Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Zapchana odma

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 24 mar 2011, 09:39

Panowie.Może i z mrozami mamy spokój ale dbajcie o odmy.Zeszłego roku nie dopilnowałem i zamarzła.Wywaliło simery na wale i wałku.

simi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2012, 18:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: simi » 26 paź 2012, 21:52

Podepne sie moze juz do starej rozmowy mam nadzieje ze ktos odpowie mam dwa wycieki w audi z pod podstawy filtra oraz z plastikowego ustrojstwa czesc odmy ktory sie obok tego znajduje i pytanie brzmi . Czy da rade dostac ten oring pod ten plastik ktory wchodzi w blok silnika

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2012, 22:14

Jak to jest zwykły oring to dostaniesz taki w sklepach motoryzacyjny a najprędzej od ręki w sklepie z częściami do maszyn rolniczych.
Jak nie chcesz wyciągać to wymiary możesz znaleźć tutaj:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1153354/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1153935/
Aby zobaczyć obrazki możesz się zalogować na jeden z loginów: http://www.bugmenot.com/view/vagcat.com

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 26 paź 2012, 22:36

Uszczelka odmy nr.kat. 048 103 771
Ja wstawiłem Toprana bo tylko taką mieli(ok.22zł) jej nr to 111 154 466.Kup sobie odrazu ten o-ring odpowietrznika skrzyni korbowej: N 904 673 01(to ten okrągły).

simi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2012, 18:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: simi » 27 paź 2012, 19:38

A jeszcze jedno czy pod podstawa filtra w ABT jest jakis oring sa jakies typy bo jak wezme sie za wymiane oleju to planuje wymienic te oringi z pod odmy no i z pod podstawy filtra bo jest wyciek . A chce byc przygotowany \

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 paź 2012, 20:00

Jeśli chodzi o uszczelnienie między podstawą filtra o blokiem to tam jest metalowa podkładka 028115441C

http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1154631/

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 22 sty 2013, 11:36

Witam.Mam problem tego typu że nie mogę uruchomić mojego auta.Sprawdzałem iskra jest,paliwo podaje wtrysk.Łapie i nie chce zaskoczyć.W sobotę wywaliło mi uszczelniacz na wałku pośrednim(po zdjęciu kółka spadł do kanału).Dziś także sprawdziłem odme,jest całkowicie zapchana.W gumowym trójniku przy filtrze powietrza chyba zero przelotu,goły lód.Po wyjęciu bagnetu usłyszałem syk powietrza.Czy to odma jest tego przyczyną?

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 22 sty 2013, 15:35

Niedrożna odma powoduje wzrost ciśnienia w układzie korbowym, co powoduje pocenie się silnika w różnych miejscach a nawet, jak w twoim przypadku wywalenie uszczelniacza. Gdzieś to ciśnienie musi się wydostać a że powstaje to właśnie syczenie przy wyjmowaniu bagnetu doskonale o tym świadczy. Nie odpala bo prawdopodobnie przy zdejmowaniu koła pośredniego przestawiłeś zapłon a nawet może rozrząd. Udrożnij odmę sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu , ma śmigać.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 22 sty 2013, 15:42

Po wymianie uszczelniacza został ustawiony rozrząd,zapłon nie ruszany.Nie przyszło mi wtedy do głowy żeby sprawdzić odmę.czyli po odetkaniu powinien zapalić?

[ Dodano: 2013-01-22, 15:44 ]
Dodam że po tej wymianie uszczelniacza zrobiłem ok.200km.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sty 2013, 16:20

Piotrekdriver1, Nie powinien, bo to nie jest przyczyna tego ze silnik nie pali. A to ze znalazłeś zapchana odme to tylko zbieg okoliczności, i bedzie to zbieg okolicznosci jesli akurat zapali po odetkaniu odmy.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 22 sty 2013, 16:52

Też tak myślałem:(myślałem żeby iść odłączyć rurkę od puszki przy bloku ale chyba dam sobie spokój w taki mróz.

[ Dodano: 2013-01-22, 20:19 ]
Odpiąłem odmę przy bloku i dalej nie pali.Kręcę i kręcę rozrusznikiem i coś mnie tknęło żeby dodać gazu a tu wzięła i odpaliła:)rano jak próbowałem odpalać to nie ruszałem pedału gazu.Może już wtedy by odpaliła.Więc o co tu chodzi?

alluś

Post autor: alluś » 30 mar 2013, 08:49

No właśnie ja nie dopilnowałem u siebie odmy i zamarzając wywaliło mi chyba uszczelniacz z wału korbowego z przodu silnika.

Dużo zabawy żeby go wymienić? Trzeba rozbierać przód samochodu żeby mieć dojście??

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 30 mar 2013, 10:07

Ja też myślałem że to uszczelniacz na wale ale na szczęście okazało się że to uszczelniacz na wałku pośrednim.Tak czy tak trzeba rozebrać rozrząd.Z wymianą uszczelniacza na wale jest dużo więcej roboty.

[ Dodano: 2013-03-30, 10:08 ]
Przodu nie trzeba rozbierać.

alluś

Post autor: alluś » 30 mar 2013, 11:16

No ale chłodnice chyba pasuje wyjąc aby widziec co się robi?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 mar 2013, 11:38

W ABT bez klimy jest niska chłodnica jak dobrze pamiętam, pracując z kanału/podnośnika nie będzie przeszkadzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl