Obiekt:
80 B4 1.9TDI 1Z z listopada 1994 na osprzęcie Pierburg
Problem:
szarpanie na każdym biegu podczas przyspieszania w okolicach 2000-2500 obr./min.
Dodatkowe obserwacje:
- błąd na kompie 17969
- przestawiony mocno kąt wtrysku, wartości rzędu 180 w bloku 000
- pali bez problemu zimny/ciepły
- nie dymi wcale (dziwne)
- jedzie średnio, nie muli ale powinien lepiej
- dawka około 5mg
- korekcje dawek rzędu 0,2mg
- było grzebane w nastawniku (widać po śrubach mocujących nastawnik + uszczelki są do wymiany)
- odpięcie wtyczki impulsatora ze skrzyni biegów --> brak poprawy
Pytanie:
- zanieczyszczony nastawnik czy padnięty wtrysk sterujący?
- czy na forum jest specjalista z Wielkopolski, względnie Dolny Śląsk lub Zachodniopomorskie, który ogarnia temat nastawnika?
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Zabrudzony nastawnik czy wtrysk sterujący
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 07:00
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bład związany z nastawnikiem ...sterujący nigdy nie szarpie w przedziale od-do ,tylko gwałtownie szarpnie zwykle raz ,jakby wyłaczyć zapłon na sekundę .Kąt wtrysku kosmicznie poza zakresem ,przy takiej wartość powinien łapać bład z tym związany . <ok> Nastawnik do rozebrania ,kąt wtrysku do korekcji 8-)Lucius Snow pisze:Pytanie:
- zanieczyszczony nastawnik czy padnięty wtrysk sterujący?
- AudiLaziska
- Forum Audi 80
- Posty: 281
- Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
- Lokalizacja: Łaziska Górne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 07:00
- Lokalizacja: Wielkopolska
Przyszedł dzisiaj kabelek z viakena i sam zabrałem się za vag-owanie auta, poprzednio robił mi to kolega i najwyraźniej źle spisał błędy.
Wyszło mi coś takiego:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
(to wiem, kabelek z wyjścia DF wisi pod alternatorem, pewnie konektor na alternatorze złamany)
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
(to wiem, piny na wtyczce czujnika temp. w dolocie zaśniedziały)
Czyli pozostały dwa błędy do rozkminienia: 00550 i 65535. Ten drugi mnie martwi, czyżby sterownik silnika był uszkodzony?
PS. Ogólnie auto wymaga odchwaszczenia po poprzednich właścicielach, jeździ od 2006 w PL. Miałem już jedną B4, która musiałem sprzedać z powodów finansowych, tam nie miałem takich przypadków.
Wyszło mi coś takiego:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
(to wiem, kabelek z wyjścia DF wisi pod alternatorem, pewnie konektor na alternatorze złamany)
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
(to wiem, piny na wtyczce czujnika temp. w dolocie zaśniedziały)
Czyli pozostały dwa błędy do rozkminienia: 00550 i 65535. Ten drugi mnie martwi, czyżby sterownik silnika był uszkodzony?
PS. Ogólnie auto wymaga odchwaszczenia po poprzednich właścicielach, jeździ od 2006 w PL. Miałem już jedną B4, która musiałem sprzedać z powodów finansowych, tam nie miałem takich przypadków.
00550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtryskuCzyli pozostały dwa błędy do rozkminienia: 00550 i 65535. Ten drugi mnie martwi, czyżby sterownik silnika był uszkodzony?
65535 zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 07:00
- Lokalizacja: Wielkopolska
Czyli to:
A czy to znaczy, ze gdzieś mi masa ginie?
Gdzie będą punkty masowe do ecu? Lampka Check się nie zapala.
pasuje z tym:andi77 pisze:00550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
MUNIOR pisze:Kąt wtrysku kosmicznie poza zakresem ,przy takiej wartość powinien łapać bład z tym związany
A czy to znaczy, ze gdzieś mi masa ginie?
andi77 pisze:65535 zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)
Gdzie będą punkty masowe do ecu? Lampka Check się nie zapala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wystarczy że napięcie w instalacji spadnie zbyt mocno np.jak ktoś męczy rozrusznik zbyt długo na słabym aku i masz błąd kompa <ok> Internal Control Module Memory Error ...skasować i jak nie wróci zapomnieć a przypadku pierwszego błędu ,sprawa również oczywista <ok>Lucius Snow pisze:Czyli pozostały dwa błędy do rozkminienia: 00550 i 65535. Ten drugi mnie martwi, czyżby sterownik silnika był uszkodzony?
i tu nie ma co rozkminiać tylko trzeba kąt wtrysku ustawić 8-)Lucius Snow pisze:przestawiony mocno kąt wtrysku, wartości rzędu 180 w bloku 000
[ Dodano: 2013-03-29, 17:59 ]
Na pierburgu zapomnij o lampce check ...jej rolę spełnia kontrolka świec żarowych 8-)Lucius Snow pisze:Lampka Check się nie zapala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 07:00
- Lokalizacja: Wielkopolska
Myślałem, że po coś jest ten check, skoro został umieszczony na zegarach.
Wychodzi na to, że będę musiał próbować sam działać, bo w moich okolicach nie ma nikogo ogarniętego z forum. Najchętniej bym się zgłosił do Ciebie, MUNIOR, ale 500km to daleko.
Pytanie jeszcze w jakiej kolejności zabrać się za robotę: najpierw ruszać pompą, żeby kąt ustawić, czy najpierw brać się za rozbieranie i czyszczenie nastawnika.
Wychodzi na to, że będę musiał próbować sam działać, bo w moich okolicach nie ma nikogo ogarniętego z forum. Najchętniej bym się zgłosił do Ciebie, MUNIOR, ale 500km to daleko.
Pytanie jeszcze w jakiej kolejności zabrać się za robotę: najpierw ruszać pompą, żeby kąt ustawić, czy najpierw brać się za rozbieranie i czyszczenie nastawnika.