[b4 2.3 NG + LPG] Regulacja centralki LPG Bingo
[b4 2.3 NG + LPG] Regulacja centralki LPG Bingo
Witajcie. Moja Audiczka dostała nową centralkę LPG od gazownika. Auto aktualnie spala 15 litrów w mieście i niecałe 13 litrów w trasie. Ma moc i jeździ jak głupie.
Chciałbym troszkę zmniejszyć spalanie aby zeszło do 13 litrów po mieście i co najmniej 11 litrów w trasie. Jeśli ktoś miał do czynienia z centralką Bingo M to proszę o jakieś wskazówki w którym oknie reguluje się instalację aby auto mniej paliło i na co zwrócić uwagę.
Mam kabel oraz program Bingo M ale chciałbym zmniejszyć tylko te ustawienia które odpowiadają za dawkę gazu.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.
Chciałbym troszkę zmniejszyć spalanie aby zeszło do 13 litrów po mieście i co najmniej 11 litrów w trasie. Jeśli ktoś miał do czynienia z centralką Bingo M to proszę o jakieś wskazówki w którym oknie reguluje się instalację aby auto mniej paliło i na co zwrócić uwagę.
Mam kabel oraz program Bingo M ale chciałbym zmniejszyć tylko te ustawienia które odpowiadają za dawkę gazu.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To źle bo silniczek krokowy nie releguje mieszanki na podstawie sygnałów z sondy.Lasgo07 pisze:aldi, a jeżeli będzie źle z tym zakresem ?
Przeczytałeś instrukcje od bingo?Lasgo07 pisze:w ogóle nie ogarniam tych opcji minimalnego otwarcia silniczka i maxymalnego na biegu jałowym. Wstępna wartość PWA na ile powinna być ustawiona i za co odpowiada ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odpal kalibracje to samo ci ustawi.
Wstępna wartość PWA to wartość środkowa ustawia się ją jak najbliżej miejsca zmiany mieszanki uboga>bogata albo odwrotnie. Od tej wartości ustawia ile silniczek może się zamknąć i ile otworzyć. Najlepiej aby było +20 dla otwarcia -20 dla zamknięcia max. Opóźnienie i punkt neutralny zostaw na domyślnym poziomie (punkt neutralny możesz dać 0,10v niżej to powinno obniżyć spalanie).
Wstępna wartość PWA to wartość środkowa ustawia się ją jak najbliżej miejsca zmiany mieszanki uboga>bogata albo odwrotnie. Od tej wartości ustawia ile silniczek może się zamknąć i ile otworzyć. Najlepiej aby było +20 dla otwarcia -20 dla zamknięcia max. Opóźnienie i punkt neutralny zostaw na domyślnym poziomie (punkt neutralny możesz dać 0,10v niżej to powinno obniżyć spalanie).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak wcześniej wspominałem szybkość zamykania silniczka ma wpływ. Ale przedewszystkim zobacz czy na gazie faluje sonda (na postoju i podczas jazdy najlepiej)!
Włącz auto-kalibracje (czy jak tam to się nazywa w bingo) to samo ci ustawi właściwe. Właściwe PWA powinno być na styku bogatej i uboegiej mieszanki.
Ręcznie możesz ustawić w taki sposób:
Ustaw zakres pracy silniczka krokowego aby mógł się otworzyć i zamknąć o 0 kroków (czyli aby nie pracował).
dalej zmieniasz PWA w zależności od tego czy sondę masz na bogato czy ubogo. Czyli jak masz bogato to zmniejszasz aż będzie zmieni się na ubogo i tak zostawiasz, jeśli ubogo to zwiększasz aż będzie bogato. Później ustawiasz zakres pracy silniczka krokowego.
Włącz auto-kalibracje (czy jak tam to się nazywa w bingo) to samo ci ustawi właściwe. Właściwe PWA powinno być na styku bogatej i uboegiej mieszanki.
