Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG + LPG] Regulacja centralki LPG Bingo

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

[b4 2.3 NG + LPG] Regulacja centralki LPG Bingo

Post autor: Lasgo07 » 01 kwie 2013, 19:56

Witajcie. Moja Audiczka dostała nową centralkę LPG od gazownika. Auto aktualnie spala 15 litrów w mieście i niecałe 13 litrów w trasie. Ma moc i jeździ jak głupie.

Chciałbym troszkę zmniejszyć spalanie aby zeszło do 13 litrów po mieście i co najmniej 11 litrów w trasie. Jeśli ktoś miał do czynienia z centralką Bingo M to proszę o jakieś wskazówki w którym oknie reguluje się instalację aby auto mniej paliło i na co zwrócić uwagę.

Mam kabel oraz program Bingo M ale chciałbym zmniejszyć tylko te ustawienia które odpowiadają za dawkę gazu.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2013, 20:22

Zobacz czy na obrotach biegu jałowego silniczek krokowy może pracować w ustawionym zakresie i najlepiej też podczas jazdy i łagodnego przyspieszenia. Jeśli jest OK to możesz spróbować ustawić większą szybkość zamykania się krokowca.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 01 kwie 2013, 20:37

aldi, a jeżeli będzie źle z tym zakresem ? w ogóle nie ogarniam tych opcji minimalnego otwarcia silniczka i maxymalnego na biegu jałowym. Wstępna wartość PWA na ile powinna być ustawiona i za co odpowiada ?

Dodatkowo na ile V ustawić punkt neutralny sondy ? oraz czas opóźnienia sondy ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2013, 21:24

Lasgo07 pisze:aldi, a jeżeli będzie źle z tym zakresem ?
To źle bo silniczek krokowy nie releguje mieszanki na podstawie sygnałów z sondy.
Lasgo07 pisze:w ogóle nie ogarniam tych opcji minimalnego otwarcia silniczka i maxymalnego na biegu jałowym. Wstępna wartość PWA na ile powinna być ustawiona i za co odpowiada ?
Przeczytałeś instrukcje od bingo?

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 01 kwie 2013, 21:58

aldi, Czytałem ale i tak tego nie kumam jak to regulować. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć na chłopski rozum to będę wdzięczny.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2013, 22:11

Odpal kalibracje to samo ci ustawi.

Wstępna wartość PWA to wartość środkowa ustawia się ją jak najbliżej miejsca zmiany mieszanki uboga>bogata albo odwrotnie. Od tej wartości ustawia ile silniczek może się zamknąć i ile otworzyć. Najlepiej aby było +20 dla otwarcia -20 dla zamknięcia max. Opóźnienie i punkt neutralny zostaw na domyślnym poziomie (punkt neutralny możesz dać 0,10v niżej to powinno obniżyć spalanie).

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 01 kwie 2013, 22:21

aldi, Ok teraz kapuję. A na ile najlepiej jest ustawić wartość PWA lub na co patrzeć aby ustawić ją dobrze.

Na jakie jeszcze ustawienia w Bingo wpływa spalanie ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2013, 22:43

Jak wcześniej wspominałem szybkość zamykania silniczka ma wpływ. Ale przedewszystkim zobacz czy na gazie faluje sonda (na postoju i podczas jazdy najlepiej)!

Włącz auto-kalibracje (czy jak tam to się nazywa w bingo) to samo ci ustawi właściwe. Właściwe PWA powinno być na styku bogatej i uboegiej mieszanki.
Ręcznie możesz ustawić w taki sposób:
Ustaw zakres pracy silniczka krokowego aby mógł się otworzyć i zamknąć o 0 kroków (czyli aby nie pracował).
dalej zmieniasz PWA w zależności od tego czy sondę masz na bogato czy ubogo. Czyli jak masz bogato to zmniejszasz aż będzie zmieni się na ubogo i tak zostawiasz, jeśli ubogo to zwiększasz aż będzie bogato. Później ustawiasz zakres pracy silniczka krokowego.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 01 kwie 2013, 22:59

aldi, Sonda faluję na gazie. Przy obrotach 4 tysiące skacze z ubogiej na bogatą. Natomiast na biegu jałowym jest ustawiona na bogato.

Czyli muszę zmniejszyć PWA aby na wolnych pokazywała na ubogo ? i później ustawić zakres silniczka krokowego ?

[ Dodano: 2013-04-01, 22:59 ]
Wartość TPSu ile musi być ustawiona na wolnych obrotach ?

[ Dodano: 2013-04-01, 23:02 ]
A co z emulacją sondy ? musi być ustawiona na masę czy przebieg ? jeśli przebieg to ile musi wynosić wartość H i L ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2013, 23:19

A masz podłączony TPS? Tzn. zmienia się jego wartość jak lekko dodasz gazu?
Lasgo07 pisze:Sonda faluję na gazie. Przy obrotach 4 tysiące skacze z ubogiej na bogatą. Natomiast na biegu jałowym jest ustawiona na bogato.
A weź zwiększaj powoli obroty i zobacz przy jakich obrotach zaczyna falować. Trzeba będzie zwiększyć zakres pracy krokowca na wolnych obrotach a jeśli trzeba będzie naprawdę dużo zwiększyć albo jeśli będzie zaczynać falować przy wysokich obrotach trzeba będzie pokręcić czułością na parowniku.
Lasgo07 pisze:Czyli muszę zmniejszyć PWA aby na wolnych pokazywała na ubogo ? i później ustawić zakres silniczka krokowego ?
Jeśli przy wyższych obrotach silniczek krokowy pracuje blisko PWA to nie przestawiaj bo masz problem z liniowością podawania gazu.

Emulacja przy mechanicznym wtrysku może zostać na domyślnych ustawieniach albo masa.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 01 kwie 2013, 23:32

aldi, TPS jest podłączony ale przepustnica jest u mnie podparta tą srubką regulacujną ponieważ TPS jest uszkodzony i jego napięcie wariuje. Powoduje to gaśnięcie auta na LPG dlatego też gazownik mi go podparł.

[ Dodano: 2013-04-01, 23:51 ]
Dodam tylko że na benzynie auto nie gaśnie przy odblokowanej przepustnicy, tylko na gazie. Podparcie załatwiło sprawę na gazie. Ba benzynie chodzi dobrze jak ciepły. Jak zimny to go zalewa trochę i dzieje się tak przez podparcie właśnie.

Wydaje mi się że przy uszkodzonym TPsie powinno tez gasnąć na PB prawda ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2013, 23:57

Lasgo07 pisze:Jak zimny to go zalewa trochę i dzieje się tak przez podparcie właśnie.
To przez coś innego musi gasnąć bo jakby był podparty to powinien mieć podwyższone obroty. Spróbuj na benzynie przy podpartej przepustnicy połączyć styki czujnika zamknięcia przepustnicy.
Lasgo07 pisze:Dodam tylko że na benzynie auto nie gaśnie przy odblokowanej przepustnicy, tylko na gazie.
Może gaśnie na gazie przez to że go zalewa gazem na wolnych obrotach...

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 02 kwie 2013, 00:04

aldi, Właśnie ma podniesione obroty. Są one w granicach 1000. Po odblokowaniu ma fabryczne na PB 850 a na LPG czasami trzyma je a bardzo często zaraz zgaśnie. Czasami też spadną jakby miał zgasnąć a zaraz się podniosą ale rzadko tak jest, przeważnie zgaśnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl