszę tak nie ze złośliwością ale dobrą radą,że lepiej nie grzebać w instalacji mając słabe pojęcie
jedyne radia które mają naprawdę bardzo dobre zabezpieczenia przed spaleniem lub zwarciem to są JVC,naprawdę są odporne na takie testy magików
Pierwszy raz w życiu cieszyłem się ze spalonego bezpiecznika
Tak to właśnie ten: NR4. Od razu przełożyłem inny żeby sprawdzić i wszystko działało. Spaliłem go po prostu przy próbie instalacji.
Teraz już wiem praktycznie wszystko, myślę też że dobrze podłączam te przewody. Ale na wszelki wypadek będę sprawdzał miernikiem przed połączeniem.
Tak to właśnie ten: NR4. Od razu przełożyłem inny żeby sprawdzić i wszystko działało. Spaliłem go po prostu przy próbie instalacji.
Teraz już wiem praktycznie wszystko, myślę też że dobrze podłączam te przewody. Ale na wszelki wypadek będę sprawdzał miernikiem przed połączeniem.
Może kiepski dobór słów, ale tak mi się napisało. To fakt jak nie ma się pojęcia w danym temacie to lepiej wszystko dokładnie sprawdzić niż coś popalićczarny286 pisze:tu nie ma nic do kombinowania
No i dobrze, że się udało dojść co to Nie trzeba by ło wydawać kasy na elektryka :mrgreen:Kaczorblb pisze:Tak to właśnie ten: NR4. Od razu przełożyłem inny żeby sprawdzić i wszystko działało. Spaliłem go po prostu przy próbie instalacji.