Ręcznie możesz ustawić w taki sposób:
Ustaw zakres pracy silniczka krokowego aby mógł się otworzyć i zamknąć o 0 kroków (czyli aby nie pracował).
dalej zmieniasz PWA w zależności od tego czy sondę masz na bogato czy ubogo. Czyli jak masz bogato to zmniejszasz aż będzie zmieni się na ubogo i tak zostawiasz, jeśli ubogo to zwiększasz aż będzie bogato. Później ustawiasz zakres pracy silniczka krokowego.
aldi, Sonda faluję na gazie. Przy obrotach 4 tysiące skacze z ubogiej na bogatą. Natomiast na biegu jałowym jest ustawiona na bogato.
Czyli muszę zmniejszyć PWA aby na wolnych pokazywała na ubogo ? i później ustawić zakres silniczka krokowego ?
[ Dodano: 2013-04-01, 22:59 ]
Wartość TPSu ile musi być ustawiona na wolnych obrotach ?
[ Dodano: 2013-04-01, 23:02 ]
A co z emulacją sondy ? musi być ustawiona na masę czy przebieg ? jeśli przebieg to ile musi wynosić wartość H i L ?
Czyli muszę zmniejszyć PWA aby na wolnych pokazywała na ubogo ? i później ustawić zakres silniczka krokowego ?
[ Dodano: 2013-04-01, 22:59 ]
Wartość TPSu ile musi być ustawiona na wolnych obrotach ?
[ Dodano: 2013-04-01, 23:02 ]
A co z emulacją sondy ? musi być ustawiona na masę czy przebieg ? jeśli przebieg to ile musi wynosić wartość H i L ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A masz podłączony TPS? Tzn. zmienia się jego wartość jak lekko dodasz gazu?
Emulacja przy mechanicznym wtrysku może zostać na domyślnych ustawieniach albo masa.
A weź zwiększaj powoli obroty i zobacz przy jakich obrotach zaczyna falować. Trzeba będzie zwiększyć zakres pracy krokowca na wolnych obrotach a jeśli trzeba będzie naprawdę dużo zwiększyć albo jeśli będzie zaczynać falować przy wysokich obrotach trzeba będzie pokręcić czułością na parowniku.Lasgo07 pisze:Sonda faluję na gazie. Przy obrotach 4 tysiące skacze z ubogiej na bogatą. Natomiast na biegu jałowym jest ustawiona na bogato.
Jeśli przy wyższych obrotach silniczek krokowy pracuje blisko PWA to nie przestawiaj bo masz problem z liniowością podawania gazu.Lasgo07 pisze:Czyli muszę zmniejszyć PWA aby na wolnych pokazywała na ubogo ? i później ustawić zakres silniczka krokowego ?
Emulacja przy mechanicznym wtrysku może zostać na domyślnych ustawieniach albo masa.
aldi, TPS jest podłączony ale przepustnica jest u mnie podparta tą srubką regulacujną ponieważ TPS jest uszkodzony i jego napięcie wariuje. Powoduje to gaśnięcie auta na LPG dlatego też gazownik mi go podparł.
[ Dodano: 2013-04-01, 23:51 ]
Dodam tylko że na benzynie auto nie gaśnie przy odblokowanej przepustnicy, tylko na gazie. Podparcie załatwiło sprawę na gazie. Ba benzynie chodzi dobrze jak ciepły. Jak zimny to go zalewa trochę i dzieje się tak przez podparcie właśnie.
Wydaje mi się że przy uszkodzonym TPsie powinno tez gasnąć na PB prawda ?
[ Dodano: 2013-04-01, 23:51 ]
Dodam tylko że na benzynie auto nie gaśnie przy odblokowanej przepustnicy, tylko na gazie. Podparcie załatwiło sprawę na gazie. Ba benzynie chodzi dobrze jak ciepły. Jak zimny to go zalewa trochę i dzieje się tak przez podparcie właśnie.
Wydaje mi się że przy uszkodzonym TPsie powinno tez gasnąć na PB prawda ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To przez coś innego musi gasnąć bo jakby był podparty to powinien mieć podwyższone obroty. Spróbuj na benzynie przy podpartej przepustnicy połączyć styki czujnika zamknięcia przepustnicy.Lasgo07 pisze:Jak zimny to go zalewa trochę i dzieje się tak przez podparcie właśnie.
Może gaśnie na gazie przez to że go zalewa gazem na wolnych obrotach...Lasgo07 pisze:Dodam tylko że na benzynie auto nie gaśnie przy odblokowanej przepustnicy, tylko na gazie.